چرا ماشین لباسشویی آب تخلیه نمیکنه؟

چرا ماشین لباسشویی آب تخلیه نمیکنه؟

ماشین لباسشویی را می توان جز پر کاربردترین وسایل آشپزخانه دانست. در واقع در صورت ایجاد مشکل در این وسیله، زندگی عادی کاملا دچار مشکل می شود. به همین دلیل افراد در صورت وجود عیب در این وسیله سعی می کنند فورا آن را حل کنند. یکی از مشکلاتی که می تواند در ماشین لباسشویی بنا به دلایل مختلفی ایجاد شود، تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی است. بنابراین اگر برای شما هم پیش آمده که با خوش حالی به سمت ماشین لباسشویی رفته باشید تا لباس های خود را از آن تخلیه کنید ولی به جای آن با سیلابی از آب باقی مانده در دیگ لباسشویی رو به رو شده اید، در ادامه با ما همراه باشید.

دلیل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی چیست؟

تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی می تواند به علت های مختلفی رخ دهد. از جمله این دلایل می توان به گرفتگی لوله ها، گیر کردن شلنگ تخلیه یا شکست پمپ اشاره کرد. البته اگر در حال حاضر آب در ماشین لباسشویی شما گیر کرده است، بهتر است فعلا دنبال حل اساسی مشکل نباشید و آب آن را تخلیه کنید و سپس به حل اساسی مشکل بپردازید. در ادامه به برخی از دلایل اصلی خالی آب ماشین لباسشویی اشاره می کنیم.

مشکل در شلنگ تخلیه

اگر هنگام استفاده از ماشین لباسشویی صدای پمپ تخلیه آب را می شنوید ولی آبی تخلیه نمی شود، احتمالا شلنگ تخلیه که از پشت ماشین لباسشویی به سمت لوله تخلیه یا دیگ شستشو می رود، مسدود شده است. گاهی اوقات شستن مواردی مانند قالیچه های کوچک در ماشین لباسشویی، می تواند باعث این اتفاق شود. برای حل این مشکل کافی است تا شلنگ تخلیه را از ماشین لباسشویی جدا کنید و آن را تمیز کنید.

دلایل خالی آب ماشین لباسشویی

مشکل در پمپ تخلیه آب

از سایر دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی، می توان به مشکل در پمپ تخلیه آب اشاره نمود. اگر صدای پمپ تخلیه آب نرمال نیست، باید پمپ را بررسی کنید. برای این کار در ابتدا دستگاه را خاموش کنید و آب و لباس ها را تخلیه کنید. مسدود بودن می تواند مربوط به پمپ یا لوله های منتهی به پمپ باشد. با باز کردن پانل ماشین لباسشویی می توانید این موضوع را بررسی کنید.

سایر دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

یکی دیگر از دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی، مشکل در تسمه دستگاه است. در صورتی که تسمه ماشین لباسشویی شکسته باشد یا سفت نباشد، ماشین لباسشویی در تخلیه آب دچار مشکل خواهد شد. برای رفع این مشکل می توانید تسمه را بررسی کنید و از صحت عملکرد آن اطمینان حاصل کنید. دیگر مشکلی که می تواند باعث خالی نشدن آب ماشین لباسشویی شود، بسته نشدن درب ماشین است. معمولا در ماشین های لباسشویی یک دکمه پلاستیکی زیر درب آن قرار دارد که برای تشخیص بسته بودن درب به کار می رود. اگر این کلید به درستی کار نکند می تواند باعث تخلیه نشدن آب شود. برای بررسی این موضوع، در حالی که درب ماشین لباسشویی باز است، سوئیچ را فشار داده و به صدای کلیک آن گوش کنید. اگر صدای کلیک نمی شنوید احتمالا دکمه خراب است و نیاز به تعمیر دارد.

استفاده از تعمیرکار برای حل مشکل تخلیه نکردن آب در ماشین لباسشویی

در صورتی که نتوانستید مشکل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی را حل کنید، بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. همچنین اگر دستگاه شما شامل گارانتی می شود می توانید بدون دغدغه و راحت، با استفاده از خدمات گارانتی، مشکل خود را حل کنید. امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید و این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان