چرا لباسشویی خشک نمیکنه

چرا لباسشویی خشک نمیکنه

یکی از سوالات پرتکرار که در رابطه با استفاده از لباسشویی مطرح میشود این است که چرا لباسشویی خشک نمیکنه؟ از سری دلایلی که باعث میشود تا استفاده از لباسشویی پرطرفدار باشد، خشک شدن لباس هاست. امروزه تمامی مدلهای لباسشویی مجهز به سیستم خشک کن هستند. خشک کن علاوه بر خشک کردن لباسها، چروک آنها را نیز از بین میبرد. اما چه میتوان کرد زمانی که چرا لباسشویی خشک نمیکند؟

مشکل کجاست: چرا لباسشویی خشک نمیکنه

در مواقعی لباسشویی خشک نمیکند. دلایلی بسیاری وجود دارد که میتواند عدم کارکرد صحیح خشک کن لباسشویی را توضیح دهد. پیش از شروع به عیب یابی در لباسشویی از خودتان بپرسید که چرا لباسشویی خشک نمیکنه؟ به عبارتی دلایلی که بهتر میتواند عدم کارکرد خشک کن را توضیح دهد، لیست کنید. برای مثال یکی از دلایلی که باعث میشود خشک کن از کار بیفتد قرار دادن لباس بیش از حد در لباسشویی است. اما چنانچه شما مقدار زیادی لباس در لباسشویی قرار نمیدهید این دلیل نمیتواند علت خرابی خشک کن باشد. به روش حذفی میتوانید یک به یک علل خرابی خشک کن را مورد بررسی قرار دهید.

اما پیش از اینکه بگویید چرا لباسشویی خشک نمیکنه بهتر است مراحل زیر را طی کنید. چرا که امکان دارد ماشین لباسشویی تان به حالت اولیه‌اش برگردد:

  • دستگاه را خاموش کنید. خاموش‌کردن کامل دستگاه به این معناست که آن را کاملا از پریز بکشید
  • لباسشویی را مجددا به پریز بزنید
  • درب آن را 6 بار و هر بار به مدت 12 ثانیه درب آن را باز و بسته کنید

این مراحل باعث ریست‌شدن لباسشویی میشود. چنانچه مشکل تان حل نشد به موارد بعدی دقت کنید

وجود نوسانات در سیستم الکتریکی ساختمان

هر لباسشویی برای شستشو و خشک کردن لباسها برنامه‌های خاصی دارد. این برنامه‌ها به صورت آماده بر روی لباسشویی ها تعبیه میشوند. یکی از دلایلی که باعث به هم ریختن برنامه‌ی شستشو میشود وجود نوسانات الکتریکی است. زمانی که برق ساختمان به دلایل نامعلومی قطع و وصل شود، سیستم لباسشویی نیز بهم میریزد. در چنین شرایطی امر شستشو نیمه تمام میماند و لباسشویی خشک نمیکند. برای آنکه مطمئن شوید مشکل لباسشویی مربوط به نوسانات برق است، برای آن یک عدد پریز محافظ تهیه کنید. پریزهای محافظ به هنگام بروز نوسانات برقی رنگ چراغ هایشان تغییر میکند.

چنانچه مشکل لباسشویی مربوط به نوسانات برق باشد با یک نفر استاد کار برق تماس بگیرید.

بروز خرابی در موتور ماشین لباسشویی

در هر دستگاهی موتور به مانند قلب تپنده آن عمل میکند. زمانی که مشکلی در موتور لباسشویی بروز کند، لباسشویی خشک نمیکند. چرا که عملکرد صحیح لباسشویی کاملا به سلامت موتور وابسته است. این موتور است که کل سیستم لباسشویی را به حرکت در می آورد. اما خرابی موتور لباسشویی چگونه میتواند بر روی خشک کن تاثیر بگذارد؟

زمانی که موتور بیش از حد کار کند و یا عمر مفید آن رو به کاهش باشد، لباسشویی به یکباره خاموش میشود و لباسشویی خشک نمیکند. در مواقعی ممکن است لباسشویی زمانی خاموش شود که لباسها همچنان کفی هستند. در چنین مواقعی باید:

  • منتظر باشید تا موتور خنک شود. زمانی که موتور لباسشویی خنک شود، امکان دارد که مجددا شروع به کار کند
  • با یکی نفر استادکار تماس بگیرید تا جهت تعمیر یا تعویض موتور لباسشویی به خانه تان مراجعه کند.

چگونه بدانیم مشکل از موتور لباسشویی است!؟

بوی موتور داغ‌کرده که در آشپزخانه میپیچد خود همه چیز را بیان میکند.

عدم توجه به انتخاب صحیح برنامه شستشو

چرا لباسشویی خشک نمیکنه؟ چرا که ممکن است برنامه اشتباهی را انتخاب کرده باشید. بر روی لباسشویی برنامه های مختلفی تعبیه میشود که در هر کدام از آنها عملکرد لباسشویی با دیگری متفاوت است. برای مثال برنامه ای وجود دارد که مخصوص شستشوی لباسهای کتان است. در این برنامه مدت زمان شستشو، میزان دمای آب و تعداد دور های خشک کن با برنامه های دیگر متفاوت است. اگر لباسشویی خشک نمیکند ممکن است برنامه ای را انتخاب کرده باشید که در آن خشک کردن لباس ها تنظیم نشده است. چنانچه از تنظیمات لباسشویی سر در نمی آورید، به کتابچه راهنمای محصول مراجعه کنید. همچنین میتوانید از شخصی بخواهید تا تنظیمات را به شما یاد دهد.

آیا مقاله ما در مورد اینکه ” چرا لباسشویی خشک نمیکنه” مفید بود؟

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان