در مورد هزینه تعویض موتور یخچال چه می دانید؟

در مورد هزینه تعویض موتور یخچال چه می دانید؟

موتور یا کمپرسور یکی از قطعات اصلی یخچال محسوب می شود و هزینه تعویض موتور یخچال تحت تاثیر چند عامل مختلف قرار دارد. از جمله این عوامل می توان به نوع یخچال، تکنولوژی مورد استفاده در یخچال، نوع و کیفیت قطعه استفاده شده توسط کارشناس اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم تا در مورد راهکارهایی صحبت کنم که به شما کمک می کند تا دیرتر متحمل هزینه تعویض موتور یخچال خود شوید. همچنین در این مقاله در مورد علائم و نشانه های خرابی موتور در یخچال بحث خواهیم کرد. 

رعایت چه راهکارهایی شما را از پرداخت هزینه تعویض موتور یخچال در امان نگه می دارد؟

سرویس به موقع یخچال یکی از راهکارهایی است که باعث می شود فرد دیرتر متحمل پرداخت هزینه تعویض موتور یخچال خود گردد. این سرویس شامل چکاپ موتور، چکاپ فن ها، شستشوی کندانسور و چکاپ سنسور و المنت خواهد بود. توصیه می شود که حداقل هر 12 ماه یک بار یخچال را تحت نظر یک تکنسین مجرب سرویس نمایید تا از پرداخت هزینه تعویض موتوریخچال خود در امان بمانید.

رعایت چند نکته اصولی به ما کمک می کند تا از موتور یخچال خود محافظت کرده و متحمل پرداخت هزینه تعویض موتور یخچال نشویم. نکته اول این است که در مورد حجم و ظرفیت یخچال خود آگاهی داشته باشیم و بیش از حد ظرفیت آن را پر نکنیم. استفاده از یخچال بیش از ظرفیت تعیین شده باعث آسیب به موتور خواهد شد. از قراردادن وسایل سنگین بر روی یخچال جدا خودداری کنید. هر شش ماه یک بار نسبت به یخ زدایی یخچال فریزر خود اقدام کنید. یخچال فریزر را دور از لوازم گرما زا مانند اجاق گاز، شوفاژ یا بخاری قرار دهید. برای ایجاد جریان هوا در پشت یخچال فریزر، 20 سانتی متر آن را با دیوار فاصله دهید. از تراز بودن صحیح یخچال خود اطمینان حاصل کنید. تراز نبودن یخچال علاوه بر ایجاد سر و صدا می تواند باعث ایجاد فشار بر موتور یخچال شود.

نشانه ها و علائم خرابی موتور یخچال کدامند؟

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، موتور یکی از اصلی ترین قطعات یخچال می باشد. در صورتی که این قطعه به هر دلیلی از کار بیفتد، امکان تعمیر وجود ندارد. بنابراین شما برای راه اندازی مجدد یخچال تان مجبور به پرداخت هزینه تعویض موتور یخچال خواهید بود. در این شرایط، علاوه بر پرداخت هزینه تعویض موتور یخچال، باید هزینه شارژ گاز یخچال را نیز بپردازید. زیرا هنگام تعویض موتور یخچال، گاز یخچال نیز باید پر شود. همانطور که گفتیم، خرابی موتور با نشانه هایی همراه است. یکی از این نشانه ها این است که موتور هنگام کار کردن به طور غیر عادی و بیش از اندازه سر و صدا می کند. یکی دیگر از نشانه های سوختن موتور این است که شما بعد از یک مدت طولانی به طور مثال یک ساعت هیچ صدایی از موتور نمی شنوید.

از دیگر نشانه های خرابی موتور که شما را مجبور به پرداخت هزینه تعویض موتور یخچال می کند، گرم شدن داخل یخچال و شل شدن مواد غذایی است. داغ شدن بیش از حد موتور یکی دیگر از علائم سوختن موتور یخچال می باشد. مورد دیگر ایجاد اختلال در فیوز برق خانه است. هنگامی که یک یخچال با موتور معیوب به برق متصل می‌شود، فیوز پریده و سیستم برقی منزل نیز دچار اختلال خواهد شد.

کلام نهایی ما با شما خواننده محترم این است که برای تعویض موتور یخچال خود حتما به یک مرکز معتبر مراجعه نمایید و از تخصص کارشناسان و تکنسین های با تجربه و کارآزموده بهره مند شوید.

اهمیت بهره گیری از تکنسین های مجرب در تعویض موتور یخچال

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان