علت کار نکردن دکمه استارت مایکروفر

علت کار نکردن دکمه استارت مایکروفر

مایکروفر دکمه‌های متعددی دارد. اشخاصی که از مایکروفر استفاده میکنند قادرند پیامها و دستورهای مورد نظر را به کمک دکمه ها به برد اصلی مایکروفر ارسال کنند. در برخی مواقع ممکن است یک یا چند عدد از این دکمه ها خراب شود. یکی از مهمترین دکمه های مایکروفر، دکمه استارت است. این دکمه مایکروفر را روشن کرده و برق را به آن متصل میکند. گاهاً پیش می آید که این دکمه نیز از کار می افتد و مایکروفر روشن نمیشود! موارد متعددی وجود دارد که میتوان به عنوان علت کار نکردن دکمه استارت مایکروفر نام برد.

آیا خراب شدن دکمه استارت مایکروفر قابل تعمیر است؟

در ادامه به بررسی علت کار نکردن دکمه استارت مایکروفر در مدلهای لمسی و دکمه ای و ارائه راه حل هایی برای حل این مشکل ها خواهیم پرداخت.

پیش از هر اقدامی اتصال برق را چک کنید

در مواقعی ممکن است که تلاش‌های شما برای یافتن علت کار نکردن دکمه استارت دستگاه بیهوده باشد. چرا که امکان دارد مایکروفر به برق متصل نبوده و این دلیلی باشد که شما فکر کنید دکمه استارت خراب شده است. برای اطمینان از متصل بودن مایکروفر به برق موارد زیر را دنبال کنید:

  • پریز را با وسیله دیگری چک کنید. برای مثال میتوانید گوشی را به شارژ متصل کنید تا مطمئن شوید که پریز سالم است
  • تمامی قسمتهای دو شاخه و سیم مایکروفر را چک کنید. خم شدن و وجود انواع بریدگی‌ها بر روی سیم از منتقل شدن برق به مایکروفر جلوگیری میکند
  • برخی از تجهیزات الکتریکی دکمه‌ی دیگری به جهت قطع کامل جریان برق دارند. برخی از مدلهای مایکروفر نیز ممکن است همچین دکمه ای داشته و به صورت اتفاقی فعال شده باشد.
علت داغ شدن بدنه مایکروفر

علت کار نکردن دکمه استارت مایکروفر

اغلب دکمه استارت مایکروفرهای دکمه‌ای بیشتر در معرض خرابی هستند. چرا که طبق قوانین فیزیک هر وسیله ای که خاصیت مکانیکی داشته باشد، دیر یا زود خراب خواهد شد! اما چه مواردی دیگری میتواند علت کار نکردن دکمه استارت باشد؟

  • دکمه گیر کرده است:

گیر کردن دکمه از سری علل شایعی است که میتواند علت کار نکردن دکمه استارت مایکروفر را توضیح دهد. اگر پس از فشار دادن های متعدد، دکمه به حالت عادی باز نگردد باید با از یک نفر تکنسین کمک بگیرید

  • عمر دکمه تمام شده است:

زمانی که از دکمه های مایکروفر در دفعات متعدد استفاده شود، تعجبی ندارد که از کار بیفتد. در چنین مواقعی نمیتوان دکمه را تعمیر کرد و تنها راه آن تعویض است

  • دکمه از داخل شکسته است:

شکستن دکمه از داخل از دیگر مواردی است که به عنوان علت کار نکردن دکمه استارت مطرح میشود. اگر محل اتصال دکمه شکسته باشد، جریان الکتریکی نیز منتقل نخواهد شد.

علل کار نکردن دکمه استارت مایکروفر صفحه لمسی

کار با مایکروفر های صفحه لمسی بسیار راحت است. چرا که برای انتقال انواع پیام های مختلف به برد اصلی کافیست صفحه مایکروفر را به آرامی لمس کنید. در این مدل ها حتی دکمه های استارت و استاپ نیز لمسی هستند. در مواقعی ممکن است که این صفحه لمسی از کار بیفتد و امکان روشن کردن مایکروفر نیز غیرممکن شود!

اما علت کار نکردن دکمه استارت دستگاه صفحه لمسی چیست؟

  • در اثر مجاورت با رطوبت زیاد خراب شده است:

برخورد رطوبت از سری مواردی است که میتواند علت کار نکردن دکمه استارت مایکروفر باشد. چرا که صفحه های لمسی بسیار حساس و واکنش پذیر هستند. برای مثال اگر مایکروفر را در کنار سینک ظرفشویی قرار دهید، ممکن است بخارات آب گرم به مرور زمان صفحه لمسی مایکروفر و دکمه استارت را خراب کند

  • برد مایکروفر از کار افتاده است

علت کار نکردن دکمه استارت مایکروفر لمسی میتواند از کار افتادگی برد اصلی باشد. در مایکروفر هایی که از صفحات لمسی بهره می برند بردی تعبیه شده است که مستقیما به صفحه لمسی متصل است. اگر برد خراب شده باشد هیچ پیامی از طریق صفحه لمسی به مایکروفر منتقل نخواهد شد.

  • صفحه لمسی کثیف شده است

علت کار نکردن دکمه استارت مایکروفر شاید به دلیل کثیف بودن صفحه لمسی باشد. اگر صفحه بیش از حد کثیف باشد، گرمای دست را حس نخواهد کرد. برای رفع این مورد، صفحه لمسی را به کمک یک دستمال مناسب پاک کنید.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان