مشکل بوی بد ماشین لباسشویی

چگونه مشکل بوی بد ماشین لباسشویی را حل کنیم؟

چگونه مشکل بوی بد ماشین لباسشویی را حل کنیم؟ این سوال بسیاری از ما است که به شکل های مختلف قابل برطرف شدن است. مشکل بوی بد ماشین لباسشویی امری آزار دهنده می باشد و در صورتیکه شدت پیدا کند، می‌ تواند بر روی لباس ها نیز تاثیر منفی داشته باشد. 

چگونه مشکل بوی بد ماشین لباسشویی را حل کنیم؟ این سوال بسیاری از ما است که به شکل های مختلف قابل برطرف شدن است. مشکل بوی بد ماشین لباسشویی امری آزار دهنده می باشد و در صورتیکه شدت پیدا کند، می‌ تواند بر روی لباس ها نیز تاثیر منفی داشته باشد. 

مشکل بوی بد ماشین لباسشویی به صورت خود به خود به وجود نمی آید؛ بلکه این امر قطعاً علت های مشخص دارد. بنابراین، اولین اقدام برای رفع این مشکل عیب یابی وسیله می باشد. شما در ابتدای کار باید بدانید که مشکل بوی بد ماشین لباسشویی به چه علت است. بعد از آن، راحت تر می توانید این مشکل را برطرف کنید. 

علل بوی بد ماشین لباسشویی ها

برای شفاف سازی مشکل بوی بد ماشین لباسشویی علت های آن را باید بشناسید. این مشکل گاهی دائم و گاهی موقت است و میزان ماندگاری آن به علت مشکل بستگی دارد. 

تخلیه دیر هنگام لباس های شسته شده یکی از علت های اصلی این امر است. چرا که لباس ها مقداری رطوبت به همراه دارند و تخلیه دیر هنگام آنها باعث تجمع باکتری و نهایتا بوی بد ماشین لباسشویی می شود. فراموش نکنید که بعد از اتمام کار لباسشویی، فضای داخل آن مقداری رطوبت دارد. خصوصاً لاستیک های کنار درب لباسشویی رطوبت را به خود می گیرند. بنابراین بعد از هر بار استفاده از ماشین لباسشویی لازم است که درب آن را باز بگذارید تا با جریان هوای آزاد در داخل لباسشویی، تمامی رطوبت تبخیر شده و از ایجاد بوی بد داخل لباسشویی جلوگیری به عمل آید. 

از دیگر دلایل اصلی مشکل بوی بد ماشین لباسشویی تجمع جرم و لجن در بخش های مختلف لباسشویی است. خصوصا تجمع لجن و جرم در قسمت لوله خروجی آب ماشین لباسشویی. در واقع آلودگی ها به مرور زمان در قسمت خروجی لباسشویی می توانند تجمع پیدا کنند. در صورتی که اشیای کوچک در قسمت خروجی لباسشویی گیر کنند، احتمال رخ دادن این مشکل بیشتر خواهد بود. 

مشکل بوی بد ماشین لباسشویی می تواند ناشی از کثیف شدن فیلترها باشد. در صورتی که فیلتر ها به این دلیل مسدود شوند، تخلیه آب لباسشویی به درستی انجام نمی شود. این امر باعث می گردد مقداری رطوبت در داخل لباسشویی باقی بماند. این امر در نهایت چیزی جز بوی بد لباسشویی به دنبال نخواهد داشت. 

مشکل بوی بد لباسشویی گاهی می تواند ناشی از لوله فاضلاب ساختمان باشد. در صورتی که راه آب و لوله فاضلاب مخصوص ماشین لباسشویی جرم گرفته و یا مسدود شده باشد، بوی بد آن می تواند به ماشین لباسشویی نیز سرایت پیدا کند. 

بوی بد لباسشویی

روش های رفع مشکل بوی بد ماشین لباسشویی

با توجه به نوع مشکل بوی بد ماشین لباسشویی، راه حل های مختلفی را می توان استفاده کرد. در صورتی که قصد جرم گیری و شستشوی قسمت های داخلی ماشین لباسشویی را دارید، لازم است از موادی که قدرت تمیز کردن دارند به این منظور استفاده کنید. جوش شیرین و سرکه از جمله مواد خانگی ملایم و بی خطر هستند که با استفاده از آنها می توانید اقدام به جرم گیری لباسشویی کنید. 

راه حل دیگر تمیز کردن قطعات لباسشویی و از جمله فیلترها و پمپ لباسشویی است. این قطعات محل تجمع آلودگی در لباسشویی محسوب می‌ شوند که به صورت دوره‌ ای باید اقدام به تمیز کردن آنها کنید. این کار نه تنها از ایجاد بوی بد در لباسشویی جلوگیری به عمل می آورد، بلکه باعث می شود وسیله عملکرد بهتری داشته باشد. 

نکات مهم

از جمله نکات مهم برای جلوگیری از بروز مشکل بوی بد ماشین لباس شویی موارد زیر هستند: 

  • بعد از هر بار استفاده از ماشین لباسشویی درب آن را به مقدار کافی باز بگذارید تا هوای داخل آن به جریان درآمده و قسمتهای داخلی خشک شوند. در صورت لزوم می توانید از پارچه خشک برای پاک کردن قسمتهای داخلی و لاستیک درب لباسشویی استفاده کنید. 
  • از شوینده های بی کیفیت که می‌ توانند دلیل بوی بد لباسشویی شما باشند، استفاده نکنید.
  •  سرویس دوره‌ ای ماشین لباسشویی را همواره در دستور کار داشته باشید. 

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان