چرا ماشین ظرفشویی کثیف میشوره؟

چرا ماشین ظرفشویی کثیف میشوره؟

ماشین ظرفشویی یکی از وسایل پرکاربرد منزل است. مخصوصا اگر شما آدم پر مشغله ای باشید این وسیله برای شما به یک ضرورت تبدیل می شود. این وسیله نیز مانند هر لوازم برقی دیگری ممکن است دچار خرابی و مشکلاتی شود. یکی از این عیوب تمیز نشستن ظروف است. این مسئله ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد مانند کثیف بودن فیلتر، گرفتگی بازو یا شکستگی جاپودری. تا انتهای این مطلب با تعمیر اوکی همراه شوید تا پاسخی برای سوال چرا ماشین ظرفشویی کثیف میشوره؟ بیابید.

در صورتی که ماشین ظرفشویی ظروف را کثیف می شوید بهتر است دستورالعمل های زیر را بررسی کنید. سریع ترین و محتمل ترین راه رفع مشکل می تواند تمیز کردن ماشین های ظرفشویی باشد. این کار باید به صورت مستمر انجام بگیرد. اما مشکل همیشه از کثیفی ماشین نیست. کثیف شستن ظروف توسط ماشین ظرفشویی می تواند چند دلیل  داشته باشد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

فضای داخلی ظرفشویی

با استفاده ی مداوم از ماشین ظرفشویی کثیفی هایی داخل آن جمع می شود مانند چربی ها، ذرات باقی مانده ی غذا، رسوبات سخت آب، باقیمانده مایع ظرفشویی و غیره. بنابراین اولین گام در بررسی علت مشکل این گزینه است. در صورتی که میزان این کثیفی کم است 3 فنجان سرکه سفید را در آن بریزید و اجازه دهید یک چرخه ی کامل کار کند.

فیلتر کثیف ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی یک فیلتر قابل جا به جایی دارد که در زیر قفسه ها قرار دارد. این فیلتر باید به صورت دوره ای خارج و تمیز شود. برای تمیز کردن، آن را از داخل ماشین خارج کنید و به خوبی با آب داغ بشویید. اگر گن آن گیر کرده است  آن را با آب و صابون خیس کنید و به آرامی با یک برس نرم آن را تمیز کنید.

بازوی اسپری مسدود شده ماشین لباسشویی

بازوی اسپری در بالا یا زیر قفسه ی ماشین ظرفشویی قرار دارد و آب مورد نیاز برای شستن ظروف را فراهم می کند. بسته شدن سوراخ های بازو ممکن است باعث کاهش فشار آب شود. بسته به نوع ماشین شما، ممکن است این بازو به آسانی خارج شود یا نیاز به باز کردن پیچ آن باشد. بعد از باز کردن، آن را با یک برس نرم و صابون ظرفشویی به خوبی تمیز کنید. می توانید برای تمیز کردن سوراخ و درز ها از خلال دندان استفاده کنید. در انتها آن را با آب داغ بشویید.

چرا ماشین ظرفشویی کثیف میشوره؟

در صورتی که ماشین ظرفشویی شما ظرف ها را تمیز نمی شورد. ممکن است به دلیل گیر کردن فنر در درب دیسپنسر باشد. این امر باعث می شود مواد شوینده به موقع، در چرخه ی شستشو آزاد نشود. با یک برس کوچک و صابون، جاپودری و فنر ها را به خوبی بشویید. در صورت شکستگی باید آن را تعویض کنید. بررسی کردن واشر اطراف دیسپنسر را فراموش نکنید. اگر دچار ترک خوردگی شده است آن را تعویض کنید.

پایین بودن دمای آب یا فشار کم آب

 ماشین ظرفشویی معمولا دمای مناسبی دارد که اکثرا 40 درجه سانتی گراد است. در صورتی که ماشین شما مکانیزم افزایش حرارت ندارد مطمئن شوید دمای آب آن استاندارد باشد. دقت کنید دمای بالاتر از دمای استاندارد باعث سوختن ماشین می شود.  مورد دیگر فشار آب است که اگر از حد معمول کمتر باشد ممکن است روی کیفیت شستشو تاثیر می گذارد.

مواد شوینده و خرابی دریچه ورودی

استفاده از مواد شوینده در کیفیت شستشوی ماشین ظرفشویی موثر است. شوینده ی بی کیفیت و نامناسب و یا استفاده ی بیش از حد شوینده می تواند منجر به ایجاد لکه بر روی ظروف شود. بنابراین سعی کنید از شوینده مناسب، آن هم به مقدار کافی استفاده کنید. در صورتی که آبی که برای شستشو استفاده می کنید دارای املاح است بهتر است از یک نرم کننده نیز استفاده کنید.

شیر ورودی در ماشین ظرفشویی آب را به داخل ماشین هدایت می کند. در صورتی که هنگام کار کردن ماشین صدایی می شنوید احتمالا شیر دچار مشکل شده است. برای رفع آن باید شیر را بررسی کنید و در صورت نیاز تعویض کنید.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان