یخچال برفک زدایی نمی کند

یخچال برفک زدایی نمی کند (+راه حل)

اگر یخچال برفک زدایی نمی کند از بروز خرابی در قطعه‌ای از قطعات یخچال خبر میدهد. البته تعمیر یخ زدایی نکردن یخچال امر پیچیده‌ای نیست و با تعویض قطعه خراب شده به راحتی امکان پذیر است. البته کشف قطعه خراب شده و یا علت برفک زدایی نکردن یخچال قدری سخت است. در مواردی حضور یک تکنسین خبره لازم و ضروری است.

در ادامه دستورالعملی برای تشخیص علت برفک زدایی نکردن یخچال تهیه شده است تا بتوانید کشف کنید که چرا یخچال برفک زدایی نمی کند.

از علل یخ زدایی نکردن یخچال لیست تهیه کنید

در گام اول برای کشف علت اینکه چرا یخچال برفک زدایی درست نمی کند اقدام به تهیه لیست کنید. این لیست باید شامل تمامی مواردی باشد که میتوان آنها را به عنوان علت برفک زدایی نکردن یخچال مطرح کرد. پس از تهیه این لیست میتوانید گزینه‌های محتمل را بررسی و گزینه‌های بی‌مورد را حذف کنید. این لیست از قبل برایتان تدارک دیده شده است:

پاسخ به این سوال : یخچال برفک زدایی نمی کند؟

  • تنظیمات دمایی یخچال استاندارد نیست و کمتر از حد مجاز است
  • تایمر یخ زدایی خراب شده است
  • هیتر یخ زدایی از کار افتاده است
  • در برد کنترل اشکالی اساسی ایجاد شده است
  • ترموستات کار نمیکند
  • ایرادی در المنت یخچال وجود دارد
  • سنسور یخ زدایی خراب شده است

و…

موارد بسیار دیگری وجود دارند که میتوانید به عنوان علت برفک زدایی نکردن یخچال به این لیست اضافه کنید.

علت برفک زدایی نکردن یخچال

تنظیمات دمایی یخچال استاندارد نیست

برفک زدایی نمی کند چرا که تنظیمات آن بر روی حالت استاندارد قرار ندارد. با بررسی تنظیمات دمایی یخچال و زیاد کردن آن به راحتی میتوانید علت برفک زدایی نکردن یخچال را کشف و سپس رفع کنید. تنظیمات دمایی یخچال با توجه به برند یخچال، محل قرار گیری یخچال و شرایط اقلیمی متغیر است. با چندین بار آزمون خطا میتوانید تنظیمات دمایی استاندارد برای یخچالتان را پیدا کنید.

یخچال برفک زدایی نمی کند احتمالاً تایمر یخ زدایی خراب است

امکان دارد تایمر یخ زدایی خراب شده باشد. این قطعه وظیفه مهمی در یخ زدایی کردن یخچال دارد. تایمر یخ زدایی باید چند روز یکبار فعال شود. با فعال‌شدن این قطعه هیتر یخ زدایی نیز روشن میشود و برفک‌های شکل گرفته در یخچال را از بین میبرد. چنانچه که تایمر یخ زدایی خراب شده باشد، هیتر نیز روشن نخواهد شد. تنها راهی که میتوان تایمر یخ زدایی را به حالت اولیه برگرداند، تعویض‌کردن آن است.

هیتر یخ زدایی از کار افتاده است

اگر هیتر یخ زدایی خراب شده باشد و گرمای لازم برای از بین بردن برفک‌ها را ایجاد نکند، یخچال در این شرایط برفک زدایی نمی کند! به عبارتی در حالت کلی برفک زدایی کردن یخچال کاملا به سلامت هیتر یخ زدایی وابسته است. اگر این قطعه خراب شده باشد، یخچال راه حل دیگری برای یخ زدایی کردن ندارد! تشخیص خراب شدن هیتر یخ زدایی تنها از پس از یک تکنسین ماهر در این زمینه برمی‌آید.

در برد کنترل اشکالی اساسی ایجاد شده است

دستورات یخ زدایی کردن یخچال از طریق برد کنترل در ابتدا به تایمر یخ زدایی و سپس به هیتر یخ زدایی منتقل میشود. چنانچه اشکالی در برد کنترل ایجاد شود هیچ پیامی از این قطعه به قطعات دیگر منتقل نخواهد شد. اگر مشکل خرابی برد کنترل اساسی نباشد، قابل تعمیر است. در غیر این صورت باید تعویض گردد. خراب شدن برد کنترل و تعویض آن جز گزینه‌های آخر است. به عبارتی در ابتدا وجود خرابی در هیتر یخ زدایی و تایمر یخ زدایی را مورد بررسی قرار دهید.

یخچال برفک زدایی نمی کند و خرابی ترموستات

یخچال برفک زدایی نمی کند چرا که ترموستات نیز کار نمیکند. ترموستات قطعه‌ای است که وظیفه کنترل دمای داخل یخچال را بر عهده دارد. زمانی که ترموستات خراب شده باشد، قطع نمیشود. با قطع نشدن ترموستات یخچال به فعالیت خود ادامه میدهد و سرمای بیشتری تولید میکند. در این بین هیتر یخ زدایی هیچ فرمانی مبنی بر یخ زدایی کردن یخچال نیز دریافت نمیکند. برای تشخیص خرابی در ترموستات از یک فرد ماهر در زمینه تعمیرات یخچال های نوفراست کمک بگیرید.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان