چرا یخچال بو میده

چرا یخچال بو میده

یکی از مشکلاتی که اغلب مردم مخصوصا خانم‌ها با آن روبرو هستند بوی بد یخچال است. این مسئله از دسته مسائلی است که میتوان بدون نیاز به مراکز تعمیرات لوازم خانگی، خود در خانه انجام دهیم. اکثر مواقع امکان دارد بوی یخچال بسیار نامطبوع و غیر قابل تحمل باشد. در این شرایط این سوال مطرح است که چرا یخچال بو میده و این بوی نامطبوع بابت چیست. برای پیدا کردن علت بوی بدی که در یخچال است، باید موارد مختلف را بررسی کرد. در این مطلب به برخی علت‌های بوی بد داخل یخچال و رفع آن اشاره شده است.

علت‌های بوی بد یخچال و راه حل رفع کردن آن

فاسد شدن مواد غذایی موجود در یخچال و بوی بد

این علت بوی بد یخچال، یکی از رایجترین و اصلی‌ترین دلایل می‌تواند باشد. اگر غذایی مانند آبگوشت بیش از 4 روز در یخچال بماند قطعا فاسد شده و باعث بوی بد در یخچال میشود. بهتر است هر ماده غذایی کمتر از 4 روز در یخچال و در بسته، نگهداری شود.

ریخته شدن مایعات در یخچال

از دلایل عمده بوی بد یخچال، ریخته شدن مایعات در یخچال است. نمونه مایعاتی که بدترین بو را دارند، شیر(مخصوصا در تابستان)، نوشیدنی‌ها، دم نوش‌ها و شربت دارویی است. همیشه به تاریخ انقضا شیر توجه کنید و شیر را بدون درپوش بیشتر از 4 روز در یخچال نگهداری نکنید. نوشیدنی‌هایی مانند نوشابه اگر در یخچال بریزد و تمیز نشود بوی بسیار نامطبوعی در یخچال به وجود می‌آورد. دمنوش نیز اگر بیش از 72 ساعت در یخچال نگهداری شود و استفاده نشود، کم کم بوی بد گرفته و در یخچال پخش می‌شود. در رابطه با شربت‌های دارویی بهتر است در بسته در یخچال نگهداری شود. اگر در بطری شربت بسته نباشد بوی نامطبوع آن یخچال را پر میکند.

ریخته شدن مواد غذایی چرب و آبکی در یخچال

اگر مواد غذایی ریخته شده به موقع تمیز نگردد باعث ایجاد بوی بسیار نامطبوع در یخچال است. بهتر است همان زمان یخچال را تمیز کنید تا دچار بوی بد یخچال نشوید.

تمیز نکردن یخچال به مدت بیش از دو هفته

هر یخچال با هر برند و مدلی بهتر است هر دو هفته یکبار تمیز گردد. امکان دارد مواد غذایی فاسد در یخچال باشد و یا مایعاتی در یخچال ریخته شده باشد و شما بی خبر باشید.

استفاده نکردن از یخچال به مدت بیش از 72 ساعت

بوی بد یخچال امکان دارد به دلیل برق رفتگی و یا دمای یخچال بالا به وجود آید. برق رفتگی بیش از 72 ساعت، باعث میشود مواد غذایی فاسد شده و یخچال بوی نامطبوعی بگیرد. بهتر است دمای یخچال را بررسی کنید و دمای آن را بالاتر از 5 قرار ندهید.

وجود مواد غذایی یا آشامیدنی که بوی نامطبوع دارد

برخی مواد غذایی و نوشیدنی‌ها به خودی خود دارای بوی بدی هستند، از نگهداری این نمونه غذاها در یخچال خودداری کنید. گذاشتن این نمونه مواد غذایی در فریزر یک فاجعه است و پیشنهاد میشود اصلا این کار را انجام ندهید.

فاسد شدن میوه جات و یا سبزیجات داخل جا میوه‌ای

امکان دارد بوی بد یخچال به دلیل وجود میوه و سبزی فاسد باشد. بهتر است هر هفته جا میوه‌ای و سبزی را تمیز کنید تا میوه و سبزی تازه روی میکروب‌های میوه فاسد شده قبلی قرار نگیرد.

چرا یخچال بو میده

روش جلوگیری از بوی بد در یخچال

پاسخ سوال چرا یخچال بو میده و علت و راه حل رفع آن در قسمت قبل گفته شد. حال برای رفع بوی بد یخچال، پس از تمیز کردن، یک لایه نازک جوش شیرین روی کاغذ روغنی ریخته و یک شب در یخچال بماند. از قهوه نیز میتوان به جای جوش شیرین استفاده کرد. استفاده از ذغال در یخچال نیز گزینه کاربردی است.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان