چرا ماشین ظرفشویی کثیف میشوره؟

چرا ماشین ظرفشویی کثیف میشوره

چرا ماشین ظرفشویی کثیف میشوره ممکن است شما هم با این مشکل روبرو شده اید و به دنبال علت آن هستید.

گاهی اوقات بعد از پُر کردن ماشین ظرفشویی و پایان زمان شستشو، مشاهده می کنید که ظرف ها همچنان کثیف و چرب هستند و لک های روی آن هم بیشتر شده. دوباره تصمیم می گیرید ماشین ظرفشویی را روشن کرده و ظرفها را در آن قرار دهید. اما مجدد با همان لکه ها و چربی ها روبرو خواهید شد. اینجاست که مجبور هستید به روش دستی وارد عمل شوید!

اگر می خواهید بدانید چرا ماشین ظرفشویی کثیف میشوره تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

چرا ماشین ظرفشویی کثیف میشوره

تنظیمات اشتباه برنامه شستشو؛ رایج ترین علت کثیف شستن ماشین ظرفشویی!

عدم آشنایی کاربران با برنامه های شستشو از علل اصلی تمیز نشستن ماشین ظرفشویی می باشد. مخصوصا ماشین های ظرفشویی مارک ال جی، با این مشکل بیشتر روبرو هستند. برای تنظیم برنامه شستشوی ظرفشویی، حجم ظرفها، فشار آب و زمانی که برای شستشو لازم است، باید مشخص شود. اگر برنامه مناسب با حجم ظرف انتخاب نشود، مسلماً ظرفها به خوبی تمیز نخواهند شد.

استفاده از شوینده نامناسب

علت کثیف شستن ماشین ظرفشویی استفاده از شوینده نامناسب است. برای شستن ظرف ها از ژل، پودر، مایع آبکشی، مایع براق کننده، روغن ظرفشویی، قرص مخصوص شستشو و یا نمک مخصوص استفاده می شود. هر کدام از اینها کارایی خاص خود را دارند. در صورتی که تقلبی یا بی کیفیت باشند، بر شستشو هم اثر می گذارند.

در کنار پودر شوینده لازم است از مایع جلا دهنده نیز استفاده شود و دمای آب هم بالا باشد. در صورتی که پودر کاملاً در آب حل نشده باشد، در انتهای شستشو رسوب هایی روی ظرف باقی می ماند. اما اگر از ژل استفاده شود، مشکل دمای آب و رسوب روی ظرف ها وجود نخواهد داشت. در کنار ژل هم بهتر است از نمک مخصوص و مایع براق کننده استفاده شود. مایع جلا دهنده نیز در انتهای شستشو کاربرد دارد.

در نظر داشته باشید که قرص ماشین ظرفشویی در دمای پایین 50 درجه، در آب حل نمی شود.

اگر روی ظروف سفیدک می زند، شاید مقدار مواد شستشو کافی نبوده و یا از نمک مخصوص استفاده نشده است.

مهمترین علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی، استفاده از شوینده نامناسب است.

چیدمان غلط ظرف ها؛ علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی

ابتدایی ترین پاسخ به سوال “چرا ماشین ظرفشویی کثیف میشوره” قرار دادن ظروف بیش از ظرفیت ماشین و یا چیدن نادرست آنهاست. چیدمان غلط باعث می شود آب یا شوینده به مقدار کافی و مناسب به تمام ظرف ها نرسد.

نشتی اتصالات ماشین ظرفشویی

گاهی اوقات علت کثیف شستن ماشین ظرفشویی نشتی یا خرابی در شیر آب و اتصالات آن است. در صورت بروز این مشکل، آبگیری روی ظروف به خوبی انجام نمی شود. نشتی شیر آب علاوه بر تمیز نشستن ظرف ها، باعث صدمه به قطعات داخلی هم خواهد شد.

در صورت بروز هرگونه مشکل فنی در ماشین ظرفشویی، از تعمیرکار ماهر کمک بگیرید.

مشکل در ترموستات ماشین ظرفشویی

در صورتی که متوجه شدید آبِ داخلِ ظرفشویی، گرمای کافی ندارد و چربی همچنان روی ظرف ها باقی مانده، ترموستات را بررسی کنید. البته برای تعمیر این قطعه نیاز به تعمیرکار ماهر می باشد.

آلودگی در فیلتر؛ علت کثیف شستن ماشین ظرفشویی

چرا ماشین ظرفشویی کثیف میشوره اگر ظرف ها بعد از شستشو، از حالت عادی کدرتر شدند و علاوه بر آن بوی نامطبوعی نیز می دهند، به فکر تمیز کردن فیلتر تخلیه باشید.

خرابی بازوهای ماشین ظرفشویی

شکستگی، لق بودن و کیپ شدن منافذ بازوها، یکی از علت های اصلی تمیز نشستن ماشین ظرفشویی است. در صورتی که هر مشکلی در قسمت بازوها بروز پیدا کرد، با نمایندگی تماس بگیرید.

مشکل در سیستم پمپ آب؛ علت دیگر تمیز نشستن ماشین ظرفشویی

ایراد در سیستم پمپ آب ممکن است با شکستگی پروانه، پاره شدن تسمه و یا اختلال در پمپ گردش آب نمود پیدا کند. در صورتی که ظرف ها کدر و ناقص شسته شوند و از ماشین ظرفشویی صدای وزوز به گوش برسد، احتمالاً پمپ آب از کار افتاده و به اصطلاح سوخته است.

ایراد در محفظه پودر

دیگر علت کثیف شستن ماشین ظرفشویی، خوب بسته نشدن درب جاپودری یا خراب شدن آن می باشد.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان