چرا پودر ماشین ظرفشویی حل نمیشه

چرا پودر ماشین ظرفشویی حل نمیشه

ماشین ظرفشویی جزو لوازم برقی لوکس به حساب می آید که با وجود کاربرد بسیار زیادش، هنوز در تمامی خانه ها یافت نمی شود. اگر فردی یک بار از ماشین ظرفشویی استفاده کند، متوجه صرفه جویی چشمگیر این وسیله در وقت می شود و نمی خواهد به هیچ وجه استفاده از این وسیله را کنار بگذارد. در این مقاله بر آنیم تا به یک سوال مهم و اساسی در زمینه این وسیله برقی لوکس پاسخ دهیم: چرا پودر ماشین ظرفشویی حل نمیشه؟

چیدمان وسایل در ظرفشویی

درست قرار دادن ظروف در ظرفشویی اهمیت بسیار زیادی دارد. نمی توان وسایل را بی نظم درون ظرفشویی ریخت و انتظار داشت که آنها تمیز شوند و خود ظرفشویی نیز آسیب نبیند. بنابراین لوازم ظریفی که حجم کمی دارند مثل قاشق، چنگال، چاقو و … را در جای خود قرار دهید و آنها را به اصطلاح ولو نکنید. زیرا ممکن است همین ابزارآلات کوچک مانع بسته شدن درب ماده شوینده شوند و قرص یا پودر ظرفشویی به طور کامل حل نشود. همچنین عدم چیدمان درست وسایل ممکن است از چرخیدن بازوهای ظرفشویی جلوگیری کند. این مسئله نیز در حل نشدن پودر ظرفشویی اثرگذار است.

زمان مناسب:

اگر می خواهید ظروف درون ظرفشویی کفی شوند و بعد از آن شسته شوند، می بایست برنامه زمانی 45 دقیقه را انتخاب کنید. اغلب ظرفشویی ها، در برنامه های کمتر از 45 دقیقه، فقط آبکشی می کنند و ظروف را کف نمی زنند. بنابراین طبیعی است که در برنامه های زیر 45 دقیقه، با وجود قرار دادن پودر یا قرص در محفظه، باز هم مواد شونده بدون استفاده همانجا بماند و حل نشود.

تمام نشدن برنامه:

گاهی ممکن است به دلیل قطع شدن برق، ظرفشویی از کار بیفتد و یا کودک شما از سر کنجکاوی دستگاه را خاموش کند. عوامل متعددی هستند که ممکن است باعث شوند فرایند شستشو کامل نشود. اگر به هر دلیلی پروسه به اتمام نرسد، باقی مانده مواد شوینده در محفظه قابل مشاهده اند و ممکن است در اولین برخورد این سوال به ذهن شما برسد که چرا پودر ماشین ظرفشویی حل نمیشه؟ اگر مطمئن شدید که مشکل همین مسئله است، دستگاه را دوباره روشن کنید تا مجدد ظرف ها را بشوید.

مواد شوینده درجه دو:

پو

چرا پودر ماشین ظرفشویی حل نمیشه

پیشتر اشاره کردیم که ماشین ظرفشویی جزو کالاهای لوکس بازار لوازم خانگی به حساب می آید؛ به همین دلیل قرص و مواد شوینده مربوط به آن نیز دارای قیمت بالایی است. همین امر، سودجویان را وسوسه می کند تا به این بازار ورود پیدا کنند و با فروش محصولات بی کیفیت و غیر استاندارد پول کلانی را به جیب بزنند. شاید پودر خریداری شده توسط شما نیز جزو همین پودرهای بی کیفیت باشد و به همین دلیل حل نشده است.

استفاده بیش از حد از مواد شوینده:

در محل قراردادن مواد شوینده، علامتی درج شده است که نشان می دهد برای چه مقدار ظرف، چه حجمی از مواد کافی است. حتی اگر از قرص استفاده می کنید، می توانید در صورت پر نبودن تمام ظرفشویی از نصف یک قرص استفاده کنید. به هر روی، اگر مقدار ظروف شما کمتر از مواد شوینده ای باشد که در محفظه ریخته اید، باقی مانده مواد حل نشده باقی می مانند و ممکن است شما را نگران کنند که چرا پودر ماشین ظرفشویی حل نمیشه ؟

نکته ای پیش پا افتاده اما ضروری در بحث حل نشدن پودر ماشین ظرفشویی:

هنگامی که شما ظرفشویی را راه اندازی می کنید، می بایست در تنظیمات آن گزینه استفاده از مواد شوینده را فعال کنید. اگر این فعالسازی صورت نگرفته باشد، ماشین در حین شستشو از مواد شوینده کمک نخواهد گرفت. پس این نکته مهم اما به ظاهر ساده را فراموش نکنید.

اگر ماشین ظرقشویی شما کثیف می شوید این مقاله را از دست ندهید:
چرا ماشین ظرفشویی کثیف میشوره – tamirok

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان