از کجا بفهمیم یخچال یکسره کار میکند

از کجا بفهمیم یخچال یکسره کار میکند

توجه به نحوه عملکرد یخچال به جهت حفظ کارکرد صحیح آن بسیار موثر است. یکی از عوامل زمینه ساز به جهت بروز خرابی در یخچال یکسره کار کردن آن است. اما از کجا بفهمیم یخچال یکسره کار میکند ؟ چه نشانه‌هایی دال بر یکسره کار کردن یخچال وجود دارد؟ با شناخت عواملی که باعث میشود یخچال یکسره کار کند قادر به رفع آنها و نجات یخچال خواهید بود.

از کجا بدانیم یخچال یکسره کار میکند؟ اگر میخواهید بدانید علت کار نکردن موتور یخچال چیست این مطلب را مطالعه کنید.

چگونه و از کجا بفهمیم یخچال یکسره کار میکند

با توجه به نحوه کارکرد به راحتی میتوانید به سوالتان مبنی بر از کجا بفهمیم یخچال یکسره کار میکند، پاسخ دهید. با شناخت نشانه‌هایی که به یکسره کارکردن یخچال مربوط میشود میتوانید به این مهم پی ببرید. گاهی اوقات به دلیل تازه بودن یخچال افراد وسواس بسیاری به خرج میدهند و به کارکرد یخچال دقت میکند. به عبارتی شاید ممکن است شک شما به یکسره کار کردن یخچال کاملا بیهوده باشد. از این رو درخواست میکنیم به نشانه‌ها و علائمی که در ادامه به آنها میپردازیم توجه کنید.

نظر شما در مورد اینکه از کجا بفهمیم یخچال یکسره کار میکند چیست؟

آیا داغ شدن موتور یخچال طبیعی است

یخچال اتومات نمیکند

از مهمترین نشانه‌هایی که مبنی بر یکسره کار کردن یخچال است، اتومات نکردن آن است. اما از کجا بفهمیم یخچال یکسره کار میکند و اتومات نمیکند؟ پیش از بررسی این مورد بهتر است بدانیم که اتومات کردن چیست و چرا اتفاق می‌افتد؟ یخچال زمانی اتومات میکند که هوای داخل یخچال به حدی گرم شده است که برای مواد خوراکی دمای مناسبی نیست. به عبارتی هوای داخل یخچال به حدی خنک نیست که برای مواد غذایی داخل آن مطلوب باشد.مثلا کره در یخچال یا بستنی در فریزر شل شود و تغییر حالت دهد

در چنین شرایطی یخچال اتومات کرده و شروع به کار میکند. در این بین شاید یک سوال در ذهنتان ایجاد شود. چرا هوای داخل یخچال باید به حدی گرم باشد که یخچال یکسره کار کند؟ مبرهن است که یکسره کار کردن یخچال و اتومات نکردن آن دلیل محکمی بر وجود مشکل در یخچال است. هر مشکلی که اتومات کردن یخچال را دچار مشکل میکند باید سریعا رفع شود.

اتومات نکردن یخچال میتواند به دلیل بروز خرابی در قطعاتی مانند ترموستات و یا به علت دلایلی مانند باز ماندن درب یخچال باشد.

صدای یخچال دلیل یکسره کار کردن آن

از کجا بفهمیم یخچال یکسره کار میکند و موتور آن دائما در حال خنک کردن هوای داخل یخچال است؟ موتور یخچال صدای ضعیفی دارد که با نزدیک شدن به یخچال میتوانید آن را بشنوید. اگر یخچال‌تان از سری مدلهای هوشمند است، باید درب یخچال را باز کنید تا بتوانید صدای ضعیف موتور را بشنوید.البته وقتی درب یخچال باز شود صدای کارکرد فن قطع میشود اما میشود صدای گردش گاز و به طبع آن صدای موتور را شنید ، زمانی که صدای موتور یخچال دائما به گوش میرسد، به راحتی میتوان تشخیص داد که یخچال یکسره کار میکند. این مورد از سری دلایل محکم مبنی بر این است که از کجا بفهمیم یخچال یکسره کار میکند.

زمانی که یخچال به دلایل مختلفی اتومات نمیکند، هیچ فرمانی به موتور مبنی بر غیرفعال شدن آن ارسال نمیشود. برای مثال گزینه نشتی در گاز یخچال را در نظر بگیرید. زمانی که گاز یخچال نشت کرده و عملکرد یخچال به هم میخورد، موتور یخچال نیز به فعالیت خود ادامه داده و اتومات نمیکند. در نتیجه یخچال یکسره کار کرده و صدای موتور دائما به گوش می رسد.

از همین لحظه به صدای موتور یخچالتان توجه کنید!

چگونه ترموستات یخچال را یکسره کنیم؟

به محض باز شدن درب یخچال اتومات میکند

باز کردن درب یخچال هوای خنک درون آن را خالی میکند. نحوه عملکرد یخچال به نحوی است که هوای داخل یخچال را دائما خنک نگه میدارد تا مواد غذایی درون یخچال را حفظ کند. باز ماندن درب یخچال برای مدت طولانی هوای خنک داخل یخچال را تخلیه میکند و باعث میشود تا یخچال اتومات کند. اما اگر همیشه به محض باز کردن درب یخچال شروع به کار کند، یکی از نشانه‌هایی است که نشان میدهد یخچال یکسره کار میکند.

چرا که باز کردن درب یخچال تنها برای چند ثانیه هوای خنک داخل یخچال را تخلیه نمیکند. در این حالت شاید ایرادی در موتور یخچال وجود دارد که هوای داخل یخچال را به حد کافی خنک نمیکند و با باز کردن درب یخچال همان میزان هوای خنکی که تولید کرده است تخلیه شده و سریعا اتومات میکند.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

2 پاسخ

  1. سلام یخچال هیمالیا صدای فن دائماً می‌آید فقط وقتی درب را باز میکنی خاموش می‌شود آیا موتور یخچال هم دائم کارمیکند یا فقط فن است

    1. سلام آقای مجید روزتون بخیر
      اول عذرخواهی میکنم که با تاخیر طولانی چند ماهه دارم پیامتون رو پاسخ میدم

      معمولا روال سیم کشی فن به اینصورته که وقتی موتور روشنه و کار میکنه فن هم روشن باشه و وقتی موتور خاموش میشه فن هم خاموش بشه
      حالا وقتی شما در رو باز میکنید فن از حرکت می ایسته تا هوای محیط بیرون کابین رو درون یخچال به گردش نیاره و وقتی در رو میبندید مجدد فن شروع به کار میکنه

      و موتور یخچال یک مدت زمان مشخصی کار میکنه و مدت زمان مشخصی هم استراحت میکنه و خاموشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان