علت سرد نکردن یخچال ال جی

علت سرد نکردن یخچال ال جی

یخچال‌ها نیز مانند دیگر وسایل برقی، ممکن است در طول زمان، دچار ایراد و مشکلاتی شوند. یکی از رایج‌ترین مشکلات ایجاد شده در یخچال و فریزر، عدم سرد شدن آن‌هاست. عدم سرد شدن و یخ زدگی در یخچال ال جی، می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. البته این مشکل به معنی کار نکردن یخچال نیست! بلکه در حالی که یخچال در حال کار کردن است، دمای داخلی پایین نمی‌آید. در نتیجه زمان نگهداری مواد غذایی کاهش پیدا کرده و سریعا فاسد می‌شوند. برای رفع این مشکل در یخچال، در وهله‌ی اول باید علت را پیدا کنیم. اکنون در ادامه، مهمترین دلایل سرد نکردن یخچال را، برایتان تشریح می‌نماییم. از رایج‌ترین مشکلات در انواع یخچال ها از جمله یخچال ال جی عدم سرد شدن محیط آن‌هاست. در این مقاله علت سرد نکردن یخچال ال جی را بررسی میکنیم.

تنظیم نبودن دما در یخچال ال جی

بهترین دما برای داخل یخچال ال جی، ۲ تا ۵ درجه و برای فریزر ۱۷- تا ۲۰- درجه سانتیگراد می‌باشد. البته این دماها در فصول مختلف می‌توانند متفاوت باشند. عدم تنظیم و بر هم خوردن دمای مناسب، می‌تواند علت اصلی برای سردنشدن یخچال ال جی باشد. به همین علت قبل انجام هر اقدامی، ابتدا دمای قسمت‌های مختلف یخچال را بررسی کنید.

مسدود شدن مسیر گردش هوا

اصولا دریچه‌هایی در یخچال ال جی تعبیه شده، که با کمک فن، هوا را در محفظه‌ی یخچال به گردش در می‌آورند. این گروش هوا، خود منجر به خنک شدن یخچال می‌گردد. پس اگر با قرار دادن ظروف یا مواد غذایی بزرگ، جلوی این دریچه‌ها، گردش هوا مسدود شده و به درستی انجام نشود؛ محیط داخلی یخچال و فریزر سرد نخواهد شد.

پر کردن یخچال ال جی بیش از ظرفیت

پر کردن بیش از اندازه‌ی یخچال‌ها از جمله یخچال ال جی، کمپرسور را تحت فشار قرار می‌دهد. در نتیجه ممکن است، توانایی و کشش خنک کردن یخچال را از دست بدهد.

علت سرد نکردن یخچال ال جی ، خرابی لاستیک اطراف درب

همانطور که می‌دانید باز ماندن در یخچال، باعث خروج هوای سرد، و در نتیجه گرم شدن محفظه یخچال، می‌گردد. پس هر گونه مشکل در درب و لاستیک‌های اطراف یخچال ال جی، می‌تواند باعث خروج هوای سرد و ورود هوای گرم محیط به درون یخچال شود.

مشکل پیدا کردن کمپرسور

کمپرسور و رله، از قطعات بسیار مهم در ساختار یخچال‌ها، از جمله یخچال ال جی، می‌باشند. این قطعات با منتقل کردن گاز مبرد و خنک کننده به درون کویل‌ها، به واسطه‌ی اختلاف فشار، باعث سرد شدن محیط یخچال و فریزر می‌شوند. اگر کمپرسور یا رله دچار مشکل باشند، این فرآیند نیز به خوبی انجام نمی‌گیرد. در نتیجه یخچال سرد نخواهد شد. همچنین قابل ذکر است که یکی دیگر از نشانه‌های خرابی کمپرسور، به وجود آمدن مشکل در فن فریزر می‌باشد.

کاهش یا نشت گاز یخچال

وجود و گردش صحیح گاز مبرد در یخچال‌ها، از علل سرد شدن محیط داخلی می‌باشد، یخچال ال جی نیز از این امر مستثنا نیست. اگر به هر دلیلی، مثلا نشت، گاز مبرد کاهش یابد، دمای کمپرسور بالا رفته و محیط یخچال سرد نخواهد شد. برای رفع این مشکل می‌توان گاز یخچال ال جی را به کمک یک متخصص، شارژ نمود.

مشکل در لوله کندانسور

لوله‌‌های کندانسور در یخچال ال جی، گرمای مواد غذایی داخلی را جذب کرده و با محیط تبادل می‌کنند. اگر این لوله‌ها مسدود یا دچار مشکل شوند، این تبادل دما، کاهش یا متوقف می‌گردد. در نتیجه فریزر سرد نخواهد شد.

مشکل در فن کندانسور

فن کندانسور، وظیفه‌ی خنک کردن کمپرسور و لوله‌های آن را بر عهده دارد. پس اگر به هر دلیلی فن کندانسور دچار خرابی یا مشکل شود، دمای کمپرسور بالا رفته و و فضای درون یخچال و فریزر، سرد نخواهد شد. در نتیجه، عدم سرد شدن فریزر و یخچال ال جی به طور همزمان، نشانه‌ای از ایراد در این قطعه می‌باشد.

مشکل در فن اپراتور

درب یخچال را باز کنید‌. قطعا در لحظه‌ی اول هوای سردی را حس خواهید کرد. خروج این هوا، نشانه‌ی سالم بودن فن اپراتور است. خرابی این قطعه باعث می‌شود یخچال گرم شود، در حالی که دمای فریزر ثابت باقی می‌ماند. همچنین اگر یخچال ال جی، صدایی شبیه غرغر بدهد و در کل صدای زیادی ایجاد کند، به احتمال زیاد این قطعه دچار مشکل شده است.

مشکل در دمپر هوای یخچال ال جی

دمپر، هوای در گردش بین یخچال و فریزر را کنترل می‌نماید. در صورت مشکل در این قطعه، دمای فریزر ثابت مانده و دمای یخچال دچار مشکل می‌گردد.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان