علت کار نکردن خشک کن لباسشویی دوو

علت کار نکردن خشک کن لباسشویی دوو

دلایل بسیاری علت کار نکردن خشک کن لباسشویی دوو را توضیح میدهند. اما در این بین تنها یک علت وجود دارد که لباسشویی تان را به حالت اول برمیگرداند. خرابی خشک کن لباسشویی بسیار دردسرساز است. چرا که کار نکردن خشک کن باعث میشود لباسها بسیار خیس بمانند و تا مدت زمان بسیاری پس از خروج از ماشین لباسشویی خشک نشوند. چنانچه ماشین لباسشویی تان لباسها را خشک نمیکند، سریعا در صدد یافتن مشکلی باشید که عملکرد صحیح لباسشویی را تهدید میکند.

بیشتر بدانید : عیب یابی ماشین لباسشویی

علت کار نکردن خشک کن لباسشویی دوو

تنها با بررسی علل مختلف میتوان علت کار نکردن خشک کن لباسشویی دوو را تشخیص داد. زمانی که شما علت‌های علت کار نکردن خشک کن لباسشویی را ندانید، بالطبع قادر به تعمیر آن نیز نخواهید بود. برای انجام عیب یابی در ماشین لباسشویی دوو ابتدا مسئله را مجدّداً مطرح کنید:

چرا خشک کن لباسشویی دوو کار نمیکند؟ یعنی ماشین لباسشویی لباسهای شسته‌شده را بدون آنکه خشک شوند تحویل میدهد. این یعنی لباسها به خوبی شسته میشوند اما خشک نمیشوند.

آیا لباسها کفی میمانند؟ اگر لباسها هنوز کفی هستند مشکل تنها نمیتواند از خشک کن باشد. به عبارتی کفی بودن لباسها نشان میدهد که عملکرد کلی لباسشویی تحت تاثیر موردی است که سبب بروز خرابی‌های بیشتر خواهد شد.

غرض از طرح چنین موردی این است که امکان دارد عدم عملکرد صحیح لباسشویی تنها مربوط به خشک کن نباشد و کل سیستم آن تحت تاثیر عواملی باشد که باعث میشود لباسشویی به نحوی که باید کار نکند.

اگر اطمینان دارید که مشکل از خشک کن لباسشویی است، به سراغ طرح راهکارهایی میرویم که بسیار به نفعتان خواهد بود.

خازن خراب، علت کار نکردن خشک کن لباسشویی دوو

خرابی خازن میتواند یکی از دلایلی باشد که میتوان به عنوان علت کار نکردن خشک کن مطرح کرد. زمانی که خازن خراب شده باشد خشک کن عملکرد مطلوبی نخواهد داشت.

اما خازن چگونه میتواند علت کار نکردن خشک کن لباسشویی دوو باشد؟

لباسها زمانی خشک میشوند که دیگ لباسشویی با سرعت تند و مشخصی میچرخد. سرعت بالای چرخش لباسها درون دیگ سبب خشک‌شدن آنها و رفع چروکها میشود. وظیفه خازن در لباسشویی مستقیما با سرعت چرخش دیگ ارتباط دارد. زمانی که خازن خراب شده باشد، دیگ لباسشویی با سرعت مناسبی نمیچرخد و در نتیجه خشک کن لباسشویی دوو کار نمیکند. چرا که وقتی خازن خراب میشود، برق ورودی به لباسشویی به اندازه‌ای که باید تامین نمیشود. برای تشخیص خرابی خازن میتوانید به دیگ لباسشویی توجه کنید. اگر سرعت چرخش دیگ در حالت خشک کن پایین باشد پس خازن خراب شده است.

آب درون دیگ به خوبی تخلیه نمیشود

آیا از تخلیه شدن آب لباسشویی اطمینان کامل دارید؟ از دیگری مواردی که میتواند علت کار نکردن خشک کن لباسشویی دوو باشد عدم تخلیه شدن آب است. همانطور که میدانید، لباسشویی برای شستن لباسها مقدار مشخصی آب درون دیگ میریزد. پس از چرخش‌های مداوم و شستشو کامل لباسها، آب را تخلیه میکند و سپس وارد مرحله خشک‌کردن آنها میشود.

زمانی که پمپ تخلیه خراب شده باشد و نتواند آب درون لباسشویی را به خوبی تخلیه کند، خشک کن لباسشویی دوو کار نمیکند. سیستم لباسشویی دوو طوری تنظیم شده است که تنها پس از تخلیه کامل آب وارد مرحله خشک کن میشود. برای رفع خرابی پمپ آب باید با یک سرویس کار ماهر و یا با نمایندگی‌های دوو تماس بگیرید.

تسمه شل شده است

در لباسشویی تسمه وظیفه مهمی در چرخش دیگ لباسشویی دارد. تسمه زنجیر خاصی است که به موتور لباسشویی و از سمت دیگر به دیگ وصل میشود. به عبارتی تسمه ارتباط بین موتور و دیگ لباسشویی را فراهم میکند. اگر تسمه شل شود، قدرت موتور به خوبی به دیگ انتقال نمی‌یابد.

از این رو احتمال دارد که علت کار نکردن خشک کن لباسشویی دوو شل‌شدن تسمه باشد. برای تشخیص خرابی در تسمه به نحوه عملکرد ماشین لباسشویی توجه کنید. اگر خشک کن سرعت کمی دارد و یا نحوه چرخش دیگ تغییر کرده است، حتما مشکلی در تسمه وجود دارد. برای رفع خرابی تسمه با تکنسین متخصص تعمیرات لباسشویی دوو تماس بگیرید.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان