چرا ماشین ظرفشویی صدا میده

چرا ماشین ظرفشویی صدا میده

ماشین ظرفشویی یکی از پرکاربردترین وسایلی است که ما در خانه داریم. هنگامی که خراب می شوند یا شروع به انتشار صداهای عجیب و غریب می کنند، اگر نتوان از آنها استفاده کرد، می تواند آزاردهنده و مخرب باشد. یکی از رایج ترین مشکلاتی که مردم در ماشین ظرفشویی دارند، زمانی است که شروع به تولید صداهای عجیب و غریب می کنند به عنوان مثال، صداهای بلند وزوز. وقتی این اتفاق می افتد، نشان می دهد که مشکلی در ماشین ظرفشویی شما وجود دارد که باید تعمیر شود. به ندرت این مشکل خود به خود حل می شود. اگر می خواهید بدانید چرا ماشین ظرفشویی صدا میده با تعمیراوکی همراه شوید.

اگر می‌توانید صدای وزوز را بشنوید، چند دلیل احتمالی برای این مشکل وجود دارد، از جمله اینکه ظروف به درستی روی هم چیده نشده‌اند، ماشین ظرفشویی روی زمین قرار نگرفته، ورودی پمپ معیوب است و آب‌بندی پمپ خشک است.

چرا ماشین ظرفشویی صدا میده

با این حال، گاهی اوقات فقط یک مورد فرسودگی عمومی است به خصوص اگر ماشین ظرفشویی شما قدیمی باشد. در ادامه به بررسی جزئیات موارد اشاره شده می پردازیم.

ظروف به درستی روی هم چیده شده باشند

شایع ترین علت صدای وزوز که از ماشین ظرفشویی شما می آید یک دلیل ساده است، ظروف شما به درستی روی هم چیده نشده اند. هنگامی که ظروف شما به درستی روی هم چیده نشده اند – به خصوص لیوان ها و ظروف پلاستیکی – می توانند به ظرف دیگری در ماشین ظرفشویی ساییده شوند و صدای وزوز ایجاد کنند. برای جلوگیری از این اتفاق، مطمئن شوید که ظروف شما به طور ایمن روی هم چیده شده اند. اگر این مشکل را حل نکرد، به بررسی علت احتمالی بعدی بروید.

ماشین ظرفشویی تراز باشد

گاهی اوقات اگر ماشین ظرفشویی شما هم سطح روی زمین ننشیند یا به کابینتی که در آن قرار دارد یا روی کف آشپزخانه ساییده شود، ممکن است باعث شود ماشین ظرفشویی صدای وزوز منتشر کند. در اینجا نحوه بررسی قرار گرفتن ماشین ظرفشویی در سطح زمین آمده است:

  • از سطح برای بررسی اینکه آیا ماشین ظرفشویی در سطح زمین نشسته است یا خیر استفاده کنید.
  • اگر نه، پایه ها را تا زمانی تنظیم کنید که در یک سطح قرار گیرند.
  • اگر تراز است، بررسی کنید که ماشین ظرفشویی در بالا یا کناره ها ساییده نشود. اگر چنین است، سطح را پایین بیاورید تا شکاف واضحی بین بالای ماشین ظرفشویی و کابینت ها وجود داشته باشد.

اگر ماشین ظرفشویی در سطح نشسته است، به بررسی دلیل بعدی بروید. اگر سطح را تغییر دادید، ماشین ظرفشویی خود را روشن کنید و بررسی کنید که مشکل حل شده است. اگر نه، به بررسی مؤلفه بعدی بروید.

آیا دلیل صدای ظرفشویی پمپ است؟

جزء بعدی که باید بررسی شود ورودی پمپ ماشین ظرفشویی است. هدف از ورودی پمپ این است که ذرات بزرگ غذا و سایر قطعات زباله را بگیرد تا ماشین ظرفشویی شما مسدود نشود. گاهی اوقات یک تکه شیشه یا پلاستیک کوچک در ورودی پمپ گیر می کند که باعث ایجاد صدای وزوز ماشین ظرفشویی می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، باید قطعه شیشه یا پلاستیک را بردارید تا از ایجاد صدا جلوگیری کنید.

در اینجا نحوه بررسی ورودی پمپ آورده شده است:

  • محل ورودی پمپ را پیدا کنید.
  • ورودی پمپ را باز کنید.
  • پاکسازی انجام دهید.

ماشین ظرفشویی خود را دوباره به برق وصل کنید، آن را روی چرخه روشن کنید و ببینید آیا صدا قطع شده است یا خیر.

اگر ماشین ظرفشویی جدیدی دارید یا مدتی است که از ماشین ظرفشویی خود استفاده نکرده اید، گاهی اوقات درزگیرهای پمپ خشک می شوند، که می تواند باعث شود ماشین ظرفشویی در یک چرخه کار صداهای عجیبی را منتشر کند. این به این دلیل است که آب معمولاً مهر و موم ها را روغن کاری می کند، اما اگر از ماشین ظرفشویی استفاده نشود، این روند اتفاق نمی افتد و آنها خشک می شوند. برای رفع این مشکل باید:

  • مهر و موم پمپ را پیدا کنید.
  • حدود 1 لیتر آب در کف ماشین ظرفشویی بریزید.
  • ماشین ظرفشویی خود را روشن کنید و بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است.

آیا هنوز علت صدای وزوز را پیدا نکرده اید؟

اگر هنوز علت صدای وزوز را پیدا نکرده اید، ممکن است فقط به دلیل ساییدگی و پارگی معمولی باشد و به راحتی قابل رفع نباشد. این بدان معناست که شما باید با تعمیر اوکی در ارتباط باشید تا برای بررسی ماشین ظرفشویی مراجعه نمایید و شما را از شر صدای ماشین ظرفشویی نجات دهد.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
دوره آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی
4 جلسه اول این دوره ارزشمند رو رایگان دانلود کن
کافیه فرم زیر رو پر کنی و روی دکمه دانلود رایگان جلسات بزنی