چگونه بفهمیم ترموستات یخچال خراب است؟

چگونه بفهمیم ترموستات یخچال خراب است؟

ترموستات یخچال کمپرسور را کنترل می کند تا دمای یخچال را سرد نگه دارد. هنگامی که ترموستات یخچال کار نمی کند، می تواند باعث خرابی کل دستگاه شود. در این صورت با خرابی ناخوشایند یخچال روبرو می شوید که باعث فاسد شدن مواد غذایی می شود. در ادامه به شما آموزش می دهیم که چگونه بفهمیم ترموستات یخچال خراب است؟

اگر یخچال شما روشن نمی‌شود یا یخچالی دارید که به طور مداوم کار می‌کند و همه چیز را در محفظه یخچال و فریزر منجمد می‌کند، این احتمال وجود دارد که ترموستات یخچال دچار مشکل شده باشد. روشن نشدن یخچال ممکن است به دلیل کلید رله راه اندازی، خرابی خازن و یا حتی خرابی موتور کمپرسور یا ایراد در ترموستات باشد. از بین همه دلایل احتمالی، کنترل ترموستاتیک یکی از ساده ترین آن ها برای آزمایش است.

نشانه های خرابی ترموستات یخچال

چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد ترموستات یخچال شما معیوب است در این مبحث آن ها را توضیح می دهیم. تا بدانید در مواجه با این مشکل چه اقداماتی انجام دهید.

  • یخچال به اندازه کافی خنک نمی کند

ترموستات یخچال برای تنظیم دما و خنک کردن غذا و نوشیدنی ها طراحی شده است. اگر مواد غذایی آنچنان که باید خنک به نظر نمی رسند، ترموستات یخچال را با یک درجه بالا بردن مجدد تنظیم کنید. سپس آن را مجددا روشن و راه اندازی کنید. اما اگر با انجام این کار نیز مشکل برطرف نشد، ممکن است یک نقص فنی وجود داشته باشد. برای بازنشانی صحیح سیستم، قبل از تنظیم ترموستات، دستگاه را از برق بکشید. اگر با این کار، مشکل حل نشد، با یک تکنسین تعمیرات یخچال، متخصص در برند یخچال خود تماس بگیرید.

چگونه بفهمیم ترموستات یخچال خراب است؟

  • سرما و خنکی بیش از حد

یکی دیگر از دلایلی که نشان می دهد ترموستات یخچال خراب است این است که مواد غذایی داخل یخچال یا محفظه های آن یخ بزنند. می توانید از دماسنج برای بررسی دمای ترموستات استفاده کنید یا سعی کنید دما را چند درجه افزایش دهید. سپس یک روز صبر کنید و بررسی کنید که آیا همچنان غذا منجمد شده است یا خیر. این مشکل اغلب به کمک یک متخصص تعمیر و تعویض ترموستات حل می شود.

  • نوسان دمای یخچال

نوسانات دمای یخچال یکی دیگر از دلایل خرابی ترموستات یخچال است. بهترین دما برای یخچال بین 30 تا 40 درجه فارنهایت است، اما حتی نوسانات جزئی می تواند باعث فاسد شدن غذا و رشد میکروب های بیماری زا در آن ها شود. اطلاعات بیشتر در مورد دمای مناسب یخچال را می توانید در دفترچه راهنمای دستگاه خود بیابید. در صورتی که شاهد نوسان زیاد دمای یخچال بودید می تواند نشانه ی خرابی ترموستات یخچال باشد.

نکات عیب یابی دمای یخچال

 ترموستات یخچال همیشه دلیل مشکلات درست کار نکردن یخچال شما نیست. این نکات عیب‌یابی می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید چرا یخچال شما خنک نمی کند و چه اقدامی باید انجام دهید.

دمای نقطه تنظیم را بررسی کنید. برای واحدهایی که دارای صفحه کنترل الکترونیکی هستند، باید 38 درجه فارنهایت را نشان دهد. اگر یخچال شما دارای صفحه دستی است، تنظیم باید بین 4 تا 6 باشد (از 1، گرم ترین، به 10، خنک ترین، می رود).

کندانسور را تمیز کنید . اگر در 6 ماه گذشته این کار را انجام نداده اید، ممکن است کثیفی روی کویل های کندانسور جمع شده باشد که بر عملکرد و کارایی یخچال تاثیر می گذارد. تمیز کردن منظم داخل یخچال نیز به محافظت از دستگاه و جلوگیری از رشد باکتری ها کمک می کند.

درب یخچال را بازرسی کنید. یک مهر و موم یا واشر آسیب دیده می تواند باعث نشت هوای سرد به بیرون شود و داخل یخچال را گرمتر کند و به طور بالقوه بر تازگی و ایمنی مواد غذایی تاثیر بگذارد. همچنین آسیب دیدگی فن، کندانسور، کمپرسور یا اواپراتور را بررسی کنید.اگر همه ی این کار ها را انجام داده اید و همچنان یخچال خنک نمی کند، با تعمیرات یخچال تماس بگیرید تا علت مشکل را بیابید و راه حل مناسب را دریافت کنید.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان