چکار کنیم که یخچال برفک نزند

چکار کنیم که یخچال برفک نزند

برفک زدن یخچال مشکلی نیست که نتوان آن را حل کرد! به جای آن که نگران خرابی یخچال باشید، از خودتان بپرسید که چکار کنیم که یخچال برفک نزند ؟ در پی همین سوال باید علت برفک زدن یخچال را کشف کنید و در صدد رفع آن باشید. با رفع علت و یا علل برفک زدن یخچال میتوان برفک را از بین برد.

بیشتر بدانید : از کجا بفهمیم یخچال یکسره کار میکند

در ادامه راهکارهایی جهت جلوگیری از برفک زدن یخچال در اختیارتان قرار میدهیم. شاید پس از بررسی علت برفک زدن یخچال خودتان نیز راهکارهای جدیدی به ذهنتان برسد!

علت برفک زدن یخچال چیست؟

چکار کنیم که یخچال برفک نزند؟ علت برفک زدن را در یخچال خودتان کشف کنید! موارد و دلایل متعددی وجود دارد که برفک زدن یخچال را توضیح میدهند. اما در حالت کلی چه اتفاقی باعث برفک زدن یخچال میشود؟ زمانی که گرما و رطوبت اضافی از محیط بیرون وارد فضای یخچال شود، یخچال شروع به برفک زدن میکند. به عبارتی بخارات آب که به صورت گاز بودند، سرد شده و باعث ایجاد برفک در قسمتهای مختلف یخچال میشوند.

پس چکار کنیم که یخچال برفک نزند؟

از تمامی مواردی که باعث میشود رطوبت اضافی وارد یخچال شود، جلوگیری کنید. جلوگیری از ورود رطوبت به یخچال نه تنها برای جلوگیری از برفک زدن یخچال مهم است، بلکه عمر مفید آن را نیز تحت تاثیر قرار میدهد.

چرا یخچال برفک میزند

درب یخچال را به طور کامل ببندید

چکار کنیم که یخچال برفک نزند؟ درب یخچال را به طور کامل ببندید. باز ماندن درب یخچال یکی از مهمترین علل تولید برفک است. چرا که با باز ماندن درب یخچال مقدار زیادی رطوبت و هوای گرم وارد یخچال میشود. این مشکل زمانی تشدید میشود که یخچال در آشپزخانه قرار گرفته باشد، که اغلب در خانه ها یخچال در همین محل قرار میگیرد.

  • درب یخچال را به طور کامل ببندید و مجددا چک کنید که بسته شده باشد.
  • از باز کردن بی‌دلیل و مکرر یخچال خودداری کنید
  • قفل کودک را فعال کنید تا وی قادر به باز کردن یخچال نباشد

با توجه به این موارد از اصلی‌ترین علت برفک زدن یخچال جلوگیری خواهید کرد.

لاستیک دور درب را بررسی کنید

چکار کنیم که یخچال برفک نزند؟ لاستیک دور درب یخچال را چک کنید. ناکارآمد بودن لاستیک دور درب یخچال از سری عللی است که باعث میشود مقدار رطوبت بسیاری به درون یخچال هدایت شود. وظیفه لاستیک دور درب یخچال بسیار مهم است. به عبارتی این قطعه نقش مهمی در عملکرد صحیح یخچال دارد. زمانی که لاستیک دور درب یخچال فضای بین خود و یخچال را صفر نکند، رطوبت وارد یخچال میشود و یخچال شروع به برفک زدن میکند.

چکار کنیم که یخچال برفک نزند؟

  • وجود سوراخ و پوسیدگی در لاستیک دور درب یخچال را چک کنید. اگر لاستیک دو درب سوراخ شده باشد حتما باید تعویض شود
  • اگر فضایی بین لاستیک دور درب یخچال و بدنه یخچال وجود داشته باشد، میتوانید با یک یا چند عدد دستمال کاغذی مچاله شده آن فضای خالی را پر کنید. به عبارتی دستمال کاغذی‌ها را از داخل لای لاستیک دور درب قرار دهید

خراب بودن لاستیک دور درب یخچال علاوه بر اینکه علتی برای تولید برفک است، باعث هدر رفت انرژی نیز میشود.

از کجا بفهمیم یخچال یکسره کار میکند

از قرار دادن مواد غذایی داغ درون یخچال اکیداً خودداری کنید!

چکار کنیم که یخچال برفک نزند؟ مواد غذایی داغ و گرم را درون یخچال قرار ندهید. مواد غذایی داغ مقدار قابل توجهی آب و گرما آزاد میکنند. آزاد شدن رطوبت از مواد غذایی داغ به مرور زمان باعث برفک زدن یخچال و ایجاد تغییرات سیستماتیک در یخچال میشود. به عبارتی اثراتی که مواد غذایی داخل بر یخچال میگذارد میتواند غیر قابل بازگشت باشد. رطوبت و گرمای مواد غذایی داغ حتی از درون ظروف درب دار نیز وارد فضای یخچال خواهد شد.

چکار کنیم که یخچال برفک نزند؟

  • مواد غذایی گرم را پس از سرد شدن درون یخچال قرار دهید
  • در انتخاب ظروف برای یخچال، توجه ویژه‌ای به ظروف درب دار استاندارد داشته باشید

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان