چگونه فیلتر ماشین لباسشویی را تمیز کنیم

چگونه فیلتر ماشین لباسشویی را تمیز کنیم

خوشبختانه، بررسی و تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی شما یک فرآیند سریع و آسان است. با مکان یابی و برداشتن فیلتر، تمیز کردن آن و انجام اقداماتی برای افزایش عمر فیلتر، می توانید در تعمیرات ماشین لباسشویی صرفه جویی کنید. فیلترهای ماشین لباسشویی باید هر 3 تا 4 ماه یکبار تمیز شوند. اما اینکه چگونه فیلتر ماشین لباسشویی را تمیز کنیم مساله ایست که در ادامه به آن می پردازیم.

ماشین لباسشویی را خاموش و از برق بکشید. قبل از تلاش برای مکان یابی و حذف فیلتر، مهم است که دستگاه شما غیرفعال باشد. با چرخاندن همه دکمه ها به حالت خنثی شروع کنید یا اگر دستگاه شما دارای دکمه خاموش است، دکمه خاموش را فشار دهید. برق را از پریز جدا کنید و ماشین لباسشویی را از برق بکشید. اطمینان حاصل کنید که دوشاخه را در مکانی امن قرار دهید که در طول فرآیند تمیز کردن خیس نشود. همچنین باید حوله های قدیمی را جلوی ماشین لباسشویی خود بگذارید تا آب احتمالی که ممکن است پس از برداشتن فیلتر آزاد شود، توسط حوله ها جمع شود.

چگونه فیلتر ماشین لباسشویی را تمیز کنیم

فیلتر ماشین لباسشویی را پیدا کنید. برای ماشین های بارگیری از جلو، فیلتر در گوشه سمت راست پایین در قسمت بیرونی لباسشویی قرار دارد. اگر ماشین لباسشویی قدیمی تری دارید، فیلتر نیز در گوشه سمت راست پایین دستگاه قرار دارد. با این حال، بیشتر لباسشویی ها با بارگیری از بالا، مانند زیمنس، دارای فیلترهای خود تمیز شونده هستند که در زیر همزن قرار دارند. همزن دستگاهی است که مستقیماً در مرکز دستگاه قرار دارد و در طول چرخه شستشو به جلو و عقب می چرخد. فیلترهای خود تمیز شونده همچنان باید هر 3 تا 4 ماه یکبار تمیز شوند.

اگر فیلتر در گوشه سمت راست پایین دستگاه قرار داشته باشد، یک پوشش مستطیلی یا دایره ای روی آن خواهد داشت. اگر نمی توانید فیلتر را پیدا کنید، به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی مراجعه کنید. پوشش فیلتر را بردارید. اکثر روکش ها را می توان با دور کردن آن از دستگاه جدا کرد. با این حال، برخی از لباسشویی ها دارای روکش‌هایی هستند که برداشتن آن‌ها سخت‌تر است. برای برداشتن این درپوش ها، از یک جسم نازک مانند پیچ گوشتی برای باز کردن پوشش استفاده کنید. هنگامی که می توانید پوشش را بگیرید، آن را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا بتوانید آن را به طور کامل بردارید.

اگر فیلتر شما در زیر همزن قرار دارد، ابتدا همزن را بردارید. درپوش همزن را بردارید و دست خود را داخل شفت قرار دهید تا پیچ را احساس کنید. پیچ را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا زمانی که جدا شود و بتوانید همزن را از دستگاه بلند کنید. پس از برداشتن همزن، پوشش فیلتر را از موقعیت خود خارج کنید.

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی

در برخی از لباسشویی ها، شیلنگ تخلیه مستقیماً در مقابل فیلتر قرار می گیرد. اگر شیلنگ تخلیه مانع از خروج فیلتر شد، آن را بردارید و سپس فیلتر را بیرون بکشید. از یک دستمال کاغذی برای پاک کردن هرگونه پرز از فیلتر استفاده کنید. باقی مانده روی فیلتر به دلیل تجمع مواد شوینده اضافی مخلوط با پرز ایجاد می شود. برای حذف آن، از یک دستمال کاغذی تمیز برای پاک کردن فیلتر استفاده کنید. اگر لایه پرز در سمت ضخیم تر است، می توانید از یک برس کوچک، مانند یک مسواک قدیمی، برای پاک کردن استفاده کنید.

صفحه را از فیلتر خارج کرده و به مدت 10 دقیقه در آب داغ قرار دهید. اگر می توانید صفحه پرز را بردارید، آن را بردارید و در یک کاسه آب داغ قرار دهید. اگر اجازه دهید آن خیس بخورد، پرزهای باقی مانده، نرم کننده پارچه یا مواد شوینده را که با دستمال کاغذی پاک نمی شود، از بین می برد. اگر نمی توانید صفحه را از فیلتر خارج کنید، فیلتر را زیر آب جاری داغ نگه دارید تا تمام باقیمانده ها پاک شوند. قبل از تعویض فیلتر، داخل دستگاه را از نظر وجود پرزها بررسی کنید. اگر در درام ماشین لباسشویی پرز وجود دارد از دستمال کاغذی برای جدا کردن آن استفاده کنید یا با اسفنج مرطوب آن را بشویید.

فیلتر و پوشش بیرونی را تعویض کنید. هنگامی که مطمئن شدید فیلتر شما عاری از هرگونه باقیمانده است، ادامه دهید و آن را دوباره در دستگاه قرار دهید. اگر شلنگ زهکشی را برداشته اید، قبل از محکم کردن پوشش، مطمئن شوید که آن را برگردانید. اگر فیلتر زیر همزن بود، با قرار دادن فیلتر در جای خود شروع کنید و درپوش را محکم کنید. همزن را دوباره روی فیلتر قرار دهید.

چگونه عمر فیلتر لباسشویی را افزایش دهیم؟

فیلتر را حداقل 4 بار در سال تمیز کنید. توصیه می شود فیلتر لباسشویی را هر 4 ماه یکبار تمیز کنید. فیلتر مو، سکه و دستمال کاغذی را جمع‌آوری می‌کند، بنابراین تمیز کردن مرتب آن مهم است. حتی اگر زمان ندارید که هر چند هفته یکبار تمیز کردن کامل انجام دهید.

  • تمیز کردن منظم فیلتر عمر ماشین لباسشویی را افزایش می دهد.
  • فیلتر کثیف می تواند باعث بوی بد ماشین لباسشویی شود.
  • اگر متوجه لرزش های بیش از حد، لباس های خیس بعد از چرخش نهایی یا مشکل در تخلیه آب شدید، ممکن است فیلتر مسدود شده باشد و باید فورا آن را بررسی کنید.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان