مشکل عدم چرخش بشکه ماشین لباسشویی

رفع مشکل عدم چرخش بشکه ماشین لباسشویی

مشکل عدم چرخش بشکه ماشین لباسشویی از جمله مشکلات شایع لباسشویی ها می باشد که عملکرد لباسشویی را با مشکل مواجه می‌ کند. این مشکل می تواند دلایل مختلف داشته باشد؛ اما در هر صورت قابل برطرف سازی است.

مشکل عدم چرخش بشکه ماشین لباسشویی از جمله مشکلات شایع لباسشویی ها می باشد که عملکرد لباسشویی را با مشکل مواجه می‌ کند. این مشکل می تواند دلایل مختلف داشته باشد؛ اما در هر صورت قابل برطرف سازی است. مشکل عدم چرخش بشکه ماشین لباسشویی، عدم کارکرد دستگاه را به دنبال خواهد داشت. استفاده از ماشین لباسشویی فقط محدود به خانه نیست و در محیط هایی مانند بیمارستانها، هتل ها و… نیز کارایی دارد. بنابراین این مشکل جزو آن دسته از مشکلات تکنیکی است که در اولین فرصت باید برطرف شود. 

بیشتر مواقع دلیل اصلی مشکل نچرخیدن بشکه ماشین لباس شویی بعد از عیب یابی و معاینه فنی دستگاه مشخص می شود. بنابراین؛ اگر چه در ادامه علل اصلی مشکل بیان می شوند؛ اما هرگز به تعمیر خانگی آنها توصیه نمی شود. 

دلایل نچرخیدن بشکه ماشین لباسشویی

هر کدام از مواردی که در ادامه ذکر می شوند، می توانند علت نچرخیدن و کار نکردن لباسشویی ها باشند. با توجه به اینکه شرایط کارکرد لباسشویی ها متفاوت است، گاهی در اثر صدمه دیدن و گاهی نیز به دلیل کار کشیدن زیاد از وسیله، مشکل عدم چرخش بشکه ماشین لباسشویی برای آن اتفاق می افتد. تفاوتی نمی کند علت خرابی وسیله کدام یک از این موارد است؛ در هر صورت وسیله به تعمیر اساسی نیاز دارد. 

  1. وجود مشکل در تسمه و چرخ تسمه ماشین لباسشویی
  2. خرابی بیرینگ ماشین لباسشویی
  3. معیوب شدن سبد محرک ماشین لباسشویی
  4. معیوب بودن کیت باند کلاچ ماشین لباسشویی
  5. خرابی کلاچ ماشین لباسشویی
  6. خرابی کوپلینگ موتور ماشین لباسشویی
  7. خرابی روتور و استاتور ماشین لباسشویی
  8. بروز مشکل در برد کنترلی موتور ماشین لباسشویی
  9. خرابی قفل و چفت درب لباسشویی
  10. خرابی موتور لباسشویی

راه حل مشکل عدم چرخش بشکه ماشین لباسشویی

اولین قدم در راستای برطرف کردن مشکل عدم چرخش بشکه ماشین لباسشویی بررسی کردن وسیله است. این کار باید توسط افرادی که تخصص و آشنایی کافی در این زمینه دارند، صورت پذیرد. به این ترتیب می توان به اطمینان رسید که مشکل اصلی از کجا آب می خورد. در مرحله بعد برای حل مشکل اقدام می شود؛ در این صورت دو راه حل پیش روی شما خواهد بود: 

  • تعمیر محل خرابی
  • تعویض قطعه مورد نظر

در مواقعی که یک قطعه آسیب می بیند و تعمیر آن ممکن نیست و یا آنکه تعمیر قطعه هزینه بیشتری در مقایسه با تعویض آن می طلبد، گزینه تعویض راه حل مطلوب تری است. دربرخی مواقع نیز تعمیر کردن راه حل اصلی است. زیرا ممکن است قطعه مورد نظر یافت نشود و یا آنکه مشکلی جزئی در قطعه ایجاد شده باشد. در رابطه با مشکل نچرخیدن بشکه ماشین لباس شویی بیشتر مواقع از گزینه دوم یعنی تعویض قطعات استفاده می شود؛ زیرا بیشتر قطعاتی که در قسمت قبل ذکر شدند، قابل تعمیر نیستند و بیشتر مواقع تعویض برای آنها صورت می پذیرد.

مشکل نچرخیدن بشکه ماشین لباس شویی

تعویض قطعات برای رفع مشکل نچرخیدن بشکه ماشین لباس شویی بیشتر اوقات اولویت تعمیرکاران می باشد؛ زیرا با این کار یک تعمیر اصولی برای ماشین لباسشویی انجام می گیرد و این مشکل مجدد برای لباسشویی تکرار نخواهد شد. البته در صورت سرویس دوره ای لباسشویی بسیار کم شاهد رخ دادن این اتفاق در لباسشویی خود خواهید بود. 

هزینه رفع مشکل عدم چرخش بشکه ماشین لباسشویی

جدای از برند و مارک لوازم، مشکل عدم چرخش بشکه ماشین لباسشویی ها همواره رخ می دهد. این ایراد در اغلب مواقع باید به صورت اصولی و توسط کسانی که دارای مهارت کافی در این زمینه هستند، برطرف شود. نوع مشکل ماشین لباسشویی تعیین کننده میزان هزینه لازم برای تعمیر و راه اندازی مجدد آن می باشد. چرا که در اغلب مواقع لازم است از قطعات جدید در ساختار لباسشویی استفاده شود. با توجه به متفاوت بودن نوع قطعات و سختی یا آسانی کار تعویض قطعه مورد نظر، هزینه رفع مشکل نچرخیدن بشکه ماشین لباس شویی نیز متفاوت محاسبه می‌ شود. اما، در هر صورت هزینه ای که برای تعمیر می پردازید، ارزش دارد. چرا که، این هزینه بسیار به صرفه است و در مقابل هزینه ای که باید برای خرید مجدد لباسشویی بپردازید اندک می باشد. 

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان