روشن شدن چراغ خورشید در ماشین ظرفشویی

روشن شدن چراغ خورشید در ماشین ظرفشویی

برخی از افراد علامت خورشید در ماشین ظرفشویی را با علامت خشک کن اشتباه میگیرند. در حالی که روشن شدن چراغ خورشید در ماشین ظرفشویی به معنای دیگری بوده و نشان از فعال بودن خشک کن نیست. در برخی از منابع علامت خورشید را به سنسور نمک نیز نسبت میدهند. باید بدانید که علامت دو فلش مربوط به سنسور نمک است.

پس کدام سنسور باعث روشن شدن چراغ خورشید در ماشین ظرفشویی میشود؟

روشن شدن چراغ خورشید در ظرفشویی به چه معناست؟

بر روی پنل ماشین ظرفشویی چراغ‌ها و علایم مختلفی وجود دارد. یکی از این علامتها به شکل خورشید یا ستاره است. شاید بارها با روشن شدن این چراغ از خود پرسیده اید که به چه معناست و حتی نگران شده باشید که ممکن است دستگاه شما خراب شده باشد!
در ابتدا باید بگوییم که روشن شدن آیکون ستاره در ماشین ظرفشویی نگران کننده نیست و هیچ ربطی به خراب شدن ماشین ظرفشویی ندارد.

در ادامه به بررسی علامت خورشید در ماشین ظرفشویی میپردازیم.

علامت خورشید در ماشین ظرفشویی و مایع جلا دهنده!

روشن شدن علامت ستاره یا علامت خورشید در ماشین ظرفشویی بوش و ال جی و سامسونگ و سایر برندها ، همگی یکسان و به معنی اتمام مایع جلادهنده میباشد. به عبارتی با روشن شدن چراغ شکل خورشید در ماشین ظرفشویی میتوانید بفهمید که دستگاه سعی دارد پیامی اختیارتان قرار دهد که جلادهنده به اتمام رسیده است.

روشن شدن چراغ خورشید در ماشین ظرفشویی

(معنی علائم روی ماشین ظرفشویی)

دو چراغ مهم که معمولا ممکن است هر دو الی سه ماه یکبار روی نمایشگر ظرفشویی شما روشن شود ، چراغ ستاره (یا خورشید یا دانه برف) و چراغ دو فلش (یا دو حرف S ) میباشند.

هر دو چراغ فقط یک هشدار هستند که به کاربر یادآوری میکنند زمان شارژ جلادهنده و نمک دستگاه رسیده است.
حتی اگر کاربر نمک و جلادهنده را شارژ نکند ، باز هم دستگاه به عملکرد عادی خود ادامه داده و روشن بودن این دو چراغ ، ارور و خطا نبوده و کار دستگاه را مختل نمیکنند.

پیام هایی که با روشن شدن علامت خورشید در ظرفشویی میتوان فهمید:

  • دستگاه در حال استفاده از مایع جلادهنده است
  • دستگاه برای دفعات مجدد از مایع جلا دهنده استفاده میکند
  • مایع جلادهنده تمام شده است و باید شارژ شود

با چک کردن ماشین ظرفشویی و توجه به عملکرد آن میتوانید بفهمید که دستگاه سعی دارد کدامیک از این موارد را به شما انتقال دهد. پس از بررسی عملکرد دستگاه خواهید دانست که روشن شدن چراغ شکل خورشید در ماشین ظرفشویی نگران کننده نیست و با شارژ مایع جلادهنده این علامت خاموش میشود و نشان از خرابی ماشین ظرفشویی نمی باشد.

در تصویر فوق علامت شماره “6” مربوط به مایع جلادهنده و علامت شماره “4” مربوط به نمک دستگاه است.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان