چگونه آب ماشین ظرفشویی را تخلیه کنیم

چگونه آب ماشین ظرفشویی را تخلیه کنیم

جمع شدن آب ماشین ظرفشویی و این موضوع که چگونه آب ماشین ظرفشویی را تخلیه کنیم از چالش‌هایی است که عموما با آن روبرو هستیم. تعمیر و تعویض قطعات ماشین ظرفشویی بسیار حساس است، بهتر است این کار را به متخصصان تعمیرات لوازم خانگی سپرده شود. با کمک متخصصان، مشکل به صورت فنی حل میشود. تجمع آب ماشین ظرفشویی به دلایل مختلفی روی می‌دهد که به صورت کامل در این مقاله درباره آن صحبت میکنیم.

تشخیص و علت جمع شدن آب در ماشین ظرفشویی

چگونه آب ماشین ظرفشویی را تخلیه کنیم؟! برای تشخیص عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی باید قسمت آبگیر ماشین را بررسی کرد. اگر در این قسمت آب ساکن باشد به معنی تخلیه نشدن آب داخل ماشین ظرفشویی است. علتهای مختلفی برای این مشکل وجود دارد. خوشبختانه در بسیاری از مواقع یک گرفتگی ساده و انسداد، علت اصلی است. تشخیص این موارد سخت نیست و بدون نیاز به تعمیر و تعویض، مشکل حل میشود. گاهی با زدن دکمه لغوِ عملکرد دستگاه، آب دستگاه تخلیه میشود در غیر این صورت موارد دیگر باید بررسی شود.

  1. گرفتگی لوله فاضلاب، یکی از عوامل عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی است. این موضوع امکان دارد هیچ ربطی به ماشین ظرفشویی نداشته باشد و نیاز به تعمیر ماشین نیست. در این مورد، کار را به یک لوله کش مجرب بسپارید تا مشکل گرفتگی لوله حل شود.
  2. انسداد لوله‌ی تخلیه آب ماشین ظرفشویی، یکی دیگر از عوامل عدم تخلیه آب داخل ماشین ظرفشویی است. اول فیلتر و بعد لوله تخلیه ماشین باید بررسی شود. این لوله در پشت دستگاه قرار دارد. قبل از بررسی شیلنگ باید حتما آب و برق دستگاه را قطع کنید. حال بررسی کنید لوله خمیدگی یا پیچ خوردگی نداشته باشد. در صورت وجود خمیدگی آن را رفع کنید.

چگونه آب ماشین ظرفشویی را تخلیه کنیم

برخی مواقع امکان دارد داخل لوله توسط چربی غذا یا تکه‌های غذا گرفته باشد. لوله را جدا کرده و آب را با فشار زیاد از لوله عبور دهید تا چیزی داخل لوله نماند. در روش دیگر می‌توان لوله را کمی فشرده تا مواد غذایی و چربی داخل آن شکسته شود. سپس برنامه شستشو با آب داغ را تنظیم کنید و ماشین را روشن کنید.

  • خرابی پمپ تخلیه از عوامل دیگر عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی است. پمپ تخلیه از اجزای مهم ماشین ظرفشویی است. در صورت تعمیر یا تعویض باید به مراکز تعمیرات لوازم خانگی مراجعه کرد.
  • گرفتگی فیلتر نیز میتواند از عوامل عدم تخلیه آب داخل ماشین ظرفشویی باشد. فیلتر از ورود مواد غذایی به داخل پمپ و شیلنگ جلوگیری میکند و مانع از مسدود شدن و آسیب دیدن پمپ میشود.
  • خراب شدن پیستون و مهره نیز باعث عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی است. اگر پیستون و مهره در قسمت چاهک تخلیه به هم چفت نباشند، آب تخلیه نمی‌شود. برای رفع این مشکل باید با مراکز تعمیرات لوازم خانگی تماس گرفته تا تعمیرکار متخصص برای تعویض پیستون و مهره در محل حاضر شود.

سخن پایانی

با نگهداری سالانه ماشین ظرفشویی، مشکل عدم تخلیه آب داخل ماشین ظرفشویی را نخواهید داشت. پیشنهاد میشود فیلتر و صافی را هر ساله تمیز کنید. در صورتی که قادر به حل مشکل نبودید و یا ماشین ظرفشویی نیاز به تعمیر و تعویض قطعات داشت، حتما کار را به متخصصان این کار بسپارید. در رابطه با اینکه قبل از رسیدن تعمیرکار چگونه آب داخل ماشین ظرفشویی را تخلیه کنیم؟! در مرحله اول باید آب جمع شده کف ماشین ظرفشویی را با کمک یک لیوان کوچک خارج کرده تا مقدار آن کم شود. سپس به کمک دستمال نظافت یا دستمال جذب کننده رطوبت، کف ماشین را خشک کنیم.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان