چرا ماشین لباسشویی آبگیری نمیکند؟

چرا ماشین لباسشویی آبگیری نمیکند؟

لوازم خانگی با مرور زمان می توانند دچار مشکلاتی شوند که عملکرد آنها را مختل کند. انجام سرویس های دوره ای و استفاده صحیح از این وسایل تا حد زیادی می تواند از بروز این مشکلات جلوگیری کند. برخی مشکلات هستند که با وجود استفاده صحیح نیز ممکن است به وجود بیایند. اطلاع از مشکلات و خطاهای احتمالی لوازم خانگی و راه حل آن، هزینه تعمیر و تعویض این وسایل را کاهش میدهد.یکی از مشکلاتی  و سوالاتی که ممکن است در استفاده از لوازم خانگی برای ما پیش بیاید این است که چرا ماشین لباسشویی آبگیری نمیکند؟

چه دلایلی می تواند موجب عدم آبگیری لباسشویی شود؟

سیستم و عملکرد ماشین لباسشویی ها  تا حدی با هم متفاوت هستند اما ایرادات آنها ممکن است شبیه باشد. بیشترین دلیلی که باعث آبگیری نکردن لباسشویی می شود، افت فشار آب یا گرفتگی قطعات ماشین با رسوبات است. خراب بودن شیر ورودی، خرابی برد ، درست کار نکردن شیر برقی لباسشویی و غیره نیز از دلایلی هستند که می توانند باعث بروز این مشکل شوند.

چرا ماشین لباسشویی آبگیری نمیکند؟ ( بررسی دلایل آبگیری نکردن لباسشویی)

چرا ماشین لباسشویی آبگیری نمیکند؟ شما برای پیدا کردن علت این مشکل، میتوانید موارد زیر را چک کنید:

سالم بودن شیلنگ های لباسشویی

  آبگیری ماشین لباسشویی با استفاده از شیلنگ هایی در اندازه های مختلف، انجام می شود. سر و ته این شیلنگ ها باید صافی هایی داشته باشند تا از ورود موادی که باعث رسوبات می شوند به داخل دستگاه، جلوگیری کنند. خرابی شیلنگ ها و گرفتگی این صافی ها، می تواند باعث آبگیری نکردن ماشین لباسشویی شود.

فشار آب مناسب

فشار آب مناسب برای آبگیری ماشین لباسشویی حداقل PSI 20 ، می باشد. کم بودن فشار آب شهری از این مقدار، می تواند عملکرد لباسشویی را مختل کند. شما می توانید برای جلوگیری از این مشکل لباسشویی را در ساعاتی که فشار آب شهری در محل زندگیتان  مناسب است، روشن کنید.

چرا ماشین لباسشویی آبگیری نمیکند؟ خرابی شیر برقی

سالم بودن شیر برقی ماشین لباسشویی و شیر ورودی

شیر ورودی یا شیر تامین آب خانگی را چک کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید. شیر دوم یا شیر برقی لباسشویی نیز نقش مهمی در آبگیری ماشین لباسشویی دارد. خرابی شیر برقی می تواند باعث آبگیری نکردن، طولانی شدن زمان آبگیری یا آبگیری بیش از اندازه لباسشویی شود. جهت اطمینان از عملکرد درست شیر برقی، می توانید هنگام آبگیری با استفاده از مولتی متر، ولتاژ آن را اندازه گیری کنید.  ولتاژ مناسب این شیر نشان دهنده این است که این قطعه مشکلی ندارد. شیر برقی اگر هیچ ولتاژی دریافت نکرده باشد باید قطعاتی که این شیر را کنترل میکنند، مورد بررسی قرار داد.

درست کار کردن برد یا تایمر ماشین لباسشویی

برد الکترونیکی در ماشین لباسشویی، جریان برق را به قطعات مختلف ماشین انتقال می دهد. خرابی برد لباسشویی می تواند موجب نرسیدن ولتاژ کافی به قطعات مخصوصا شیر برقی شود. تامین نشدن ولتاژ شیر برقی نیز  می تواند عملکرد آبگیری را متوقف کند. جهت کنترل سالم بودن برد نیز میتوان ولتاژ کنتاکت های برد را مورد بررسی قرار داد.

عملکرد درست سوئیچ فشار آب

سوئیچ فشار آب در ماشین لباسشویی وظیفه کنترل ولتاژ برقی که به شیر برقی وارد می شود را دارد. سوئیچ فشار آب پس از آبگیری کامل جریان شیر برقی را قطع میکند تا عملیات آبگیری متوقف شود. برد پس از متوقف شدن آبگیری به موتور دستور شروع شستشو میدهد. خرابی این قطعه می تواند جریان ورودی به شیر برقی را به کل قطع کند.

نکته ایمنی: اندازه گیری ولتاژ برد، سوئیچ فشار آب و شیر برقی هنگام آبگیری بهتر است که توسط تعمیرکار ماهر انجام شود.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان