علت صدا دادن ماشین ظرفشویی بوش

علت صدا دادن ماشین ظرفشویی بوش

صدا دادن ماشین ظرفشویی بوش یکی از معضلاتی است که می تواند باعث ایجاد مشکل در استفاده از این محصول شود. شرکت بوش یکی از قدرتمند ترین سازندگان ماشین ظرفشویی به شمار می رود. محصولات این شرکت نیز در کشور ما طرفداران زیادی دارد. با این وجود برخی از کاربران ممکن است با صدای ماشین ظرفشویی بوش مشکل داشته باشند. در واقع سر و صدای زیاد ماشین ظرفشویی ممکن است به قدری آزار دهنده شود که باعث شود بی خیال استفاده کردن از آن شوید. اگر شما هم با مشکل این مشکل رو به رو هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

دلایل صدا دادن ماشین ظرفشویی بوش

ماشین های ظرفشویی بوش به این مشهور هستند که صدای بسیار کمی دارند. در واقع شرکت بوش در طراحی ماشین ظرفشویی خود، سعی کرده است تا ماشین ظرفشویی کم ترین صدا را در حین شستشو ایجاد کند.  به همین دلیل صدا دادن ماشین ظرفشویی بوش می تواند نگران کننده باشد و باید فورا به آن رسیدگی کنید. توجه داشته باشید که ایجاد مقداری سر و صدا در ماشین ظرفشویی بوش کاملا طبیعی است. اما اگر میزان صدا به مرحله ای برسد که آزار دهنده باشد باید آن را بررسی کنید. به صورت کلی ایجاد صدا در ماشین ظرفشویی بوش می تواند به دلیل مسدود بودن پمپ تخلیه، تغییر چرخه ماشین ظرفشویی و غیره باشد. در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین دلایل صدا داشتن ظرفشویی بوش و راه حل رفع آن می پردازیم.

صدا دادن ماشین ظرفشویی بوش در هنگام تخلیه آب

صدا دادن ماشین ظرفشویی بوش می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اگر ماشین ظرفشویی بوش هنگام تخلیه آب صدای زیادی می دهد، احتمال بسیار زیاد پمپ تخلیه شما معیوب است. اگر ظروف غذا را به خوبی تمیز نکرده باشید و درون ماشین ظرفشویی قرار دهید، مواد غذایی در پمپ گیر می کند. این موضوع باعث می شود تا صدایی مانند ساییدن یا خراشیدن در ماشین ظرفشویی ایجاد شود. برای رفع این مشکل می توانید پمپ را بررسی کنید و آن را تمیز کنید. در صورت لزوم ممکن است نیاز باشد پمپ تعویض شود.

مسدود شدن لوله های ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از دلایل صدا داشتن ماشین ظرفشویی بوش، مسدود بودن لوله ها است. اگر آب به هر دلیلی نتواند از لوله ها تخلیه شود، صدای بسیار زیادی تولید می کند. اولین جایی که برای پیدا کردن این مشکل باید بررسی کنید، شلنگ تخلیه است. با بررسی شلنگ، مطمئن شوید که زباله ای آن را مسدود نکرده است یا خمیدگی در شلنگ وجود نداشته باشد.

صدا دادن ماشین ظرفشویی بوش

صدا دادن ماشین ظرفشویی بوش هنگام شستشو

همان طور که گفته شد ماشین های ظرفشویی بوش به صدای کم مشهور هستند. اگر ماشین ظرفشویی بوش شما هنگام شستشو صدای زیادی می دهد، می تواند به دلیل قرار دادن غیر اصولی ظرف در آن باشد. اگر ظروف در ماشین ظرفشویی به درستی قرار داده نشده باشند، در حین فرآیند شستشو در ماشین حرکت می کنند و باعث می شوند تا فرآیند شستشو به خوبی انجام نشود.

صدای ماشین ظرفشویی بوش هنگام آغاز فرآیند شستشو

صدای ماشین ظرفشویی بوش در آغاز فرآیند شستشو کاملا طبیعی است. اما اگر با زدن دکمه شستشو، صدای بسیار زیادی ایجاد می شود باید پمپ تخلیه و یا تیغه دفع مواد غذایی را بررسی کنید. البته همان طور که گفته شد با توجه به اینکه در ماشین ظرفشویی قطعات متحرک زیادی وجود دارد شنیدن کمی صدا کاملا در این مرحله طبیعی است.

نتیجه گیری

ماشین های ظرفشویی می توانند ظرف شستن را بسیار لذت بخش کنند. در این مقاله سعی کردیم به بررسی برخی از دلایل ایجاد صدای ماشین ظرفشویی بوش بپردازیم. امیدواریم مطالعه این مطلب به شما در رابطه با حل این مشکل کمک کرده باشد.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
دوره آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی
4 جلسه اول این دوره ارزشمند رو رایگان دانلود کن
کافیه فرم زیر رو پر کنی و روی دکمه دانلود رایگان جلسات بزنی