صدای پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

صدای پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی یکی از مهمترین لوازم خانگی در هر خانه ای به شمار می رود. ماشین های لباسشویی نیز مانند هر وسیله برقی دیگری از قطعات و اجزای مختلفی تشکیل شده اند. قطعات مختلفی که در ساخت ماشین لباسشویی، استفاده شده اند؛ شامل پمپ تخلیه، شیر برقی، برد الکترونیکی و غیره می باشد. هر کدام از قطعات مختلفی که در ساخت ماشین لباسشویی از آنها استفاده شده است، دارای نقش مهمی در سیستم شستشو می باشند.ما در این مقاله به بررسی نقش پمپ تخلیه و علت صدای پمپ تخلیه ماشین لباسشویی خواهیم پرداخت.

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

پمپ تخلیه چگونه کار میکند؟

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی از مهمترین قطعات این دستگاه می باشد که با تبدیل نیرو الکترونیکی به نیرو مکانیکی آب داخل لباسشویی را تخلیه می کند. پمپ تخلیه هنگامی فعال می شود که آب موجود در دیگ شستشو، بیش از اندازه مورد نیاز باشد. افزودن قابلیت خشک کردن لباس ها نیز موجب استفاده بیشتر از این قطعه هنگام شستشو می شود. برد دستگاه زمان شروع به کار و توقف این قطعه را مشخص میکند. پمپ تخلیه طبق زمانبندی که دارد آب و کف داخل دیگ ماشین لباسشویی را خالی کرده و از طریق لوله های خرطومی به فاضلاب انتقال می دهد.

علت صدای پمپ تخلیه ماشین لباسشویی چیست؟

ماشین لباسشویی نیز مانند سایر لوازم خانگی ممکن است دچار خرابی یا مشکلاتی شود. خرابی هر کدام از بخش ها یا قطعات ماشین لباسشویی، می تواند عملکرد دستگاه را مختل یا به طور کلی متوقف کند.

هر کدام از عیب و ایرادات ماشین های لباسشویی، نشانه هایی دارند که به پیدا کردن علت بروز مشکل و رفع آن کمک می کنند.

صدای پمپ تخلیه ماشین لباسشویی از رایج ترین مشکلاتی است که افراد زیادی با آن درگیر بوده اند. توجه به درست کار کردن ماشین لباسشویی و بررسی علت مشکلاتی مانند صدا های ناهنجار دستگاه هنگام شستشو می تواند از بروز مشکلات بزرگتری جلوگیری کند.

صداهای ناهنجار ماشین لباسشویی گاهی ممکن است به دلیل باقی ماندن اجسامی مثل کلید، سکه و غیره در جیب لباس ها به وجود بیایند. جهت جلوگیری از این مشکل و گیر نکردن اجسام خارجی در پمپ یا لوله ها، باید پیش از شستشو، جیب ها کاملا خالی شده باشند.

رایج ترین دلایل

رایج ترین دلایلی که ممکن است موجب زیاد شدن صدای پمپ تخلیه ماشین لباسشویی شوند؛ شامل موارد زیر می باشند:

  • خراب بودن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی: پمپ تخلیه ممکن است به دلیل شکستگی پروانه ها یا سوختن پمپ خراب شود. نوسانات برقی و فرسودگی می توانند موجب بروز این مشکلات شوند. نکته: بررسی و یا تعمیر پمپ تخلیه لباسشویی باید توسط افراد متخصص انجام گیرد.
  • وجود مشکل در لوله فاضلاب: گرفتگی لوله فاضلاب با مختل کردن روند تخلیه آب ماشین لباسشویی می تواند دلیل صدای پمپ تخلیه ماشین لباسشویی باشد. گرفتگی لوله فاضلاب ممکن است به دلیل باقی ماندن پرز لباس ها، رسوب و آشغال های ریز در مسیر تخلیه اتفاق بیفتد.
  • خراب بودن شیلنگ تخلیه: گیر کردن اجسام خارجی، تاشدگی و یا پارگی شیلنگ تخلیه نیز می توانند موجب صدای زیاد ماشین لباسشویی هنگام تخلیه شوند. جهت رفع این مشکلات پس از اتمام شستشو، شلنگ را از دستگاه جدا کرده و از سالم بودن آن مطمئن شوید.
  • تمیز نبودن فیلتر: فیلتر لباسشویی در مسیر ورود آب به پمپ تخلیه قرار می گیرد و مانع عبور اجسام خارجی به داخل پمپ می شود. تمیز کردن فیلتر هر 6 ماه یک بار از باقی ماندن آشغال های ریز در مسیر خروج آب و ایجاد صداهای مختلف جلوگیری میکند.

نکته: جرم گیری لباسشویی هر چند وقت یک بار می تواند تا حد زیادی از بروز اغلب این مشکلات جلوگیری کند.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان