تعمیر آبسردکن یخچال ال جی

تعمیر آبسردکن یخچال ال جی

آبسردکن یخچال ال جی یک آپشن ویژه و کاربردی در یخچال های تولید شده شرکت ال جی است. مزیت وجود این آپشن در این است که به بهینه سازی مصرف برق کمک میکند. شما می‌توانید بدون باز کردن درب یخچال به راحتی به آب سرد، دسترسی داشته باشید. با توجه به کاربردی بودن آبسردکن و استقبال مردم از این آپشن، اخیرا تمام یخچال های ال جی به آبسردکن مجهز شده‌اند. آبسردکن ال جی دارای قطعات و تجهیزات خاص و پیچیده است. تعمیر آبسردکن یخچال ال جی، کاری تخصصی است که نیازمند کمک تعمیرکار حرفه‌ای است.

بیشتر بخوانید : از کجا بفهمیم یخچال یکسره کار میکند

تعمیر آبسردکن یخچال ال جی کاری تخصصی و حساس است. آبسردکن یخچال دارای قطعات و تجهیزاتی خاص است که ممکن است در طول زمان و یا استفاده نادرست از آن دچار مشکل شود. برخی از مشکلات آبسردکن به راحتی برطرف میشود اما برخی دیگر نیاز به بررس ‌های فنی و تخصصی‌تر دارد. نمایندگی ‌های مجاز تعمیرات لوازم خانگی ال جی با کادر متخصص و مجرب، کار تعمیرات و پشتیبانی را انجام میدهند.

نحوه عیب یابی آبسردکن در یخچال

از نمونه مشکلات آبسردکن یخچال ال جی میتواند، سرد نکردن آبسردکن، قطع شدن آبریز، چکه کردن آبریز، بوی بد آب خروجی از آبریز باشد. هر کدام از مشکلات بنا به دلایلی رخ میدهد. برای عیب یابی و رفع مشکل باید قطعات و قسمت‌های مختلف چک شود. جهت عیب یابی دستگاه، باید فیلتر آب یخچال، شیر برقی، میکرو سوئیچ، برد الکترونیکی، شیلنگ‌ها به ترتیب بررسی شوند.

فیلتر آبسردکن یخچال ال جی مانع از باقی ماندن رسوب در آب خروجی است. اگر تاریخ انقضا فیلتر بگذرد یا رسوب گرفته باشد باعث خروج آهسته یا قطعی آبریز است. شیر برقی و پدال خراب از دیگر عوامل قطعی آبریز و چکه کردن آن است. خرابی میکروسوئیچ  و خرابی برد الکترونیکی باعث بروز مشکلات آبریزی در آبسردکن است و با تعمیر برد الکترونیکی مشکل حل میشود.

یکی از دلایل مشکلات آبسردکن یخچال ال جی ، میتواند املاح موجود در داخل مخزن داخلی یخچال باشد که باعث گرفتگی لوله‌ی داخل یخچال میشوند. اکثر مواقع با تمیز کردن لوله و فیلتر مشکل حل میشود. اگر با تمیز کردن لوله و فیلتر، مشکل رفع نشد، بهتر است با نمایندگی ها برای تعمیر و یا تعویض قطعات آبسردکن در تماس باشید. در یخچال های بالا و پایین ال جی، بعد از تمیز کردن لوله و فیلتر، 25 ثانیه زمان نیاز است تا آب از آبریز خارج شود.

مراحل تعمیر آبسردکن یخچال ال جی

تعمیرکاران نمایندگی مجاز ال جی، جهت تعمیر آبسردکن یخچال ال جی در مرحله اول اطمینان حاصل میکنند که آب به اندازه کافی به یخچال برسد. سپس به عیب یابی دستگاه میپردازند.

  1. چک کردن فیلتر: در این مرحله تکنسین سلامت فیلتر را بررسی میکند. برای بررسی انسداد فیلتر، پدال آبریز را به مدت 5 دقیقه نگه میدارد. اگر مخزن آب آبسردکن پر از آب شد، فیلتر مسدود نیست.
  2. بررسی نمایشگر یخچال: در این مرحله از عیب یابی آبسردکن یخچال تکنسین با بررسی نمایشگر از فعال بودن آبسردکن مطمئن میشود. این مرحله برای یخچال هایی است که نمایشگر دارند.
  3. بررسی شیر برقی: تکنسین با اهم متر، شیر برقی دستگاه را بررسی میکند و در صورت خرابی، شیر برقی را تعمیر یا تعویض میکند.
  4. بررسی میکروسوئیچ: اگر شیر برقی سالم بود، نوبت به میکروسوئیچ میرسد. اگر ولتاژ آن 0 باشد، نیاز به تعویض این قطعه است.
  5. شیلنگ داخل در بررسی میشود و در صورتی که دچار انسداد باشد، تعویض می‌گردد.
  6. در این مرحله از تعمیر آبسردکن یخچال ال جی مخزن آب باید بررسی شود که دچار یخ زدگی نشده باشد.
  7. بعد از این 6 مرحله از تعمیر آبسردکن یخچال ال جی، اگر مشکل برطرف نشد، نیاز به باز کردن کانکتورهای در یخچال و وصل مجدد آنها است.
  8. آخرین مرحله از تعمیر آبسردکن یخچال ال جی تعمیر و تعویض برد اصلی یخچال است.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان