علت کار نکردن خشک کن لباسشویی اتوماتیک

علت کار نکردن خشک کن لباسشویی اتوماتیک

زندگی‌ها در دنیای امروز، مخصوصا زندگی‌هایی که در آپارتمانها جریان دارد، تا حد بسیاری به لباسشویی بستگی دارد. لباسشویی باید لباسها را شسته، خشک کرده و تحویل دهد. چرا که افراد نه تنها وقت کافی برای شستشوی لباس ندارند، بلکه ممکن است فضای مناسبی نیز برای شستشو لباسها در دسترس نباشد. اما گاهی اوقات ممکن است مشکلی در سیستم خشک کن لباسشویی به وجود بیاید. علت کار نکردن خشک کن لباسشویی اتوماتیک چه میتواند باشد؟ چگونه میتوان علت کار نکردن خشک کن لباسشویی اتوماتیک را فهمید و رفع کرد؟

علت کار نکردن خشک کن لباسشویی اتوماتیک

موارد بسیاری وجود دارد که به عنوان علت کار نکردن خشک کن لباسشویی اتوماتیک قابل بررسی هستند. در بین موارد بسیاری که به عنوان علت کار نکردن خشک کن لباسشویی اتوماتیک مطرح میشوند، تنها یک دلیل وجود دارد که میتواند مشکل خشک کن را حل کند.

زمانی که خشک کن لباسشویی خراب میشود، امر شستشو لباسها ناقص میماند. به عبارتی لباسها به صورت خیس از لباسشویی خارج میشوند. در بسیاری از مواقع ممکن است که محیط یا فضای مناسبی برای خشک کردن لباسها در دسترس نباشد. از این رو عملکرد صحیح خشک کن بسیار مهم و حائز اهمیت است.

مواردی که به عنوان علت کار نکردن خشک کن دستگاه مطرح میشوند عبارت است از:

  1. خرابی موتور
  2. شل شدن تسمه
  3. پر کردن بیش از حد دیگ لباسشویی با لباس
  4. نوسانات برقی
  5. استفاده از برنامه ی شستشو نامناسب

و ده‌ها دلیل دیگر…

تعدد موارد در بررسی علت کار نکردن خشک کن نشان میدهد که باید خودتان برای عیب یابی دست به کار شوید. با توجه به صداها و نشانه هایی که در نحوه عملکرد ماشین لباسشویی مشاهده میکنید میتواند دلیل خرابی ماشین لباسشویی را حدس بزنید.

در ادامه به بررسی چند مورد از دلایل خرابی خشک کن میپردازیم.

دیگ لباسشویی بسیار کند میچرخد

علت کار نکردن خشک کن لباسشویی میتواند به سرعت چرخش دیگ لباسشویی مربوط باشد. چرا که کارکرد صحیح خشک کن لباسشویی تا حدی بسیاری به سرعت چرخیدن دیگ لباسشویی وابسته است. به عبارتی دیگ لباسشویی با سرعت بالایی میچرخد و باعث خشک‌شدن لباسهای خیس میشود.

در چرخشهای تند هم آب اضافی از لباسها خارج میشود و هم آب تا حدی تبخیر میشود. ترکیب چنین سیستمی باعث میشود تا لباسهای خشک تحویل بگیریم. اگر دیگ لباسشویی کند بچرخد، خشک کن لباسشویی عملاً خراب شده است. اما چه دلایلی میتواند منجر به کندشدن چرخش دیگ لباسشویی شود؟

دیگ لباسشویی کند میچرخد چون:

  • موتور خراب شده است و قدرت کافی برای چرخش دیگ لباسشویی تولید نمیکند
  • تسمه شل شده است و قدرت موتور به دیگ منتقل نمیشود
  • خازن خراب شده است و انرژی الکتریکی لازم را فراهم نمیکند
  • دیگ لباسشویی بیش از حد پر شده است و سنگین است

هر کدام از این دلیلها میتواند همان موردی باشد که در پی آن هستید. اگر حس میکنید دیگ لباسشویی کند میچرخد، شاید به علت یکی از دلایل بالا باشد.

برنامه نامناسبی را انتخاب کرده‌اید

انتخاب برنامه شستشو در نحوه شستن لباسها بسیار مهم است. برای هر لباسشویی چندین برنامه شستشو تنظیم میشود. با انتخاب هر یک از این برنامه‌ها میتوانید نحوه شستشو لباسها را انتخاب کنید. برای مثال ممکن است در یکی از برنامه‌ها خشک‌کردن لباسها تنظیم نشده باشد. با انتخاب چنین برنامه‌ای لباسها شسته میشوند اما خشک نمیشوند.

شاید در چنین شرایطی فکر کنید که خشک کن لباسشویی اتوماتیک کار نمیکند. اما در این حال علت کار نکردن خشک کن لباسشویی به دلیل خرابی آن نیست. بلکه باید برنامه‌ای مناسب را انتخاب کنید تا علاوه بر شستشو لباسها، آنها را خشک کند.

آب درون دیگ تخلیه نمیشود

علت کار نکردن خشک کن لباسشویی اتوماتیک میتواند به پمپ تخلیه آب نیز مربوط باشد. آب درون دیگ لباسشویی به کمک پمپ تخلیه میشود. زمانی که پمپ تخلیه خراب شده باشد، آب لباسشویی درون دیگ میماند. به عبارتی لباسها بیش از اندازه خیس میمانند. در چنین حالتی حتی اگر خشک کن خراب نباشد، لباسها خشک نمیشوند. چرا که خشک کن لباسشویی قدرت کافی برای دفع آب اضافی درون دیگ ندارد. برای تعمیر پمپ آب حتما با یک استاد کار تماس بگیرید.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان