سنسور درب یخچال سامسونگ

سنسور درب یخچال سامسونگ

سنسور درب یخچال سامسونگ در یخچال فریزرهای امروزیِ این برند تعبیه شده و به تغییرات فیزیکی واکنش نشان میدهد. در یخچال ها چند نوع سنسور وجود دارد که هر کدام واکنش متفاوتی نسبت به تغییرات دارند. به طور کلی وظیفه سنسور این است که دمای یخچال فریزر در بهترین حالت خود قرار گیرد.

مثلاً اگر دمای یخچال روی 2 درجه تنظیم شد و این دما کاهش یا افزایش پیدا کرد، سنسور درب یخچال سامسونگ به بُرد اطلاع می دهد. سپس برد، فرمان قطع یا کار کردن را به سایر اجزا می دهد. تا زمانی که دمای یخچال به 2 درجه برسد، فرمان از سوی برد قطع نخواهد شد.

انواع سنسور یخچال سامسونگ

سنسور درب یخچال سامسونگ

زمانی که درب یخچال را باز می کنید، لامپ داخل آن روشن میشود. تا زمانی که درب باز است، لامپ نیز روشن می ماند.

روشن شدن لامپ، توسط سنسور درب یخچال سامسونگ انجام میشود و در صورتی که درب، مدت زیادی باز مانده باشد، صدای سنسور به شما هشدار میدهد.

سنسور درب یخچال سامسونگ چرا هشدار میدهد؟ هشدار سنسور درب یخچال سامسونگ برای این است که گرما به یخچال وارد شده و سرمای تولید شده از داخلش بیرون می رود. باز ماندن درب یخچال، باعث فشار آمدن بیش از حد به موتور شده و در نتیجه انرژی زیادی مصرف می کند.

سنسور دمای محیط یخچال

سنسور یخچال سامسونگ که وظیفه اندازه گیری دمای محیط یخچال را بر عهده دارد، سنسور دمای محیط است. این سنسور دما را بررسی کرده و با توجه به آن ولتاژ ورودی را تعیین می کند.

تعویض سنسور یخچال سامسونگ زمانی لازم است که عملکرد دمایی یخچال مختل شود.

سنسور دمای کمپرسور

زمانی که دمای کمپرسور یخچال فریزر بالا می رود، سنسور یخچال سامسونگ هشدار میدهد و کمپرسور خاموش می شود. داغ شدن کمپرسور آسیب زیادی به یخچال وارد می کند.

سنسور دیفراست، دیگر سنسور یخچال سامسونگ

این سنسور از برفک زدن فریزر یا یخچال جلوگیری می کند. سنسور دیفراست زمان دقیق شروع به کار قطعه گرم کننده را تعیین کرده و بدین ترتیب برفک های یخچال به موقع ذوب می شوند. سنسور دیفراست نقش مهمی در افزایش طول عمر یخچال دارد.

اگر یخچال زیاد از حد برفک می زند، به فکر تعویض سنسور یخچال سامسونگ باشید.

سنسور دمای داخلی یخچال

مهمترین سنسور یخچال سامسونگ، سنسور دمای یخچال است. این سنسور دمای داخل محیط یخچال را اندازه گیری کرده و به برد اصلی اعلام می کند. سپس بُرد با توجه به دما، تعیین می کند که موتور یخچال روشن شود یا خیر؟

سنسور دیسپنسر یا آبریز، دیگر سنسور یخچال سامسونگ

سنسور دیسپنسر یا آبریز یخچال، در فریزر تعبیه شده و وظیفه آن اجازه خروج یخ یا آب به بیرون از یخچال است. البته این سنسور در یخچال فریزرهایی قرار دارد که آبریز دارند.

سنسور دمای فریزر

سنسور یخچال سامسونگ که وظیفه اندازه گیری دمای داخل فریزر را بر عهده دارد، سنسور دمای فریزر است. این سنسور دمای فریزر را به برد اصلی فریزر گزارش می دهد.

اگر دمای داخل فریزر بیش از حد افزایش یا کاهش یابد، باید به فکر تعویض سنسور یخچال سامسونگ باشید.

معمولاً سنسور قابل تعمیر نیست و باید تعویض شود.

تعویض سنسور یخچال سامسونگ

1- دوشاخه یخچال را از پریز بکشید.

2- نوع و جایگاه سنسور یخچال سامسونگ را پیدا کنید و روکش پلاستیکی روی آن را خارج کنید.

3- در این مرحله سنسور باید کاملاً قابل رویت و دسترسی باشد.

4- معمولاً سنسور درب یخچال سامسونگ یا هر سنسور دیگری به وسیله یک سوکت به بدنه یخچال متصل شده. آن را پیدا کرده و جدا کنید.

5- سنسور جدید که کاملاً شبیه سنسور قبلی است را به سوکت یخچال متصل کنید و کاور را روی آن قرار دهید.

6- زمانی که از اتصالات مطمئن شدید، می توانید دو شاخه را به پریز بزنید.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان