چرا یخچال برفک میزند

چرا یخچال برفک میزند

یکی از مواردی که ممکن است عملکرد غیر معمول یخچال را گزارش دهد، برفک زدن است. این مسئله برای یخچال‌هایی که مدلهای قدیمی تری دارند کاملا عادی است. اما در مورد یخچال‌های مدرن باید از خودتان بپرسید که چرا یخچال برفک میزند و سپس سعی در کشف علت آن داشته باشید. عدم توجه به علت برفک زدن یخچال باعث ایجاد برفک‌های بیشتر در سایر قسمتهای آن میشود. برفک زدن یخچال نه تنها نشانه‌ای است که خراب شدن یخچال را آشکار میسازد، بلکه سبب چسبیدن مواد غذایی به یخچال، یخ زدن بیش از حد آنها و تنگ شدن فضای داخل یخچال نیز میشود.

بیشتر بدانید: علت کار نکردن موتور یخچال

پس هر چه سریعتر جوابی برای این سوال پیدا کنید:

چرا یخچال برفک میزند

آیا اطلاعاتی در مورد اینکه چرا یخچال برفک میزند دارید؟ در ابتدا باید چنین گفت که ده ها علت برای برفک زدن یخچال وجود دارد. به عبارتی نمیتوان یک یا دو علت واحد و مشخص برای برفک زدن یخچال ارائه داد. یخچال هایی که برفک میزنند ممکن است مشکلات متفاوتی با یکدیگر داشته باشند.

و اما مواردی که به عنوان علت برفک زدن یخچال مطرح میشوند:

  • بروز خرابی یا پوسیدگی در لاستیک درب یخچال
  • نامناسب بودن مکان قرارگیری یخچال
  • انتخاب تنظیمات دمایی نامناسب
  • بروز خرابی در ترموستات
  • قدیمی بودن مدل یخچال

آیا دلایلی دیگری وجود دارد که به عنوان علت برفک زدن یخچال میشناسید؟

بروز خرابی یا پوسیدگی در لاستیک درب یخچال

تمام قطعات و قسمتهای یخچال از جمله لاستیک درب آن در عملکرد صحیح یخچال موثرند. با بررسی لاستیک دور درب یخچال شاید بتوانید بفهمید که چرا یخچال برفک میزند. چرا که وجود هر گونه اشکالی در این قسمت باعث برفک زدن یخچال میشود.

اگر علت برفک زدن یخچال پوسیدگی لاستیک دور درب باشد باید آن را سریعا عوض کنید. چرا که بروز پوسیدگی و ناکارآمدی در این قسمت باعث ورود هوای گرم و رطوبت بیشتر به داخل یخچال میشود. ورود هوای گرم و رطوبت باعث فعال شدن ترموستات و در پی آن روشن شدن سیستم خنک کنندگی یخچال برای ساعات بسیاری میشود. با تعویض لاستیک دور درب یخچال از ورود هوای گرم به داخل یخچال جلوگیری خواهید کرد.

نامناسب بودن مکان قرارگیری یخچال

نامناسب بودن مکان قرارگیری یخچال میتواند پاسخ دیگری این باشد که چرا یخچال برفک میزند. این مورد از معمول ترین علل برفک زدن در یخچال است.

اما منظور از مکان نامناسب چیست؟

منظور از مکان نامناسب قرار گیری یخچال در کنار تجهیزاتی است که گرما تولید میکنند. برای مثال اگر یخچال در کنار بخاری، شوفاژ و اجاق گاز قرار بگیرد برای دفعات متعددی اتوماتیک میکند. با اتوماتیک کردن یخچال شاهد مقدار زیادی برفک ناخواسته درون یخچال خواهیم بود.

بروز خرابی در ترموستات

چرا یخچال برفک میزند؟ چون ممکن است ترموستات خراب باشد. خرابی ترموستات نیز از دیگر مواردی است که میتوان به عنوان علت برفک زدن یخچال مطرح شود. چرا که این قطعه وظیفه دارد دمای داخل یخچال را مدیریت کند و آن را ثابت نگه دارد. اگر ترموستات خراب شود، عملکرد صحیح یخچال بهم میخورد. در نتیجه یخچال برفک میزند.

تنها راهی که برای رفع خرابی ترموستات وجود دارد، تعویض آن است. برای تعویض این قطعه حتما از یک تکنسین کمک بخواهید.

قدیمی بودن مدل یخچال علت برفک زدن یخچال

در یخچال‌های قدیمی همیشه برفک وجود داشته است. به عبارتی اگر یخچال قدیمی برفک بزند، جای نگرانی ندارد. اما در مواقعی ممکن است که برفک یخچال قدیمی بیش از حد معمول باشد. اگر یخچال قدیمی تان بیش از حد برفک میزند میتواند به دلیل یکی از مواردی باشد که در خطوط فوق به آنها اشاره کردیم.

انتخاب تنظیمات دمایی نامناسب علت برفک زدن فریزر است

امروز مدلهای جدید یخچال‌ها با عنوان یخچال‌های بدون برفک عرضه میشود. اما گاهی اوقات ممکن است که برفک زدن فریزر نیز مشکلی اساسی برای استفاده کردن از آن باشد. از مهمترین علل برفک زدن فریزر و یخچال انتخاب تنظیمات دمایی نامناسب است. برای مثال ممکن است که در فصل زمستان تنظیمات یخچال بر روی درجات بیشتر باشد. چرا که تنظیمات یخچال باید مطابق با مکان قرارگیری و فصل باشد.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان