علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی بوش

علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی بوش

علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی بوش چه می تواند باشد؟ در حالی که ماشین ظرفشویی بوش به دلیل توانایی تمیز کنندگی قابل اعتماد خود شناخته شده است، ممکن است روزی فرا برسد که مانند گذشته عمل نکند. چرا ماشین ظرفشویی بوش من ظروف را تمیز نمی کند؟

بازوهای اسپری، فیلتر و وان برای عملکرد بهینه نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند. از این نکات عیب یابی ماشین ظرفشویی بوش برای بازیابی قدرت تمیز کنندگی آن استفاده کنید. فقط به این دلیل که ماشین ظرفشویی شما دیگر آنطور که انتظار می رود کار نمی کند، به این معنی نیست که نیاز به تعمیر یا تعویض دارد. اغلب اوقات، برخی تعمیرات منظم یا تغییر در استفاده و مراقبت شما می تواند عملکرد را بهبود بخشد.

علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی بوش قسمت اول

بارگیری ظروف زیاد می‌تواند علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی بوش باشد. بارگذاری بیش از حد ماشین ظرفشویی فضای کمی برای رسیدن آب و مواد شوینده باقی می‌گذارد. همچنین این احتمال را افزایش میدهد که یک مورد از یک قفسه بیرون زده و چرخش بازوهای اسپری را مسدود کند. این نکات را امتحان کنید:

  • فاصله کافی بین ظروف بگذارید: به این معنی که در هر شکاف یک ظرف قرار دهید. چنگال ها و قاشق ها را به طور متناوب در کنار یکدیگر قرار دهید. برای بهبود دسترسی به آب و مواد شوینده، مطمئن شوید که کاسه‌ها روی هم قرار نگیرند.
  • بازوهای اسپری را مسدود نکنید: مطمئن شوید که وسایل بارگذاری‌شده زیر قفسه آویزان نشوند، جایی که می‌توانند بازوهای اسپری را مسدود کنند. اقلام بلندتر را در امتداد محیط قفسه پایین قرار دهید تا مانع از چرخش بازوهای اسپری نشوند.
  • ظروف بزرگ را در قفسه بالایی قرار دهید: این کار باعث می شود که بازوهای اسپری را مسدود یا سبد ظروف را بیش از حد شلوغ نکنند.

توزیع کننده مواد شوینده کار نمی کند: مسائل مربوط به مواد شوینده نیز می تواند علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی بوش باشد. همیشه از مواد شوینده ماشین ظرفشویی باکیفیت استفاده کنید که از ترکیبی از آنزیم ها، صابون و مواد شوینده برای حل کردن ذرات غذا و کاهش لکه‌های آب سخت استفاده می‌کند. با این حال، حتی یک شوینده باکیفیت کمکی نمی کند اگر تلگراف در طول چرخه شستشو باز نشود. تلگراف را بررسی کنید و هر گونه باقیمانده انباشته شده را که می تواند آن را مسدود یا از بازشدن آن جلوگیری کند را بردارید. اگر ظروف کثیف باقی بمانند و دیسپنسر پس از یک چرخه شستشو همچنان بسته باشد، ممکن است خراب و نیاز به تعویض داشته باشد.

چرا ظرف های من تمیز نمی شوند؟

علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی بوش قسمت دوم

علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی بوش می تواند به معنای این باشد که تعمیر و نگهداری ماشین ظرفشویی مورد نیاز است. آیا ماشین ظرفشویی بوش شما بقایای مواد غذایی را پشت سر گذاشته و بوی بدی از خود ساطع می کند؟ ممکن است نیاز به تمیز کردن کامل داشته باشد. تمیز کردن فیلتر، بازوهای اسپری و وان هر 3 تا 6 ماه می تواند باعث تمیزتر شدن ظروف و از بین بردن بوی بد شود. نحوه تمیز کردن اجزای ماشین ظرفشویی بوش و بهبود عملکرد عبارتند از:

  • فیلتر: فیلتر و صفحه مشبک آن را بردارید و هر دو را جداگانه زیر آب جاری بشویید. قبل از اتصال مجدد هر دو قطعه و تعویض آن، زباله های سرسخت را با یک مسواک نرم پاک کنید.
  • بازوهای اسپری: بازوهای اسپری بالا و پایین را بردارید و هر دو را زیر آب جاری بشویید تا کپک از بین برود. قبل از تعویض، از یک خلال دندان برای پاک کردن زباله از سوراخ بازوی اسپری استفاده کنید.

اختلال در تامین آب: ماشین ظرفشویی به مقدار کافی آب گرم نیاز دارد تا نه تنها ذرات غذا را از بین ببرد بلکه باقی مانده مواد شوینده را نیز بشویید. اگر متوجه شدید که ماشین ظرفشویی بوش شما کف‌ها را آب نمی‌کشد و ظروف را کثیف می‌گذارد، ممکن است نقص در منبع آب باشد. مشکلاتی مثل دمای پایین آب، فشار خیلی کم آب، معیوب بودن دریچه ورودی آب می تواند بر عملکرد تمیز کردن ماشین ظرفشویی بوش تاثیر بگذارد. در ضمن بازوی اسپری که کار نمی کند، آب را به طور یکنواخت یا اصلا پخش نمی کند و ظروف را کثیف می کند هم می تواند علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی بوش باشد. در این صورت بازوی اسپری باید تعویض شود.

ماشین ظرفشویی بوش

سخن پایانی

آیا ماشین ظرفشویی شما حتی بعد از این نکات عیب یابی ظروف را تمیز نمی کند؟ اجازه دهید یک تکنسین یا تعمیرکار در تعمیر سریع و حرفه ای کمک کند!

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان