علت کار نکردن موتور یخچال

علت کار نکردن موتور یخچال

یخچال یک ماشین پیچیده است. همچنین، یخچال سخت‌کارترین لوازم خانگی است که به صورت شبانه روزی کار می‌کند و غذای شما را تازه نگه می‌دارد. به دلیل استفاده نادرست و فرسودگی، یخچال ممکن است مشکلاتی مانند مشکل خنک کننده، مشکل یخ زدایی، سیم کشی معیوب، شکستگی صفحه تخلیه، جرقه ناشی از سوکت، مشکل بسته شدن درب، انسداد تخلیه و کار نکردن موتور یخچال ایجاد کند که نیاز به خدمات تعمیر یخچال دارد. اگر می خواهید بدانید علت کار نکردن موتور یخچال چیست تا انتهای این مطلب با تعمیراوکی همراه شوید.

موتور معیوب یکی از دلایل اصلی مشکل کار نکردن یخچال است. در بسیاری از موارد، واحد یخچال فورا خاموش می شود یا در صورت معیوب بودن موتور، اصلاً روشن نمی شود. معمولاً وقتی موتورها خراب می شوند باید تعویض شوند. در چنین مواردی با یک متخصص تعمیر یخچال تماس بگیرید.

علت کار نکردن موتور یخچال

کمپرسور قلب واحد یخچال است که وظیفه چرخه تبرید را بر عهده دارد. اگر یخچال کار نمی کند، ممکن است کمپرسور معیوب باشد. کمپرسور موتوری است که مبرد یا خنک کننده را فشرده می کند و مبرد را از طریق کویل های اواپراتور و کندانسور به گردش در می آورد. مشکلات کمپرسور ممکن است باعث خاموش شدن یخچال شود. تمیز نگه داشتن کندانسور و  کمپرسور می تواند به جلوگیری از مشکل راه اندازی یخچال کمک کند.

کویل های کندانسور کثیف

در پشت یخچال کویل های کندانسوری وجود دارد که گاز فشار بالا با دمای بالا را به مایع فشار قوی تبدیل می کند. در طی این تبدیل، کویل های کندانسور گرمای زیادی را از انتهای عقب خارج می کنند. اگر کویل های کندانسور با کثیفی پوشانده شوند، ممکن است گرما به درستی از بین نرود و یخچال به طور موثر کار نکند و به طور کامل از کار بیفتد.

کمبود گاز خنک کننده

اگر یخچال گاز خنک کننده کافی نداشته باشد، ممکن است روشن نشود یا به درستی کار نکند. گاز خنک کننده از طریق کویل های اواپراتور به گردش در می آید و هوای جاری روی آن را خنک می کند و در نهایت هوای سرد را به قسمت غذا می فرستد. بنابراین وقتی سطح این مبرد ناکافی می شود، ممکن است یخچال به درستی کار نکند. توصیه می کنیم برای پر کردن گاز خنک کننده با یک متخصص تعمیر یخچال مشورت کنید.

ترموستات معیوب

ترموستات بد یکی از دلایل اصلی مشکل کار نکردن یخچال است. ترموستات معیوب نمی تواند سیگنال شروع را به خازن راه اندازی کند و یخچال روشن نمی شود. اینها برخی از دلایل رایج کار نکردن یخچال هستند اما دلایل دیگری نیز می تواند وجود داشته باشد.

مشکلات رایج یخچال و فریزر

مسلماً سخت‌کارترین وسیله در خانه، یخچال است که نمی‌توانید بدون آن زندگی کنید. اگر یخچال شما روشن نمی شود، تسلیم نشوید ما می توانیم کمک کنیم. اگر کمپرسور یخچال روشن نمی‌شود، حتی اگر صدای فن‌ها را می‌شنوید، ممکن است رله بیش از حد گرم شود. از آنجایی که رله با خازن شروع به کار می کند، و قدرت راه اندازی را به سیم پیچ های کمپرسور افزایش می دهد، کمپرسور بدون خازن راه اندازی روشن نمی شود. داغ شدن بیش از حد آن را بررسی کنید و در صورت آسیب دیدگی، آن را تعویض کنید. اما اگر رله و خازن استارت همگی مشکلی ندارند، قدم بعدی تماس با یک تکنسین است.

هنگامی که یخچال روشن می شود، ترموستات فرمانی را به خازن استارت می فرستد تا کمپرسور را فعال کند و چرخه تبرید یخچال را شروع کند. اما هنگامی که خازن خراب می شود، سیکل تبرید را راه اندازی نمی کند و در برخی موارد یخچال حتی روشن نمی شود.

وقتی یخچال شما روشن نمی‌شود و حتی فن‌ها کار نمی‌کنند، ممکن است به دلیل مشکل در کنترل سرد، کلیدی برای ارسال برق به فن‌ها و کمپرسور باشد که با تغییر دما ایجاد می‌شود. این را می‌توان در دکمه‌ای که برای بالا و پایین کردن دما استفاده می‌شود، که در پانل کنترل در داخل اکثر یخچال‌ها یافت می‌شود، بررسی کرد. کنترل است که شامل یک تنظیم “خاموش” است. یخچال را از برق بکشید، پانل جلویی را از جعبه کنترل خارج کنید، کنترل دما را از محفظه آن بیرون بکشید و سیم های ترمینال را بردارید. سپس از یک مولتی متر برای بررسی تداوم هنگام چرخاندن دستگیره به حالت سردتر استفاده کنید: هنگامی که آن را پایین می آورید، سوئیچ باید بسته شود. اگر این اتفاق نیفتاد، می توانید کنترل دما را تعویض کنید.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان