استفاده نکردن از ماشین ظرفشویی باعث خرابی میشود

استفاده نکردن از ماشین ظرفشویی باعث خرابی میشود

ماشین ظرفشویی وسیله ای فوق العاده است. این ماشین‌ها علاوه بر اینکه شما را از شستن ظروف با دست نجات می‌دهند، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بشقاب‌ها و ظروف کثیف شما را تمیز کنند بدون استفاده از آب به اندازه‌ای که در سینک ظرفشویی استفاده می‌کنید. یک چرخه معمولی ماشین ظرفشویی کمتر از سه و نیم گالن آب مصرف می‌کند، که اصلا قابل مقایسه با شستن ظروف با دست نیست. برخی کاربران سوال می کنند که استفاده نکردن از ماشین ظرفشویی باعث خرابی میشود یا خیر. برای پاسخ این سوال تا انتهای مطلب با تعمیراوکی همراه شوید.

تشخیص اینکه آیا لوازم خانگی شما هنوز در وضعیت خوبی هستند یا خیر، گاهی اوقات ممکن است مشکل باشد. آیا می خواهید بعد از مدتی روشن نشدن از ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید اما نمی دانید که آیا حتی روشن می شود یا خیر؟ ماشین ظرفشویی شما در صورت عدم استفاده احتمالا دچار مشکل شده است. بر خلاف سایر وسایل، ماشین ظرفشویی زمانی که شما به طور منظم از آنها استفاده می کنید، کارایی خود را حفظ می کنند، بنابراین ضروری است که اغلب آنها را روشن کنید.

استفاده نکردن از ماشین ظرفشویی باعث خرابی میشود

اگر برای مدت طولانی از ماشین ظرفشویی خود استفاده نمی کنید، منتظر مشکلات موتور، مشکلات لوله های ماشین ظرفشویی و حتی خرابی دستگاه باشید. لاستیک های درب و  موتور ماشین ظرفشویی ابتدا خشک می شود که منجر به مشکلات بزرگتری در توانایی آن در جریان یا حتی پمپاژ آب می شود. به طور معمول، ماشین های ظرفشویی برای ماندن در شرایط کاری خوب نیاز به استفاده منظم دارند و هر چه کمتر کار کنند شروع به خراب شدن می کنند.

اما سوال اینجاست که چه مدت می توان یک ماشین ظرفشویی را بدون استفاده رها کرد؟ هنگامی که ماشین ظرفشویی شما بیش از چند هفته بدون استفاده بماند، این زمانی است که مشکلات شروع می شود. معمولاً طولانی‌ترین زمانی که می‌توانید با خیال راحت از ماشین ظرفشویی استفاده نکنید، یک ماه قبل از آن است که هنگام روشن کردن آن متوجه مشکل شوید. پس از چند هفته، پیشنهاد می کنیم مواد شوینده مخصوص تمیز کردن دستگاه را در ماشین ظرفشویی بریزید تا باکتری های انباشته شده را از بین ببرید.

شاید از خودتان سوال می کنید آیا می توان از ماشین ظرفشویی که مدتی است روشن نشده است استفاده کرد؟ باید بگوییم بسته به مدت زمانی که ماشین ظرفشویی شما بدون استفاده مانده است، این موضوع بر ایمن بودن روشن کردن آن تأثیر می گذارد. به طور کلی، تا زمانی که بیش از یک ماه نگذشته باشد، دستگاه شما باید کار کند. با این اوصاف، توصیه می کنیم یک قرص جرمگیر را داخل آن بریزید یا مقدار بسیار کمی مایع سفید کننده را در ماشین ظرفشویی خود بریزید تا باکتری هایی که ممکن است باقی مانده باشند را از بین ببرید.

چند بار باید از ماشین ظرفشویی استفاده کرد؟

شما باید حداقل یک بار در هفته ماشین ظرفشویی خود را روشن کنید تا دستگاه دچار مشکل نشود. انجام این کار از خشک شدن کاسه نمد موتور دستگاه شما جلوگیری می کند و ماشین ظرفشویی را در وضعیت خوبی نگه می دارد. اگر تمایل دارید سفر کنید، سعی کنید ماشین ظرفشویی خود را هر زمان که در خانه هستید روشن کنید، حتی برای یک چرخه کوتاه.

برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی استفاده نشده چند راه وجود دارد. اگر دستگاه شما قدیمی است، سعی کنید یک فنجان را با سرکه سفید پر کنید و یک چرخه را اجرا کنید تا ذرات غذا، چربی، کف صابون و کثیفی باقیمانده تجزیه شود. راه دیگر برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی استفاده نشده این است که قفسه ها را از دستگاه خود بردارید و یک چرخه با سفید کننده اجرا کنید. به طور کلی، تعمیر و نگهداری منظم ماشین ظرفشویی را حفظ می کند و در دراز مدت باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود.

هر چند وقت یکبار باید ماشین ظرفشویی را تمیز کنیم؟ در حالت ایده آل، باید ماشین ظرفشویی را هر چند هفته یا حداقل یک بار در ماه تمیز کنید. برای انجام این کار، قفسه ظروف پایینی را بردارید و فیلتر ظرفشویی را از نظر وجود مواد غذایی و کثیفی چک کنید. همچنین می‌توانید هر چند هفته یکبار بین دو چرخه، یک قرص تمیزکننده ماشین ظرفشویی یا جرمگیر ماشین ظرفشویی را داخل دستگاه بیندازید، اگر زمانی برای تمیز کردن ماهیانه دستگاه خود ندارید.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان