عیب یابی ماشین لباسشویی ال جی 7 کیلویی

عیب یابی ماشین لباسشویی ال جی 7 کیلویی و 8 کیلویی

ما در این مقاله از تعمیر اوکی، سعی کرده ایم کامل ترین راهنمای عیب یابی ماشین لباسشویی ال جی 7 کیلویی، 8 کیلویی و سایر مدل های ماشین لباس شویی را برای شما ارائه کنیم.

ماشین لباسشویی ال جی 7 کیلویی در بین مشتریان محبوبیت خاصی دارد. این ماشین ها هم کیفیت و طول عمر دارند و هم عملکرد های مختلفی را ارائه می دهند. ماشین لباسشویی ال جی 8 کیلویی نیز یکی از پر طرفدارترین مدل های برند ال جی می باشد که در این مقاله به بررسی و عیب یابی آن خواهیم پرداخت

با این حال، مانند هر وسیله دیگری، ماشین لباسشویی ال جی هم هر از چند گاهی ممکن است دچار مشکل شود. با عیب یابی ماشین لباسشویی ال جی 7 کیلویی قبل از مراجعه به نمایندگی یا تعمیرکار تا حدود زیادی خود شما می توانید دلیل اصلی مشکل را پیدا کنید. البته میزان خرابی این برند بسیار پایین است و قابلیت های فراوان آن در کنار کیفیت عالی این ماشین لباسشویی را جزء بهترین ها کرده است.

دوره آموزش تعمیرات لباسشویی تعمیراوکی
کاملترین دوره ایران
فهرست محتوای این صفحه

خرابی پمپ ماشین لباسشویی ال جی

خرابی پمپ یکی از مشکلات کشف شده در عیب یابی ماشین لباسشویی ال جی 7 کیلویی است . آیا ماشین لباسشویی ال جی شما آنطور که باید تخلیه نمی کند؟ اگر چنین است، ممکن است پمپ تخلیه ی آن دچار مشکل شده باشد. گاهی اوقات ممکن است اشیاء کوچک یا ذرات لباس در پمپ تخلیه گیر کند. برای اینکه متوجه شوید آیا پمپ مسدود شده یا خراب است، باید به آن دسترسی داشته باشید و آن را بررسی کنید. اگر چیز های زائدی را در داخل آن پیدا کردید، آنها را به طور کامل حذف کنید. اگر پمپ با سر و صدا کار می کند یا روشن نمی شود، باید قطعه ای از آن را تعویض کنید.

دسته سیم موتور ممکن است شکسته باشد

یکی دیگر از مشکلات رایج در ماشین های لباسشویی ال جی 7 کیلویی این است که ممکن است در طول چرخه چرخش متوجه صدا های عجیب و غریب شوید. این مسئله می تواند به دلیل مشکلات مربوط به دسته سیم متصل به موتور باشد. اگر این اتفاق افتاد، باید موتور را با احتیاط بررسی کنید، برای این کار تمام سیم ها را به صورت بصری بررسی کنید. اگر متوجه شدید که یک سیم سوخته یا شکسته است، به سادگی دسته سیم را تعویض کنید یا در صورت امکان سیم شکسته را تعمیر کنید.

شکستگی سنسور موقعیت

سنسور موقعیت با برد کنترل ارتباط دارد و بسیار مهم است. زیرا موقعیت دقیق موتور را مشخص می کند. اگر سیم سنسور جدا شده یا شکسته باشد، می تواند باعث شود ماشین لباسشویی ال جی شما به درستی کار نکند. مجدداً، باید سیم کشی سنسور موقعیت را پیدا کنید و آن را بررسی کنید. اگر آسیب دیده بود، باید دسته سیم را عوض کنید یا آن را تعمیر کنید.

عیب یابی ماشین لباسشویی ال جی 7 کیلویی

گیر کردن شیر آب ورودی

مشکل دیگری که در عیب یابی ماشین لباسشویی ال جی 7 کیلویی ممکن است با آن رو به رو شوید گیر کردن شیر آب ورودی است. به دلیل تجمع کلسیم در شیر آب، شیر بیش از حد از آب پر می شود و گیر می کند حتی در حالی که شیر آب باز است. این مشکل گاهی اوقات حتی زمانی که ماشین لباسشویی خاموش است نیز اتفاق می افتد. بنابراین، اگر پس از شستن لباس، مقدار زیادی آب زلال در درام مشاهده کردید، این امر نشان دهنده ی وجود مشکل در شیر ورودی است. در این صورت اولین چیزی که باید بررسی کنید شیر ورودی است.

نشت آب

یکی دیگر از مشکلات رایج شیر ورودی آب، در ماشین لباسشویی ال جی 7 کیلویی زمانی رخ می دهد که شروع به نشت آب روی زمین می کند. این آب ممکن است از شیر ورودی گرم یا سرد باشد. قبل از بررسی شیر ورودی آب، ابتدا مطمئن شوید که شیلنگ های تغذیه سرد و گرم محکم بسته شده اند. اگر متوجه شدید که شل هستند، آن ها سفت کنید. اگر این کار را انجام دادید و همچنان شاهد نشتی آب هستید، احتمالاً معیوب است.

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی ال جی LG

زمانی که ماشین لباسشویی ال جی شما به مشکل می خورد و روشن نمی‌شود، مهم است که بلافاصله علت آن را پیدا کرده و رفع کنید. در اینجا توصیه‌هایی ارائه می‌دهیم که می‌توانند در عیب‌یابی اولیه بسیار مفید باشند:

  • بررسی سیم برق: اولین گام، برسی دقیق سیم برق ماشین لباسشویی ال جی است. به اتصالات دقت کنید، ممکن است وصل نباشند یا به نحوی شل شده باشند که جریان برق به سختی وصل شود.
  • فیوز برق: پس از آن، فیوز یا کنتور برق داخلی خانه را برسی کنید. در صورت وجود کوچکترین شک در کارکرد مطلوب برق، فوراً با یک تکنسین برق تماس بگیرید تا از سلامت اتصالات اطمینان حاصل شود.
  • باز بودن درب دستگاه: درب ماشین لباسشویی ال جی را بررسی کنید. اگر درب به درستی بسته نشود یا قفل آن دچار اشکال باشد، لباسشویی روشن نخواهد شد. اطمینان حاصل کنید که هیچ مانعی در مسیر بسته شدن درب نیست.
  • عیب‌یابی کنترل پنل: در نهایت، اگر لباسشویی شما کد خطا را نمایش می‌دهد، ممکن است نیاز به ریست شدن داشته باشد. در ادامه، دستورالعمل‌هایی را برای ریست کردن کنترل پنل لباسشویی‌های ال جی به صورت کامل ارائه داده‌ایم.

ریست کنترل پنل ماشین لباسشویی ال جی

برای رفع مشکلات رایجی نظیر نمایش کدهای خطا یا مشکل در روشن شدن لباسشویی‌ها، گاهی اوقات نیاز است که دستگاه ریست شود.

برای ریست کردن کنترل پنل ماشین‌های لباسشویی ال جی LG، اولین قدم این است که پوشش یا رویه کنترل پنل را بردارید.

در ادامه، با استفاده از یک وسیله نوک‌تیز مانند سنجاق، باید دکمه ریست (Reset) را به آرامی فشار دهید تا فرآیند ریست صورت گیرد.

در نظر داشته باشید که لباسشویی‌های هوشمند ال جی با هدف صرفه‌جویی در مصرف انرژی، قابلیت خاموش کردن خودکار را دارند و بنابراین در بعضی مواقع ممکن است دستگاه حتی در زمان‌های عدم استفاده بطور خودکار خاموش شود.

درصورتی که با این شرایط روبرو شدید و دستگاه روشن نمی‌شود، می‌توانید با نگه داشتن دکمه پاور (Power) به مدت چند ثانیه، دستگاه را مجدد راه‌اندازی کنید و صبر کنید تا دستگاه مجدداً شروع به کار کند.

یک نوع دیگر از ریست، در ماشین های لباسشویی وجود دارد که برای فراموش کردن برنامه شستشوی فعلی، مورد استفاده قرار می گیرد، در ویدیو زیر می توانید آموزش این نوع ریست را هم به صورت کامل مشاهده کنید.

علت نچرخیدن ماشین لباسشویی های ال جی LG

ماشین‌های لباسشویی ال‌جی گاهی به مسائلی برمی‌خورند که نچرخیدن درام از آن جمله است.از دلایل شایع این مشکل می‌توان به پارگی تسمه و نقص در موتور اشاره کرد.

رفع مشکل اول نسبتاً آسان است، ولی برای مورد دوم نیاز به دخالت تکنسین متخصص است. گاهی اوقات نیز ممکن است علت مشکل جزئی به نظر رسد، مانند نرسیدن برق کافی به دستگاه، اما اثرات بزرگی به همراه داشته باشد.

در پایین برخی از این مشکلات را به همراه راه حل های آن ها بررسی می کنیم:

  • مشکل سوییچ درب: در مواقعی که لباسشویی به خوبی کار نمی‌کند، ابتدا باید سالم بودن سوئیچ درب و وجود برق کافی را بررسی کنید. پیچ‌های بیرونی قاب جلویی درب را برای دسترسی به سوئیچ‌ها باز کنید و هر کدام را با یک مولتی‌متر آزمایش کنید. اگر اتصالات سوئیچ‌ها دچار وقفه شده‌اند، نیاز به جایگزینی دارند.
  • پاره شدن یا شل شدگی تسمه: یکی دیگر از علت های نچرخیدن ماشین لباسشویی های ال جی LG، می تواند مشکل در تسمه باشد. اگر تسمه موتور شل شده یا دچار آسیب دیدگی شود، می‌توانید ابتدا آن‌ها را تنظیم کنید یا در صورت لزوم تعویض نمایید.
  • خرابی قفل درب دستگاه: همچنین درب دستگاه نباید دچار مشکل باشد؛ قفل معیوب درب می‌تواند باعث ایجاد اختلال در شروع چرخه‌های شستشو شود. باید از عملکرد درست آن اطمینان حاصل کنید، در غیر این صورت قفل را با یک قطعه نو جایگزین کنید.
  • تراز نبودن ماشین لباسشویی: برای جلوگیری از فشار آمدن به دیگ و پیشگیری از نشتی یا خرابی‌های دیگر، لباسشویی باید کاملاً در سطح و تراز قرار گیرد. تنظیم پایه‌ها و اطمینان از صافی زمین از اهمیت بسزایی برخوردار است.
  • شکستن بلبرینگ وان
  • استاتور معیوب
  • مشکل بلبرینگ درام
  • مشکل در برد کنترل: در مورد قطعات الکترونیکی مانند برد کنترل، که از حساسیت بالایی برخوردار هستند، ابتدا باید بررسی کنید که دستگاه به درستی به برق متصل است. سپس برد را به دقت مورد بررسی قرار دهید تا از نداشتن هر گونه آسیب اطمینان حاصل شود. اگر تخصص لازم را ندارید، بهتر است برای انجام تعمیرات از متخصصان کمک بخواهید.

در صورتی که به موارد فنی و تعمیر لباسشویی وارد نیستید، توصیه می کنیم حتما از یک کارشناس و تعمیرکار کمک بگیرید تا از وارد کردن خسارت و هزینه بیشتر به ماشین لباسشویی خود، جلوگیری کنید.

خدمات تعمیر و عیب یابی لباسشویی ال جی 7 کیلویی و 8 کیلویی
خدمات تعمیرات در منزل

اگر ماشین لباسشویی شما دچار مشکل شده و نیاز به تعمیرکار متخصص دارید، تیم حرفه ای و با تجربه تعمیر اوکی، آماده خدمات رسانی در تمامی مناطق تهران و کرج می باشد. کافی است با شماره ۰۹۲۱۶۸۱۰۰۹۱ تماس بگیرید تا همکاران ما در اسرع وقت در محل مورد نظر شما حاضر شوند.

خوب شسته نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی های LG

گاهی پیش می‌آید که پس از شستن، لباس‌ها بوی خوشایندی ندارند و تمیز به نظر نمی‌رسند. اما جای نگرانی نیست، چراکه حل این مسئله دشوار نیست.

در اینجا به بررسی عواملی که ممکن است باعث کاهش کارایی شستشو در ماشین‌های لباسشویی ال جی شوند، می پردازیم:

  • استفاده از مواد شوینده به مقدار کافی: اگر باقی ماندن شوینده بر روی البسه را مشاهده می‌کنید، ممکن است دلیل آن استفاده بیش از حد مواد شوینده باشد. مطالعه دقیق دستورالعمل‌های روی بسته‌بندی مواد شوینده و رعایت دقیق آن‌ها توصیه می‌شود. در صورتی که لباس ها به شستشوی کمتری نیاز دارند، میزان شوینده مورد نیاز را نیز کاهش دهید.
  • استفاده از شوینده‌های HE: برای ماشین‌های لباسشویی با راندمان بالا، لازم است از شوینده‌های مجاز HE استفاده شود تا از ته نشین شدن کف اضافی در دستگاه جلوگیری شود.
  • توجه به محل قرارگیری شوینده و نرم‌کننده‌ها: در ماشین های لباسشویی، مخزن‌های اختصاصی برای ریختن مواد شوینده و نرم‌کننده‌ها طراحی شده‌اند. اطمینان حاصل کنید که نرم کننده و پودر ماشین لباسشویی را در مخازن صحیح می‌ریزید، تا فرآیند شستشو به خوبی انجام شود.

عیب یابی ماشین لباسشویی ال جی با گوشی

لباسشویی‌های ال جی به تکنولوژی‌های پیشرفته و نوین مجهز هستند. این تکنولوژی در مدل‌های اخیر ال جی، به شما امکان می‌دهد تا بدون نیاز به نیروی متخصص، از طریق تلفن همراه‌تان، به عیب‌یابی دستگاه بپردازید.

Smart Diagnosis”، نام فناوری است که به شناسایی و حل مسائل احتمالی کمک می‌کند. برای استفاده از عملکرد عیب یابی خودکار، باید برنامه “LG SmartThinQ” را بر روی گوشی هوشمندتان نصب کنید.

با بهره‌گیری از “Smart Diagnosis”، تنها با چند ضربه روی صفحه گوشی، قادر به شناسایی مشکلات احتمالی لباسشویی خواهید بود. سپس، این فناوری داده‌های دریافتی از لباسشویی را تحلیل می‌کند و به سرعت راهکارهایی برای رفع ایراد ارائه می‌دهد.

کاربرد این فناوری مدرن تنها در دسترس کاربران مدل‌های جدید ال جی است. در صورتی که از مدل‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنید، برای کمک و پشتیبانی می‌توانید با واحد تعمیرات تعمیر اوکی به شماره 09216810091 تماس بگیرید.

تنظیم تایمر ماشین لباسشویی ال جی

تایمر به عنوان یکی از اجزای کلیدی لباسشویی، نقش محوری در کنترل فعالیت‌های مختلف دستگاه دارد. این بخش در همکاری نزدیک با موتور تایمر، هیدرواستات و میکروسوئیچ عمل کرده و تاثیر متقابلی بر عملیات یکدیگر می‌گذارند.

  • اگر تایمر دچار ایراد گردد، اختلالاتی در چرخه دوران، تخلیه و نظارت بر سطح آب ایجاد می‌شود. برخی موارد که ممکن است بر تایمر تاثیر منفی بگذارند عبارتند از:
  • سوئیچ درب: این قطعه نقش مهمی در عملکرد تایمر دارد چرا که تایمر تنها هنگامی فعال می‌شود که درب، برق را برای آن فراهم کند. لازم است ابتدا سلامت سوئیچ درب تایید شود و در صورت نیاز به تعویض، این کار صورت گیرد.
  • خرابی موتور تایمر: اگر موتور تایمر دچار مشکل شود، به طور کلی بر روی عملکرد آن اختلال ایجاد می‌کند.
  • نقص در هیدرواستات: هرگونه مشکل در هیدرواستات می‌تواند به تایمر صدمه بزند. اگر محفظه لباسشویی پر از آب شود ولی تایمر حرکت نکند، این یک علامت هشداردهنده است.

به طور کلی، عیب‌یابی و تنظیم تایمر به غیر از افراد متخصص ساده نیست. با این حال، برای بررسی تایمر در لباسشویی ال جی خود می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا لباسشویی را از برق بکشید.
  2. سپس تایمر را یافته و بیرون آورید؛ که برای این کار نیاز به باز کردن کنترل پنل و پنل پشتی است.
  3. پس از آن، مولتی‌متر را به تایمر متصل کرده و آن را روی حالت Rx1 تنظیم نمایید که باید مقداری نزدیک به صفر نشان دهد.
  4. چنانچه نتایج تست با این مقادیر مغایر بود، لازم است که تایمر لباسشویی خود را تعویض نمایید.

در ویدیوی زیر می توانید آموزش تعویض تایمر لباسشویی را مشاهده کنید.

مشکل باز نشدن درب ماشین لباسشویی ال جی

لباسشویی‌های ال‌جی طوری طراحی شده‌اند که درب آن‌ها پس از پایان یافتن هر چرخه شستشو برای مدت ۲ دقیقه قفل باقی می‌ماند. با این حال، گاهی اوقات ممکن است درب دستگاه بطور کلی قفل شود و باز نشود. مواردی که ممکن است مانع باز شدن درب شوند عبارتند از:

  • فعال‌ سازی مکانیزم‌های ایمنی که مانع باز شدن درب می‌شوند.
  • خرابی دسته درب یا قفل آن
  • ناتمام ماندن چرخه شستشو
  • مشکل در تخلیه آب دستگاه
  • قطعی برق
  • فعال بودن قفل کودک

برای باز کردن اضطراری درب لباسشویی ال‌جی، می‌توانید این مراحل را امتحان کنید:

  • ابتدا، برنامه‌هایی مانند “Spin” یا “Rinse” را فعال کنید. اگر در پایان، مشکل حل نشد، شلنگ تخلیه را از لحاظ گرفتگی بررسی کنید و آن را پاکسازی نمایید. زیرا گرفتگی در شلنگ تخلیه یکی از دلایل رایج برای عدم توانایی درب لباسشویی برای باز شدن است. اگر لباسشویی نتوانسته آب داخل خود را بطور کامل تخلیه کند، مکانیسم‌های ایمنی ممکن است از باز شدن درب جهت جلوگیری از نشت آب و خیس شدن فضای اطراف دستگاه، جلوگیری کنند.
  • در مرحله بعدی درپوش فیلتر تخلیه را باز کرده، شلنگ تخلیه که نزدیک درپوش قرار دارد را پیدا کرده و با استفاده از ظرف مناسبی زیر آن، آب داخل شلنگ را تخلیه نمایید.
  • به عنوان روشی دیگر، یک نخ محکم را انتخاب کرده و آن را اطراف در و دور تا دور قفل بپیچید و سپس با فشار کافی قفل را باز کنید تا صدای کلیک نشان‌دهنده باز شدن قفل، شنیده شود.

اگر با این روش‌ها نیز قادر به باز کردن درب لباسشویی نبودید، پیشنهاد می‌شود می کنیم ویدیوی زیر را تماشا کنید و اگر باز هم موفق به باز کردن در لباسشویی نشدید، می توانید با کارشناسان تعمیر اوکی به شماره 09216810091 تماس بگیرید.

آموزش تعمیر صداهای شدید ماشین لباسشویی ال جی

تمامی لباسشویی‌ها هنگام کار، صدا تولید می‌کنند، لیکن بروز تغییرات ناگهانی در صدا و یا افزایش حجم آن‌ها ممکن است نشان دهنده عیبی در دستگاه باشد. اینجا چند راهنمایی برای شناسایی و رفع صداهای غیر معمول در لباسشویی‌های ال جی 7 کیلویی و 8 کیلویی و سایر مدل ها ارائه شده است:

  • درام را بررسی کنید: پیش از آغاز هر برنامه شستشو، درام را برای وجود اشیاء خارجی مانند سکه‌ها، گیره‌های مو، سنجاق‌ها و موارد مشابه کنترل کنید تا مطمئن شوید این اجسام باعث ایجاد صدا و آسیب دائمی به دستگاه نشوند.
  • پمپ تخلیه را بررسی کنید: با اینکه موتور لباسشویی معمولاً صدا دارد، صداهای نامتعارف و بلند از پمپ تخلیه می‌تواند اشاره به یک مشکل جدی باشد. ابتدا، از نظر وجود اجسام خارجی یا مسدود شدن فیلتر، پمپ را چک کنید. اگر هیچ مانعی وجود نداشت، باید سایر اجزا را نیز بررسی کنید.
  • نصب و راه اندازی نادرست دستگاه: صداهای غیرمعمول همچنین می‌توانند به دلیل نصب نادرست لباسشویی ایجاد شوند. به عنوان مثال، خارج نکردن پیچ‌های حمل و نقل، ممکن است باعث لرزش‌ها و صداهای شدید شود.

علاوه بر این‌ها، قطعات دیگری نیز هستند که قادرند صدای لباسشویی را تحت تأثیر قرار دهند:

  • بلبرینگ‌ها: در صورت معیوب بودن، تولید صدا می کنند و باید تعویض گردند.
  • تسمه‌ها: شل شدن یا پارگی تسمه‌ها می‌تواند منجر به ایجاد صدا شود.
  • واشرهای وان: خرابی این قطعات نیز، صداهای غیرعادی تولید می‌کند.

این موارد فقط چند نمونه از اجزایی هستند که می‌توانند موجب صدا در لباسشویی شوند و تعویض یا تعمیر آن‌ها نیازمند تعمیرکاران ماهر است.

رفع مشکل تخلیه نکردن آب لباسشویی های ال جی LG

اگر با مشکل عدم تخلیه آب کثیف در لباسشویی خود مواجه هستید و نمی‌توانید فرآیند شستشو را کامل کنید، جای نگرانی نیست، این اتفاق ممکن است آزار دهند باشد اما با دنبال کردن چند گام ساده می‌توانید 

  • بررسی پمپ تخلیه: اول از همه، پمپ تخلیه را بررسی کنید. در صورت مسدود شدن پمپ، آب نخواهد توانست از داخل لباسشویی خارج شده و منجر به نشتی می‌شود. مقداری آب گرم را داخل دستگاه ریخته و بگذارید لباسشویی برای حدود ۱۰ دقیقه کار کند تا ببینید آب تخلیه می‌شود یا نه. هر نوع مانعی مانند انباشتگی صابون، مو یا پرز لباس‌ها که می‌توانند مسیر را مسدود کنند را پاک کنید. اگر مشکل از خود پمپ باشد، برای تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید.
  • تمیز کردن شلنگ تخلیه: اطمینان حاصل کنید که شلنگ‌ها و اتصالات، تمیز و عاری از هرگونه گرفتگی باشند تا آب راحت تخلیه شود.
  • عیب‌یابی سوئیچ درب: سوئیچ درب که وظیفه تشخیص وضعیت بسته یا باز بودن درب را دارد، در صورت خرابی ممکن است به دستگاه سیگنال اشتباه ارسال کند و مانع از تخلیه آب شود. برای بررسی عملکرد آن، از مولتی‌متر استفاده کرده و در صورت نیاز، آن را جایگزین کنید.
  • پاکسازی فیلتر تخلیه: فیلترهای تخلیه باید از ورود اجسام خارجی مانند سکه یا سنجاق جلوگیری کنند. اگر فیلترها پر یا خراب شوند، لباسشویی نمی‌تواند به درستی تخلیه شود.

در ویدیوی زیر سعی کرده ایم مشکلات مربوط به تخلیه ماشین لباسشویی را به صورت کامل توضیح دهیم. پیشنهاد می کنیم این ویدیو را نیز تماشا کنید.

عیب یابی و رفع لرزش بیش از حد لباسشویی های ال جی

لرزش لباسشویی هنگام کار، یکی از مشکلاتی است که اکثرا همه افراد با آن درگیر هستند. علت این لرزش های می تواند از موارد متعددی باشد که در زیر به بررسی آن ها می پردازیم:

در زیر به برخی دلایل رایج لرزه‌های لباسشویی‌های ال‌جی و راهکارهایی برای برطرف کردن آنها اشاره شده است:

تراز نبودن ماشین لباسشویی: اطمینان حاصل کنید که لباسشویی بر روی سطحی مسطح و سفت قرار گرفته و پایه‌های دستگاه به گونه‌ای تنظیم شده باشند که تمامی آن‌ها با سطح ارتباط برقرار کنند. استفاده از یک ابزار تراز می‌تواند در این زمینه مفید باشد.

مشکلات مربوط به کمک فنرها: کمک فنرهای آسیب‌دیده باعث می‌شوند لباسشویی در هنگام کارکرد لرزش و حرکات غیرقابل پیش‌بینی داشته باشد. اگر کمک فنرها خراب شده‌اند، تعویض آن‌ها اقدامی ضروری است.

شکستن میله‌های تعلیق: تخریب و شکستگی میله‌ها می‌تواند باعث لرزش شود. برای تعمیر، می‌بایست میله‌های قدیمی را با دقت جدا کرده و با قطعات تازه جایگزین نمایید که این کار بسیار ساده است.

علاوه بر موارد فوق، مشکلاتی در فنرهای تعادل، فنرهای تعلیق، حلقه و لنت اسنابر، حلقه تعادل و پیچ‌های حمل‌و‌نقل نیز می‌توانند منجر به لرزش دستگاه شوند. بنابراین باید تمام این قطعات را به درستی چک کنید و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض نمایید تا لباسشویی شما بدون لرزش کار کند.

در ادامه پیشنهاد می کنیم ویدیوی زیر را نیز مشاهده کنید که در آن، راه های جلوگیری از لرزش لباسشویی را به صورت کامل آموزش داده ایم.

خطای OE ال جی ( medic rinse + pre wash )

وقتی که لباسشویی الجی خطای OE میده یا چراغ های medic rinse و pre_wash با هم روشن میشن و چشمک میزنن یعنی دستگاه مشکل تخلیه داره و نمیتونه آب رو خالی کنه و بهتره که فیلتر تخلیه ماشین لباسشویی رو بررسی کنید.

طبق فیلم زیر که قبلا هم آموزش دادم میتونید فیلتر تخلیه ماشین لباسشویی الجی رو باز کنید و یه نگاهی به داخل فیلتر لباسشویی بندازید و امیدوارم که مشکل شما حل بشه

خیلی وقتها مشکلاتی که برای تخلیه پیش میاد ممکنه بخاطر گیر کردن دکمه ، زیپ یا حتی جوراب و لباس بچه گانه یا ماسک توی فیلتر تخلیه باشه که بعد از باز کردن دریچه فیلتر طبق فیلم آموزشی میتونید این موانع را از اونجا بردارین و به احتمال زیاد مشکل شما حل میشه

راه حل دیگری که به رفع مشکل تخلیه لباسشویی الجی شما کمک میکنه بررسی این هستش که آیا خرطومی تخلیه خم شده و گیر کرده یا نه ؟

ماشین لباسشویی الجی را جلو بکشید و اگر تا خوردگی یا خم شدگی در خرطومی تخلیه میبینید حتما آن را رفع کنید تا مشکل شما حل بشه

اگر همه این کارها را انجام دادید و باز هم نتیجه نگرفتید از تکنسین های مجرب تعمیراوکی کمک بخواید تا مشکل رو در محل شما حل کنند و ماشین لباسشویی ال جی رو صحیح و سالم تحویل شما بدن

میتونین توی همین سایت ثبت نام انجام بدید یا با شماره 09122409360 تماس بگیرید. 

کار تعمیراوکی تعمیر لوازم خانگی و آموزش تعمیرات به افراد علاقه مند هستش ،اگر می‌خواهید به کسب درآمد برسید و جزئی از تیم تعمیراوکی باشید ، حتما در دوره های آنلاین آموزش تعمیرات لوازم خانگی ما شرکت کنید.

کد خطا یا ارور IE

در بعضی از مدل های ماشین لباسشویی الجی که صفحه نمایش ندارند خطای IE برابر است با PREWASH + CREASE CARE که یعنی وقتی دو چراغ پری_واش و کریس_کر باهم چشمک میزنند به معنی خطای ie میباشد  

وقتی که ماشین لباسشویی الجی ۷ کیلویی خطای IE میده یعنی آب ورودی ماشین لباسشویی ال جی  یا بسیار ضعیف شده یا کلا قطع شده که این میتونه مربوط به فشار آب شهر باشه که قطع شده یا ضعیف شده یا میتونه مربوط به خرابی خود بورد یا قطعه در واقع سلونوئید ولو یا شیر برقی دستگاه باشه  .

قبل از اینکه بخواهید با تیم تعمیر اوکی تماس بگیرید تا خطا و ارور  IE  ماشین لباسشویی الجی را برای شما برطرف کنند بهتره که موارد زیر را چک کنید.

نکات مهم برای رفع کد خطا یا ارور IE

    • اولین موردی که شما باید چک کنید این هستش که شیر آشپزخونه رو باز کنید و ببینید که آیا فشار آب محل زندگی شما و واحد شما کافی هستش یا نه ؟
      اگر فشار آب ساختمان کم هستش بعد از اینکه فشار آب به حد نرمال برسه و شما دستگاه را استارت کنیم دیگه خطای IE نخواهید داشت

    • مورد بعدی که شما در مورد خطا IE ماشین لباسشویی الجی ۷ کیلویی یا ظرفیت بالاتر باید چک کنید این هستش که ببینید  شیلنگ آب ورودی به دستگاه تا نخورده باشه اگر شیلنگ آب ورودی ماشین لباسشویی تا خورده باشه یا له شده باشه یا فیلتر ورودی اون مسدود شده باشه ، آب وارد دستگاه نمیشه و خطای IE رو خواهیم داشت .

    • حتماً بررسی کنید که شیر آب لباسشویی باز باشه
      اون شیری که روی دیوار و مربوط به ماشین لباسشویی هستش حتما باز باشه و نکته بسیار مهم که تعمیراوکی به صورت اختصاصی به شما میگه این هستش که بررسی کنید که جای شیلنگ آب گرم و سرد جابجا نباشه تمام اینها نکات ساده ای هستند و اگر دنبال یادگیری عمیق و دقیق هستین و به کار فنی علاقه دارین میتونید دوره های فنی و تعمیراتی تعمیراوکی رو تهیه کنید و جزئی از تیم تعمیراوکی باشید

    • بعد از همه بررسی ها نوبت به بررسی فیلتر ورود آب پشت ماشین لباسشویی الجی میرسه همان جایی که شیلنگ ورودی آب لباسشویی به پشت ماشین لباسشویی وصل می شود آنجا یک مهره دارد آن را باز کرده و داخل آن مجرا یک فیلتر وجود دارد آن فیلتر را با یک مسواک و کمی آب تمیز کنید اگر آنجا پر از زنگار و کثیفی هست حتماً آن را با ملایمت و احتیاط تمیز کنید تا انسداد و عامل عدم ورود آب به ماشین لباسشویی شما برطرف گردد .

اگر همه این کارها را انجام دادین و بازهم نتیجه نگرفتین از تیم تعمیراوکی کمک بخواهید تا مشکل را از طریق تعویض قطعه یا تعمیر اون برای شما حل کنند

 یک نکته اساسی وجود دارد : برای اینکه به مشکل IE برنخورید و پیشگیری کرده باشید  بهتر است که از فیلتر هایی که در مجرای ورود آب ماشین لباسشویی الجی و سایر برند ها استفاده می شود و در فروشگاه تعمیراوکی وجود دارد استفاده کنید .آموزش نصب فیلتر لباسشویی را قبلا ارائه کردیم.

ارور یا خطای UE در ماشین لباسشویی ال جی ۷ کیلویی، 8 کیلویی و یا با ظرفیت های بالاتر

در ماشین های لباسشویی الجی که صفحه نمایش ندارند به جای خطای UE همه چراغ هایی که مربوط به دکمه SPIN  یا همون خشک کن هستند به یک باره با هم روشن و خاموش میشن این رو حتما مد نظرتون داشته باشید

وقتی ماشین لباسشویی الجی خطای UE میده چندتا علت میتونه داشته باشه :

    • شما بار نا بالانس و ناجور و خیلی سنگین یا خیلی سبک داخل ماشین لباسشویی ریختید که دچار آنبالانسی و ارتعاش بالا میشه و خطای آنبالانس و UE رو میده .

    • دستگاه مشکل فنی داره که باید به تیم تعمیراوکی مراجعه کنید تا برای شما حل کند .

    • اگر ارور UE با میزان ریختن و به اندازه ریختن لباس برطرف نشد ، در اینصورت خطای UE میتونه مربوط به خرابی موتور، سنسور یا برد ماشین لباسشویی الجی باشه.

    • قابل توجه شما عزیزان و همراهان تعمیراوکی ، شما مجاز هستید که تا نصف شیشه ماشین لباسشویی لباس بریزید اگر خیلی کم یا خیلی زیاد لباس بریزید ماشین لباسشویی شروع به لرزش زیاد و احتمالاً خطای UE میکنه .

    • اگر ماشین لباسشویی ال جی دارین که ظرفیتش بالاتر از ۱۰ و ۱۱ کیلو هستش حتما خاطرتون باشه که توی بعضی از مدل ها اگر حتی تا نصف شیشه هم لباس بریزین باز هم اون لرزش زیاد و خطای UE را داریم و علامت یک ترازو همیشه روی نمایشگر میاد و بهتره که حتی بیشترلباس بریزید .
      حتما حواستون به این مدل های ال جی باشه که مشکل طراحی و نقطه ضعف در ارتعاش و بالانس دارن .

خطای DE در ماشین لباسشویی الجی ۷ کیلویی، 8 کیلویی و ظرفیت های بالاتر

Medic rinse + prewash + intensive + crease care

در مدل هایی از ماشین لباسشویی الجی که صفحه نمایش ندارند , همه چراغ های

مدیک رینز، پری واش ، اینتنسیو و کریس کر و چراغ های دما با هم چشمک می‌زنند تا بیانگر خطای DE  باشد

    • وقتی ماشین لباسشویی الجی خطای DE میده یعنی خطای دور ارور door error
      که خطای باز بودن درب یا اختلال و خرابی در سیستم درب یا خطای برد الکترونیکی لباسشویی الجی میباشد .

    • وقتی خطای DE روی ماشین لباسشویی الجی دیدید حتماً بررسی کنید که درب دستگاه کامل و درست بسته شده باشه .

    • لای درب دستگاه چیزی جا نمونده باشه ، زبانه درب دستگاه کاملا سر جاش باشه و اگر باز جواب نگرفتد روی دستگیره دستگاه با کف دست ضربه ی کوچکی بزنید و بررسی کنید ، اگر مشکل رفع شد و دوباره تکرار نشد میتونید ازش استفاده کنید اما اگر در دفعات بعد هم با ضربه و مشت مسئله حل شد ، حتماً حتماً با تکنسینهای تعمیر اکی ارتباط بگیرید تا قطعه مورد نظر عوض بشه وگرنه برد دستگاه شما آسیب میبینه و متحمل هزینه های خیلی بالاتری خواهید شد . 

کار تعمیر اوکی ، تعمیر لوازم خانگی مخصوصاً در تهران و کرج هستش و در بعضی از شهرستانها هم نمایندگی داریم . نماینده هایی که با توجه به دوره های تعمیراوکی آموزش دیده و کاملاً قابل اعتماد و ماهر هستند.

اگر شما هم می‌خواهیم جزئی از تیم تعمیر اوکی باشید یا نیاز به خدمات تعمیرات دارید روی همین سایت ثبت سفارش انجام بدید یا با شماره 09122409360 تماس بگیرید .

خطای HE یا te در ماشین لباسشویی ال جی ۷ کیلویی

وقتی ماشین لباسشویی الجی خطای he  یا  te  میده مربوط به
هیتینگ ارورheating error
ترمیستور ارور  thermistor
تمپرچر ارور temperature
میشه که یعنی مشکلی در برد لباسشویی الجی یا سنسور دما یا  سیستم گرمایش وجود داره .

    • اگر ماشین لباسشویی الجی شما نمایشگر نداشته باشه برای خطای he یا te همه چراغ های مربوط به دمای آب با هم و همزمان چشمک میزنن 

    • اگر در ماشین لباسشویی الجی کد خطایی که مربوط به دما یا  گرمایش هست برای شما پیش آمد از شما به عنوان یک کاربر کاری ساخته نیست و میتونید با تعمیر اکی تماس بگیرید تا از تکنسین های مجرب تعمیر اوکی بهره ببرین و ماشین لباسشویی شما رو براتون تعمیر کنند  

از طریق شماره تماس 09122409360 یا سایت تعمیر اوکی می توانید ارتباط برقرار کرده و اگر مسائل دیگری در مورد ماشین لباسشویی هست که قابل راهنمایی کردن باشه شما را راهنمایی می کنیم و در غیر اینصورت تکنسین های فنی تعمیر اوکی جهت رفع مشکل و تعمیر لباسشویی مراجعه میکنند .

خطای FE در ماشین لباسشویی الجی ۷ کیلویی و 8 کیلویی

وقتی ماشین لباسشویی الجی خطای FE میده یعنی خطای فول ارور full error که خطای لبریز شدن آب لباسشویی هستش و معمولاً وقتی این کد خطا رو میده که ماشین لباسشویی خود به خود پر از آب میشه و حتی اگر به حال خودش رها کنید ممکنه که لبریز بشه و آب بیاد و کف آشپزخونه رو برداره 

    • اگر ماشین لباسشویی الجی شما نمایشگر نداشته باشه ،خطای fe رو با روشن و خاموش کردن همه ی چهار چراغ های زیر نشون میده

prewash , medic rinse , Intensive , crease care

    • وقتی که ماشین لباسشویی الجی خطای فول ارور یا FE میده کارهایی  که از شما بر میاد این هستش که شیر آب ورودی دستگاه رو حتما حتما ببندیند و نکته بعد نصب فاضلاب لباسشویی رو حتماً بررسی کنید که درست نصب شده باشه ، خیلی مواقع فاضلاب ماشین لباسشویی و ظرفشویی یا سینک با هم مشترک هستند و فاضلاب از جای دیگه ای پس میزنه در ماشین لباسشویی شما و سطح آب بالا میره و خطای سرریز میده .

    • اگر همه این مسائل را چک کردید و برگشت فاضلاب از جای دیگه ای نداشتین یا اگر ماشین واقعاً پر از آب نبود ولی خطای fe یا فول ارورمی داد حتماً لباسشویی ایراد داخلی و فنی دارد که باید با تکنسینهای تعمیراوکی همراه بشین تا مشکلتون حل بشه 

خطای PE یا خطای پرشر ارور pressure error ماشین لباسشویی الجی

اگر ماشین لباسشویی الجی دارید که صفحه نمایش نداره چراغ هایی که برای خطای PE  پرشر ارورچشمک میزنند medic rinse  ,  pre_wash و همه چراغهای دما هستن .

وقتی ماشین لباسشویی الجی خطای فشار یا PE میده یعنی دستگاه مشکل در آبگیری یا سطح آب یا برد یا سنسور فشار داره و شما میتونید دستگاه رو یک بار خاموش و روشن کنید و اگر جواب گرفتین و دستگاه تونست کار خودش رو بدون دردسر انجام بده میتونیم به عنوان یک هنگ شدگی در نظر بگیریم اما معمولا مشکل حل نمیشه و باید تکنسین های تعمیر اوکی بیان و مشکل شما رو حل کنن .

کار تعمیراکی تعمیر لوازم خانگی و آموزش تعمیرات به افراد علاقه مند هستش اگر می خواهید جزئی از تیم تعمیراوکی  باشید یا تجربه خود را بالا ببرید، میتوانید در دوره های فنی و تعمیراتی تعمیراکی شرکت کنید.

خطای LE ماشین لباسشویی الجی

اگر ماشین لباسشویی ال جی شما خطای LE یا CE میده که مربوط به لود ارور یا لاک ارور یا کارنت ارور هستش

Load error  , lock error , current error

این خطا میتونه مربوط به برد یا موتور دستگاه باشه . معمولا در چنین شرایطی موتور به یکی از طرفین ( به چپ یا راست ) میزنه و در یکی از طرف گیر میوفته و نمیتونه بچرخه و صدای چاقو تیزکن میده .

اگر ماشین لباسشویی الجی شما نمایشگر نداشته باشه میتونه با چند تا چراغ این ارورها و خطاها را به شما نمایش بده

 در بعضی مدل ها medic rinse + crease care  با هم چشمک می‌زنند و در بعضی از مدلهای ماشین لباسشویی الجی medic rinse + intensive  باهم چشمک میزند  که نشانگر خطای LE هستش

خطای CE ( Child Lock ) ماشین لباسشویی الجی

وقتی ماشین لباسشویی الجی شما کار نمیکنه و خطای CL  میده بهتون تبریک میگم چون ماشین لباسشویی شما خراب نیست و علت کار نکردن این ماشین لباسشویی فقط فعال شدن قفل کودک هستش که باید روی منوی دستگاه دنبال دکمه یا دکمه هایی بگردیم که روشون علامت قفل هستش یا عکس یک قفل که لبخند میزنه یا عکس یک کودک که در حال لبخند زدن هستش.

معمولاً به صورت اتفاقی و سهوی به دکمه یا  دکمه هایی برخورد می‌کنید یا کودک شما این کارو میکنه و ماشین لباسشویی شما وارد حالت قفل کودک میشه که همون کاری که به صورت اتفاقی انجام دادین  رو باید برعکس انجام بدین یعنی اون یک دکمه یا دو دکمه رو همزمان با هم نگه دارین تا دستگاه از حالت CL یا قفل کودک بیرون بیاد و شما بتونید از ماشین لباسشویی الجی استفاده کنید.

در آموزش منوها ، منوی ماشین لباسشویی الجی و سایر برند ها رو توضیح دادم و در مورد دکمه قفل کودکش هم باهم صحبت کردیم

خطای PF ماشین لباسشویی الجی

اگر ماشین لباسشویی الجی شما بلافاصله بعد از روشن شدن خط های pf یاخطای پاورفیلر  power failure میده  یعنی خطا در ورودی و تغذیه دستگاه میده ، به نکاتی که بهتون میگم باید توجه کنید :

    • اول از همه به پریز و دوشاخه دستگاه توجه کنید و باید پریز روی دیوار شما سالم باشه و لق نزنه و اگر دو شاخه دستگاه شما تبدیلی داره که از سه شاخه به دوشاخه تبدیل شده باید آن را عوض کنید و از سلامت تبدیل مطمئن بشید .

    • اگر بررسی کردید و دیدید که علت کار نکردن ماشین لباسشویی الجی شما به خاطر دوشاخه و پریز نیستش اگر محافظ برق سر راه لباسشویی هستش به اون هم میتونید شک کنید .
      خیلی وقتها محافظ های برق وسط کار و بدون علت خاصی، بدون افت و خیز ولتاژ برق شهر ، قطع و وصل می کنند ، در اینصورت اون محافظ  خراب شده ، محافظ رو عوض می کنید و ماشین لباسشویی الجی شما درست میشه .

    • اگر همه این موارد رو بررسی کردید و بازهم مشکل حل نشد ، میتونید با تعمیر اوکی تماس بگیرید چون مشکل در لایه های عمیق تری از دستگاه هستش و با مسائل سطحی حل شدنی نیست، تیم تعمیراکی با  تکنسین‌های بسیار مجرب در منزل شما ماشین لباسشویی الجی شما را تعمیر و به شما تحویل میدن .

خطای tcl ماشین لباسشویی الجی

اگر ماشین لباسشویی الجی شما کد tcl رو نمایش میده این خطا و اروری مبنی بر خرابی و عدم کارکرد لباسشویی الجی نیستش و نگران نباشید.

این عبارت مخفف tub clean هستش یعنی شما یا دستتون خورده و گزینه جرم گیری دستگاه را فعال کردین یا اینکه دستگاه به صورت اتوماتیک جرم گیری رو فعال کرده تا دیگ لباسشویی تمیزکاری بشه.

پس در این حالت علت کار نکردن ماشین لباسشویی الجی شما خرابی یکی از قطعات نیست .

برای غیر فعال کردن گزینه جرم گیری یا تی سی ال tcl در ماشین لباسشویی الجی ، شما میتونید دکمه خاموش و روشن دستگاه رو دوبار بزنید و ماشین لباسشویی آماده به کار میشه و شما میتونید برنامه های عادی خودتون رو بدید .

قبلا در مورد آموزش جرمگیری باهم صحبت کردیم برای فعال کردن گزینه تی سی ال tcl ، شما باید  کنار پنل یا صفحه کلید دستگاه دنبال یک علامت ستاره * بگردین برای ماشین های لباسشویی الجی این جوری هستش که یک ستاره گوشه صفحه کلید هستش ( قسمت بالا سمت راست یا معمولاً پایین سمت راست ) و کنار اون علامت ستاره * نوشته که اگر ۳ ثانیه نگه دارید وارد حالت جرم گیری میشه که یا یک دکمه یا دو دکمه رو همزمان باید فشار بدین و نگه دارید ، زیر این یک یا دو دکمه یک علامت ستاره هستش که با خط به دوتا دکمه متصل شده و اگر اون دو تا دکمه رو بعد از روشن کردن دستگاه و بدون لمس گردونه ی  برنامه ولوم با هم فشار بدین دستگاه وارد حالت جرم گیری میشه ، وقتی میخواهید جرم گیری کنید بدون هیچ لباسی این کار رو انجام بدید و از جرمگیر مخصوص استفاده کنید ، میتونید جرم گیر مخصوص ماشین لباسشویی الجی و سایر برند ها رو از فروشگاه تعمیر اوکی تهیه کنید .

خطای AE ( aqua error )  ماشین لباسشویی الجی

اگر ماشین لباسشویی الجی شما خطای AE میده ، یعنی دستگاه شما دچار نشتی شده
نشتی ماشین لباسشویی الجی علت های مختلفی میتونه داشته باشه ممکنه که خرطومی های  دیگ ماشین لباسشویی پاره شده باشه یا خود دیگ ماشین لباسشویی الجی سوراخ یا شکسته باشه یا اینکه ایرادی در آب گیری دستگاه هستش ،  آبگیری به شدت زیاد شده و لبریز شده و دچار خطای نشتی شده ،، پس برد و سنسور سطح آب هم میتونن سایر علل خرابی ماشین لباسشویی باشن

در دوره های تعمیرات ماشین لباسشویی تعمیراوکی شرکت کنید و نماینده ما توی شهرتون باشین و کسب درآمد کنین

دوره های تعمیراتی تعمیراکی بسیار موشکافانه دقیق و عمیق هستند به نحوی که شما نیاز به تهیه دوره های دیگه نخواهین داشت و طبق بازخورد دانشجویان دوره ، افرادی بودند که اصلاً کار فنی انجام نداده بودند اما با دوره های آموزش تعمیر لباسشویی تعمیراوکی به کسب درآمد رسیدند و الان نماینده و عضو تیم تعمیراوکی هستند .

خطای dHE ماشین لباسشویی الجی  ( Dry heating error )

این کد خطای dhe مربوط به هیتر خشک کن دستگاه  ماشین لباسشویی الجی  هستش و روی دستگاه های خیلی کمی پیدا میشه چون دستگاه هایی که خشک کن صد درصد دارند در ایران کم هستند و حتی اونایی که هستند هم کاربران از  قسمت خشک کن صد در صدشون استفاده نمیکنن ، تا جایی که شرکت های وارد کننده این آپشن رو سفارش نمیدن و لباسشویی ها به صورت ساده وارد ایران میشن ، چون در بیشتر شهرهای ایران هوامیتونه آفتابی باشه و نیاز به خشک کن صد درصد نیست . البته که برای آپارتمان های کوچیک که جایی برای پهن کردن لباس ندارند میشه از این گزینه خشک کن ۱۰۰ درصد استفاده کرد

به هر حال اگر خطای dHE در ماشین لباسشویی الجی دارید و آخر کار هستش و مخل شستشو نیست و شما از خشک کن صد درصد استفاده نمی کنید میتونید از این خطا و از این ارور چشم پوشی کنید اما اگر مخل کار شما هستش و نمیذاره که برنامه شستشوی ماشین لباسشویی استارت بشه میتونید با تیم تعمیراکی تماس بگیرید ، یکی از تکنسین های مجرب ما مراجعه و مشکل لباسشویی را برای شما برطرف می کند . 

خطای EE ماشین لباسشویی الجی

اگر ماشین لباسشویی الجی شما درست کار نمیکنه یا اصلاً روشن نمیشه و خطای EE رو مشاهده میکنید دستگاه شما مشکل آی سی داره یعنی خطای EEprom error

برای رفع مشکل EE شما می توانید دستگاه  را از برق بکشید ، ۵ دقیقه صبر کنید و دوباره به برق بزنید ، اگر مشکل حل شد که چه عالی ، اگر مشکل شما حل نشد تیم تعمیراکی میتونه با تعمیر یا تعویض برد  لباسشویی الجی ، دستگاه رو برای شما احیا کنه .

برای اینکه به مشکلاتی شبیه EE   که مربوط به برد لباسشویی هست کمتر بر بخورید ، بهتون توصیه می کنم که از محافظ ها یا استابلایزر های مرغوب ومعتبر استفاده کنید .

خطای dCE ماشین لباسشویی الجی

اگر ماشین لباسشویی الجی شما خطای dCE میده مربوط به خطای ولتاژ بیش از حد هستش

علت کار نکردن ماشین لباسشویی الجی برق شهر و مشکل در برق خونه شما هستش .

اگر برق خونه شما مشکل داره و لامپ هاتون زیادی پرنورشده‌اند بهتون توصیه می کنم که ماشین لباسشویی را از برق بکشید بهش زمان بدین و هر وقت برق خونه به حالت نرمال برگشت از ماشین لباسشویی کار بکشید و استابلایزر یا محافظ خوب سر راه ماشین لباسشویی فراموش نشه .

خطای SE ماشین لباسشویی الجی

اگر ماشین لباسشویی ال جی شما خطای SE میده احتمالاً از اون ماشین های لباسشویی الجی قدیمی هستش و این ارور مربوط به موتور دستگاه هستش ، در چین شرایطی ماشین لباسشویی را از برق بکشید ، لباس هایی که داخلش هست را کمتر کنید و دوباره از دستگاه کار بکشید اگر لباسشویی کار کرد ، میتونید ازش کار بکشید اگر نه بهتره که با تعمیراکی تماس بگیرین تا دستگاه رو برای شما یه بازبینی و سرویس کامل کند .

دوره های عمیق ،موشکافانه و حرفه‌ای تعمیراوکی ، برای تعمیرات لوازم خانگی رو از دست ندید.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

3 پاسخ

  1. سلام ماشین لباسشویی من با لباس کم مثلا چهارتا پیراهن هیچ مشکلی نداره اما کافیه تعداد لباسها زیادتر بشه مثلا هشت تا پیراهن اونوقته که دیگش الاکلنگی میشه تست کردم تسمه و خازن مشکلی ندارند اگر ممکن هست راهنمایی بفرمایید

    1. سلام آقای مهدی روزتون بخیر
      اول عذرخواهی میکنم که با تاخیر طولانی دارم پیامتون رو پاسخ میدم
      امیدوارم مشکل برطرف شده باشه
      یکی از دلایل میتونه این باشه که ممکنه دکمه ها گیر کرده باشن و رو حالت عملکرد مونده باشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان