علت سرد نکردن یخچال سامسونگ

علت سرد نکردن یخچال سامسونگ

دلایل مختلفی برای خنک نشدن یخچال سامسونگ شما وجود دارد. برخی از مشکلات را می توانید خودتان برطرف کنید، در حالی که برخی دیگر ممکن است نیاز به تکنسین برای تشخیص و تعمیر داشته باشند. در این مطلب 8 دلیل متداول که علت سرد نکردن یخچال سامسونگ را ارائه می دهند را برایتان به اشتراک می گذاریم.

اگر به دنبال پاسخ “چرا یخچال سامسونگ من خنک نمی شود؟” هستید. خوب، چندین دلیل برای آن وجود دارد. دلیل اینکه یخچال سامسونگ به درستی خنک نمی شود، در بیشتر موارد ناشی از تجمع یخ است که گردش هوا را محدود می کند. از سوی دیگر، تجمع یخ باعث معیوب شدن بخاری یخ زدایی، مسدود شدن خط تخلیه، خرابی ترموستات یخ زدایی، فن بد اواپراتور یا سنسور دمای یخ زدایی معیوب می شود.

علت سرد نکردن یخچال سامسونگ

اگر دستگاه به درستی به برق وصل نشده باشد می تواند یکی از دلایل سرد نشدن یخچال باشد، اگر دستگاه به درستی در دوشاخه نیست، دوشاخه را از پریز جدا کرده و دوباره وارد کنید. اگر دوشاخه به درستی وارد شده است، دوشاخه را بردارید و سعی کنید مورد دیگری را به همان پریز وصل کنید. اگر موردی که به تازگی به برق وصل شده کار نمی کند، کلید مدار را برای آن پریز تنظیم مجدد کنید.

بررسی کنید تا مطمئن شوید که درب یخچال به درستی بسته شده است. عدم انجام این کار باعث نشت هوای سرد می شود و همین موضوع می تواند یکی از دلایل سرد نکردن یخچال سامسونگ باشد. البته لازم است هر چند وقت یکبار بررسی کنید که لاستیک درب یخچال پاره یا کثیف نباشد. درزگیرهای کثیف می توانند باعث ایجاد شکاف هایی شوند که به اندازه کافی بزرگ باشند تا هوای گرم وارد شود که بر خنک شدن تأثیر می گذارد. اگر متوجه شدید درزگیرهای کثیف یا یخ زدگی در اطراف لاستیک درب یخچال ایجاد شده است، بلافاصله آنها را تمیز کنید و تا 24 ساعت اجازه دهید یخچال شما دمای مناسب را به دست آورد. لازم به یادآوری است که اگر لاستیک یخچال آسیب ببینند، سرویس مورد نیاز است.

اگر یخچال شما در معرض نور مستقیم خورشید است یا در نزدیکی منبع گرما قرار دارد، در صورت امکان یخچال را مجدداً در جای مناسب قرار دهید. زیرا همین موضوع می تواند در سرد نکردن یخچال تاثیر گذار باشد. تنظیمات دما را در یخچال خود کاهش دهید. دمای ایده آل برای یخچال تقریباً 3 درجه سانتیگراد (37 درجه فارنهایت) و -18 درجه سانتیگراد (0 درجه فارنهایت) برای فریزر است.

یخچال را طوری حرکت دهید که پشت دستگاه از دیوار دورتر باشد. حداقل فاصله لازم بین پشت یخچال و دیوار یک اینچ است.

چرا یخچال خنک نمیکنه ؟

یخچال شما به جریان هوا نیاز دارد! اگر مقدار زیادی غذا در یخچال یا فریزر پر شده باشد، ممکن است دریچه هوا را مسدود کرده باشید که باعث می شود یخچال شما آنطور که باید خنک نشود. بررسی کنید که دریچه های هوای شما توسط غذا مسدود نشده باشد. بررسی کنید که آیا در حالت نمایشی است یا خیر. اگر یخچال به برق وصل است و روشن است اما هنوز به اندازه کافی سرد نیست، ممکن است به طور تصادفی آن را قرار داده باشید یا آن را در حالت نمایشی رها کرده باشید. اگر در حالت نمایشی باشد، صفحه نمایش OF-OF را نشان می دهد، که کمپرسور را به منظور صرفه جویی در مصرف برق غیرفعال می کند.

خاموش کردن حالت نمایشی آسان است و بسته به نوع نمایشگر مدل یخچال متفاوت است. به طور کلی، هر مدل ممکن است به ترکیب متفاوتی از دکمه های نمایش نیاز داشته باشد. به عنوان مثال، برخی از مدل ها برای لغو این حالت نیاز به فشار دادن دکمه های ENERGY SAVER و POWER FREEZE / FREEZER به مدت 3 ثانیه دارند. صدای زنگ را خواهید شنید.

دلیل اینکه یخچال سامسونگ اصلاً در محفظه فریزر و یخچال خنک نمی شود به دلیل خرابی برد اینورتر کمپرسور، خرابی کمپرسور، نشت مبرد یا فیلتر خشک کن محدود است. اگر یخچال سامسونگ به درستی خنک نمی شود، اما فریزر کار می کند کویل‌های اواپراتور مات شده‌اند. هنگامی که کویل های اواپراتور با یخ پوشیده می شوند، فن اواپراتور به دلیل مسدود شدن نمی تواند هوای سرد را در داخل یخچال به گردش درآورد و یخچال خنک نمی شود. این مشکل مربوط به چرخه یخ زدایی ناموفق است. گاهی اوقات، مشکل را می توان با تعویض سنسور دمای یخ زدایی حل کرد (اما همیشه مشکل را برطرف نمی کند)

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان