چرا ماشین لباسشویی تمیز نمیشوره

چرا ماشین لباسشویی تمیز نمیشوره

قابل درک است که ماشین لباسشویی که لباس ها را به درستی تمیز نمی کند می تواند بسیار آزاردهنده باشد. ماشین‌های لباسشویی باید بتوانند لکه‌های عرق و بوی بد لباس‌ها را با شستشوی سریع با دمای پایین و مقداری مواد شوینده از بین ببرند، اما با گذشت زمان، بسیاری از افراد بعد از مدت‌ها شستشو متوجه می‌شوند که لباس‌هایشان هنوز بدبو و کثیف است. چرا ماشین لباسشویی تمیز نمیشوره اگرچه ماشین لباسشویی شما لباس ها را به درستی تمیز نمی کند، اما جای نگرانی نیست. تا زمانی که ماشین لباسشویی شما در حال تخلیه، چرخش و پر شدن از آب است، همچنان باید بتواند لباس های شما را تمیز کند.

ماشین لباسشویی یکی از آن تجملات مدرن است که زندگی ما را بسیار آسان می کند البته تا زمانی که به درستی کار کند. اگر متوجه شده‌اید که بوی بدی از لباس‌هایتان نسبت به قبل از پوشیدن آن‌ها بیرون می‌آید یا بعد از گذراندن یک چرخه منظم هنوز لکه‌هایی روی پارچه باقی مانده است، ممکن است وقت آن رسیده باشد که بررسی کنید که در دستگاه چه اتفاقی می‌افتد. اگر ماشین لباسشویی آنطور که می خواهید لباس های شما را تمیز نمی کند، ممکن است به دلیل خطای کاربر یا مشکلی در خود ماشین باشد. در اینجا پنج دلیل اصلی که چرا ماشین لباسشویی به درستی تمیز نمی شوید و دستورالعمل های گام به گام در مورد نحوه رفع آنها آورده شده است.

چرا ماشین لباسشویی تمیز نمیشوره

یک دلیل متداول که ماشین لباسشویی شما لباس ها را به درستی تمیز نمی کند این است که خط منتهی به سینی مواد شوینده به درام با پودر لباسشویی مسدود شده است. این بدان معنی است که فقط مقدار کمی از مواد شوینده در واقع به درام می رسد – بقیه آن در پشت گیر می کند.

آیا می دانستید که در واقع نیازی به ریختن پودر و مایع لباسشویی در سینی مواد شوینده ندارید؟ می توانید پودر را مستقیماً داخل درام بالای لباس خود بریزید یا یک کپسول مایع شستشو بخرید و قبل از روشن کردن دستگاه آن را در درام بریزید. اگر این کار با موفقیت لباس‌های شما را تمیز می‌کند، ممکن است لازم باشد ماشین لباسشویی خود را با پاک کردن سینی مواد شوینده و خط آن تمیز کنید. در آینده از مواد شوینده کمتری استفاده کنید مواد شوینده بیش از حد در داخل دستگاه جمع می شود. دستورالعمل های روی بسته بندی مواد شوینده را دنبال کنید.

اگر می خواهید بدانید چرا ماشین لباسشویی تمیز نمیشوره و چگونه ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید، دستورالعمل های سازنده را بررسی کنید. کشوی مواد شوینده را بیرون بیاورید و بگذارید در آب داغ بماند. به آرامی باقیمانده مواد شوینده، قالب یا سایر مواد را با یک تمیز کننده تمیز کنید. قبل از قرار دادن دوباره آن را بگذارید تا خشک شود. ماشین لباسشویی خود را در بالاترین دمای ممکن روشن کنید و سرکه سفید یا پاک کننده ماشین لباسشویی را به آن اضافه کنید.

هنگامی که چرخه کامل شد، در را باز کنید و مخزن لباسشویی را بو کنید. اگر هنوز کمی بدبو است، می‌خواهید سرکه سفید یا پاک‌کننده ماشین لباسشویی بیشتری اضافه کنید و دوباره آن را اجرا کنید. اگر تمیز به نظر می رسد، هرگونه درزگیر لاستیکی و سایر شکاف ها را با یک پارچه مرطوب تمیز پاک کنید.

استفاده نادرست از لباسشویی

آیا ماشین لباسشویی خود را بیش از حد بار می کنید؟ این کار باعث می‌شود که در تمیز کردن لباس‌ها کارایی کمتری داشته باشد و می‌تواند باعث شود که تسمه درایو شکسته شود و ماشین لباسشویی نچرخد. ماشین لباسشویی شما هرگز نباید بیش از سه چهارم پر باشد.

آیا از برنامه مناسبی برای شستشو استفاده می کنید؟ در حالی که شستشوهای اکو، با دمای پایین و چرخه های سریع، برای اکثر لباس ها مناسب هستند و سازگارتر با محیط زیست هستند به ویژه موارد کثیف یا بدبو نیاز به شستشوی طولانی تری دارند. اگر مطمئن نیستید که لباستان می تواند با آن مقابله کند، مراقب افزایش دما باشید!

آیا می دانید دکمه های شما چه کار می کنند؟ اگر کتابچه راهنمای ماشین لباسشویی را نخوانده اید، احتمالاً به سادگی حدس می زنید و اگرچه ممکن است درست حدس بزنید، این دکمه ها ممکن است بر توانایی شما برای تمیز کردن صحیح لباس هایتان تأثیر بگذارند.

فراموش نکنید، ما پوششی برای طیف وسیعی از لوازم خانگی ارائه می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که در صورت خرابی لوازم خانگی شما، آسوده خاطر خواهید بود. لطفاً برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق وب سایت تعمیر اوکی و یا اینستاگرام ما با ما تماس بگیرید. سعی نکنید خودتان دستگاه را تعمیر کنید، مگر اینکه واقعاً از کاری که انجام می‌دهید مطمئن باشید. تعدادی از چیزها ممکن است اشتباه پیش برود، از جمله خطرات پارگی، برق گرفتگی، سوختگی، بریدگی و موارد دیگر.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان