پوسیدگی درب یخچال

پوسیدگی درب یخچال

به طور کلی، هر زمان که رطوبت با فلز تماس پیدا کند، فرصتی برای تشکیل زنگ ایجاد می کند. زنگ زدگی درب های یخچال نشانه ای از اکسیداسیون روی سطح درب هاست. کشف منبع مشکل ممکن است نیاز به کارآگاهی داشته باشد. در این بین، گزینه های مختلفی برای از بین بردن زنگ زدگی و بازسازی نمای بیرونی و پوسیدگی درب یخچال در دسترس است.

بیایید اعتراف کنیم که بدون شک یخچال یکی از سخت کوش ترین تجهیزات هر خانه ای است. آیا می توانید تصور کنید در زمانه ای بدون آن زندگی کنید؟ فاسد شدن غذا، بدون آب خنک برای نوشیدن، بدون فریزر برای تازه تر نگه داشتن گوشت. یخچال یک وسیله ضروری است و شما نمی خواهید یخچال آسیب دیده داشته باشید. هیچ خانواده معمولی نمی تواند بدون یخچال کارآمد دوام بیاورد.

آیا تجربه کرده اید که یخچال شما به طور ناگهانی کار نمی کند؟ تصور کنید که در حال تحقیق در مورد علت آسیب، هزینه تعمیرات، یا بدتر از آن، در نهایت نیاز به خرید یک یخچال جدید دارید. ما نمی خواهیم این اتفاق بیفتد، البته. به همین دلیل است که ما دلایل متداول خرابی یخچال و نحوه حل آنها را با شما در میان می گذاریم.

پوسیدگی درب یخچال

وقتی هوای گرم آشپزخانه با هوای سرد یخچال برخورد می کند، رطوبت ایجاد می شود. یخچال شما ممکن است به درستی توسط سازنده عایق یا پوشش داده نشده باشد و باعث جمع شدن رطوبت در داخل یا خارج دستگاه شود. دلایل دیگر عبارتند از عدم پاکسازی سریع ریزش ها یا استفاده از محصولات پاک کننده اشتباه باشد !! به عنوان مثال، هرگز نباید از سیم ظرفشویی برای تمیز کردن یخچال استفاده کرد، زیرا ذرات ریز باقی مانده می توانند زنگ بزنند. علاوه بر این، اگر آب روی سطح دستگاه باقی بماند، ذرات آهن موجود در منبع آب می تواند زنگ زدگی ایجاد کند.

اولین قدم در مدیریت مشکل زنگ زدگی و پوسیدیگ درب یخچال تمیز کردن زنگ است. این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما شایان ذکر است، زیرا نقاشی روی زنگ درب یخچال در دراز مدت اثرگذار نخواهد بود. اگر شرایطی که باعث زنگ زدگی شده است ادامه داشته باشد، در نهایت از رنگ خارج می شود. هنگامی که زنگ زدگی از قسمت های کوچک پاک شد، می توان نواحی آسیب دیده را با رنگ لمسی دوباره پوشاند. اگر زنگ زدگی صدمات زیادی ایجاد کرده باشد، باید گزینه های دیگری را انتخاب کنید. اگر یخچال نو است و دارای گارانتی است، با سازنده یا فروشنده تماس بگیرید.

برای جلوگیری از پوسیدگی درب یخچال ریزش ها را به محض وقوع پاک کنید. بعد از تمیز کردن یخچال، داخل و خارج یخچال را با یک پارچه نرم خشک کنید. از پاک کننده های توصیه شده استفاده کنید. آب و صابون ملایم بهتر از پاک کننده های تجاری است که ممکن است حاوی آمونیاک یا سفید کننده باشند. به طور دوره ای قسمت بیرونی یخچال را پاک کنید.

دلایل اصلی خرابی یخچال چیست؟

  • پرکردن بیش از حد یخچال

مهم نیست که فضای یخچال ما چقدر بزرگ است، آنها فقط برای نگهداری مقدار معینی غذا هستند. برای اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید دفترچه راهنمای کاربر یخچال خود را بخوانید. هرگز دفترچه راهنما را دور نیندازید! آنها می توانند در مواقع سختی به شما کمک کنند. وقتی یخچال خود را بیش از ظرفیتش پر می کنید، وزن اضافی بر روی کمپرسور وارد می کند. این می تواند باعث خرابی موتور کمپرسور یخچال شود. تعمیر کمپرسورها به خصوص پس از گذشت دوره گارانتی پرهزینه است.

  • استفاده بیش از حد از یخچال

درست مانند انسان، وسایلی مانند یخچال به دلیل کهولت سن خراب می شوند. شما می توانید آن را به طور منظم تعمیر و نگهداری کنید، اما عملکرد آن در طول مدت زمان به خطر می افتد.

  • نشت عامل خنک کننده

گاهی اوقات، حوادث ناگواری رخ می دهد که می تواند باعث نشت مبرد یا عامل خنک کننده شود. این می تواند باعث شود یخچال شما خنک نشود. هیچ راه حل دیگری جز سرویس تعمیر یخچال برای بستن دهانه و پر کردن مبرد بسته به برند و استاندارد یخچال وجود ندارد.

  • کویل های کندانسور کثیف

اگر اجازه دهید کثیفی و گرد و غبار روی کویل ها جمع شود، آنها نمی توانند دمای یخچال شما را به درستی تنظیم کنند. اگر یخچال به درستی خنک نمی‌شود، این امر می‌تواند باعث فاسد شدن غذا و ناامن شدن آن شود. شما می توانید با استفاده از یک برس برای تمیز کردن کویل ها دو بار در سال اقدام کنید. معمولا در پایین یا پشت یخچال شما قرار دارند.

علت خرابی یخچال و فریزر چیست ؟

  • واشرهای نشتی

واشرها مهر و موم هایی هستند که درب یخچال را می پوشانند. ساییدگی و پارگی می تواند باعث شل شدن یا حتی ترک خوردن آن شود. اگر آنها آسیب ببینند، یخچال شما به طور ایمن بسته نمی شود و باعث نشت هوای خنک یخچال می شود. در صورت مشاهده نشتی، با یک متخصص تماس بگیرید تا فوراً آنها را تعویض کند.

  • کابل های فرسوده

این احتمالاً ساده‌ترین مشکل یخچال برای حل است، به شرطی که تعمیرکار فوراً محل کابل‌های معیوب را تشخیص دهد. فقط باید کابل های فرسوده را تعویض یا تعمیر کنند و یخچال شما دوباره راه اندازی می شود.

  • عدم تعویض فیلتر آب

اگر یخچال شما یک دستگاه پخش آب و یخ دارد، باید به طور مرتب فیلتر آن را تعویض کنید. ما توصیه می کنیم فیلتر را هر 6 ماه یکبار تعویض کنید. تعویض به موقع فیلترها، از مسدود کردن آلاینده ها، کثیفی ها و رسوباتی که می توانند لوله های شما را مسدود کنند، جلوگیری می کند.

  • موتور کمپرسور

موتورهای کمپرسور به 2 دلیل دچار خرابی می شوند. یخچال شما یا خیلی قدیمی است یا پر شده است.

  • تمیز کردن منظم

هیچکس یخچال نامرتب را دوست ندارد. این فقط به دلیل چسبناک یا کثیف بودن آن نیست، اگر به طور منظم یخچال را تمیز نکنید، باکتری ها و ویروس ها می توانند در داخل یخچال زندگی کنند. توصیه می کنیم هر 2 هفته یکبار یخچال خود را تمیز کنید.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان