علت سرد نکردن فریزر سامسونگ

علت سرد نکردن فریزر سامسونگ

یکی از مشکلاتی که بسیاری از خانواده‌ هایی که دارای یخچال سامسونگ هستند با آن مواجه می شوند سرد نکردن فریزر می باشد. علت سرد نکردن فریزر سامسونگ متفاوت است. شما باید این مشکل را به صورت جدی دنبال کنید و دلایل گوناگون سرد نشدن فریزر سامسونگ را بشناسید. مشکل مربوط به سرد نشدن فریزر سامسونگ به این صورت است که یخچال به صورت عالی کار می‌ کند. اما فریزر عملیات سرد سازی را انجام نمی دهد. در برخی از موارد نیز فریزر کار می کند، ولی یخچال اصلا کار نمی کند. باید به خوبی دلایل مربوط به سرد نکردن فریزر سامسونگ را بشناسید.

آشنایی با دلایل و علت سرد نکردن فریزر سامسونگ

 برخی از مهمترین دلایل و علت سرد نکردن فریزر سامسونگ عبارت است از :

1. تنظیم نبودن درجه فریزر

 تنظیم نبودن درجه دمای یخچال و یا فریزر یکی از مهم‌ ترین مشکلاتی است که موجب سرد نشدن فریزر سامسونگ می گردد. دمای یخچال سامسونگ را باید به صورت مرتب با تغییر فصل تنظیم کنید. در زمستان درجه دما بین ۳ الی ۴ درجه باید باشد و در تابستان یک الی دو درجه را روی فریزر تنظیم نمایید. این تنظیم کردن دمای یخچال کاملا اختیاری و ذائقه ای میباشد و طبق نیاز شما تعیین میشود.

2. پر بودن فریزر

 پر بودن بیش از اندازه فریزر یکی دیگر از دلایل سرد نکردن فریزر سامسونگ می باشد. یکی از مسائلی که موجب می گردد دمای درون فریزر گرم شود و هوای خنک توانایی کمتری برای تولید داشته باشد پر بودن یخچال است. دریچه ‌های تنفسی یخچال را باز کنید تا مشکل سرد نشدن فریزر سامسونگ را تعمیر نمایید.

3. خرابی لاستیک درب و سرد نشدن فریزر سامسونگ

خرابی لاستیک درب فریزر سامسونگ از دیگر دلایل و علت سرد نکردن فریزر سامسونگ می باشد. لاستیک دور درب یخچال و فریزر سامسونگ اگر به خوبی نچسبد موجب بیرون رفتن سرما و ورود گرما به درون فریزر می شود. این لاستیک زمانی که خراب شود باید تعویض گردد. جهت تست لاستیک درب فریزر بهتر است که یک کاغذ بین آهنربا و درب بگذارید و سپس درب را ببندید. کاغذ را بکشید این کاغذ باید با اصطکاک بیرون بیاید در غیر این صورت باید بدانید که لاستیک درب فریزر خراب شده است.

در صورتی که تمامی موارد بالا را برای فریزر خود تست کردید و مشکلی در آنها مشاهده نکردید باید بدانید که مشکل اصلی در موارد دیگر می باشد. خراب بودن اواپراتور، سنسور، برد الکترونیکی، قطعات دیفراست، المنت، فن اپراتور، دمپر، برد کنترل دما و غیره از دیگر دلایلی است که موجب سرد کردن فریزر سامسونگ می باشد. در واقع اگر علت سرد نکردن فریزر سامسونگ بر اساس دلایلی باشد که بیان کردیم باید سریعا برای تعمیر مشکلات اقدام نمایید.

4. خرابی المنت و فن اواپراتور

 خراب بودن المنت اپراتور موجب یخ زدایی بیش از اندازه خواهد شد. پس از آن یخ زدایی پایان پیدا می ‌کند و فریزر دیگر عملیات سرد سازی را انجام نخواهد داد. اواپراتور یکی از مهمترین بخش‌ های فریزر سامسونگ است. اگر فن اپراتور خراب شود باید سریع برای تعویض آن اقدام نمایید. در صورت خراب شدن فن اپراتور سرما به درون یک یخچال و فریزر سامسونگ نفوذ پیدا نمی کند. به همین دلیل مواد غذایی خراب می‌ شود.

5. خرابی دمپر و سرد نکردن فریزر سامسونگ

دمپر یکی دیگر از قطعاتی است که درون یخچال سامسونگ قرار می ‌گیرد. اگر دمپر دچار مشکل شود برودت از درون فریزر به یخچال منتقل نمی‌ گردد. به همین دلیل قسمت یخچال سامسونگ به طور کلی خنک نمی شود. سنسور دمای یخچال را اندازه‌گیری می ‌کند و اطلاعات درجه هوا را به برد اصلی ارسال می کند. در صورتی که سنسور یخچال و فریزر سامسونگ خراب شود سیگنالی ارسال نمی شود و یخچال و فریزر شروع به گرم کردن می ‌کند.

علت سرد نکردن فریزر سامسونگ جهت تعمیر مشکلات جدی سرد نکردن فریزر سامسونگ نیاز است که از تعمیرکاران متخصص درخواست کنید تا از فریزر شما بازدید نمایند. آنها به راحتی می ‌توانند مشکلات مربوط به فریزر سامسونگ را بررسی کنند. در صورتی که مشکل جدی باشد برای تعویض قطعات اقدام می نمایند. آنها به بهترین نحو ممکن هر یک از قطعات را در بخش مشخص شده نصب می کنند و در این صورت مشکل حل می‌ شود.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان