علت چشمک زدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی

علت چشمک زدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی

وقتی نشانگر نمک در ماشین ظرفشویی با هر برندی روشن باشد، بسیاری از کاربران نگران می شوند و به دنبال علت چشمک زدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی هستند. دریافت دستورالعمل و خواندن در مورد هدف این نشانگر و در مورد اینکه در چه مواردی روشن است و در چه مواردی چشمک می زند بسیار صحیح است. اگر به دلیل فقدان دستورالعمل های موجود این امکان وجود ندارد، مقاله ما را بخوانید.

در اکثریت قریب به اتفاق ماشین های ظرفشویی، نشانگر نمک قادر است در سه حالت آرامش، چشمک زدن، سوختن باقی بماند. این نشانگر به سنسور نمک که در مخزن مبدل یونی قرار دارد متصل می شود. به محض فعال شدن سنسور، نشانگر طبق برنامه مشخص شده شروع به فعال شدن می کند. بیایید نگاهی دقیق تر به وضعیت نشانگر بیندازیم.

  • نشانگر روشن نمی شود و چشمک نمی زند، به این معنی که همه چیز مرتب است، کاربر نیازی به انجام کاری ندارد.
  • چشمک زدن نشانگر به کاربر هشدار می دهد که نمک کافی در مخزن وجود ندارد و باید آن را پر کنید، در غیر این صورت به زودی تمام می شود.
  • اگر این نشانگر به طور مداوم روشن باشد، به این معنی است که نمک در مخزن تمام شده است، لازم است بلافاصله نمک را پر کنید.

نمک موجود در ماشین ظرفشویی مورد نیاز است تا رزین موجود در مبدل یونی بتواند بازسازی شود و خود دستگاه بتواند عملکرد خود را انجام دهد.

نمک ماشین ظرفشویی برای چیست؟

ماشین ظرفشویی برای عملکرد بهینه نیاز به نمک دارد. ماشین ظرفشویی دارای سیستم نرم کننده آب است و این سیستم نیاز به نمک دارد. سدیم موجود در نمک ماشین ظرفشویی به همراه گلوله های رزین موجود در ماشین ظرفشویی برای جذب سختی آب کار می کند. بدون نمک ماشین ظرفشویی، گلوله های رزین نمی توانند به جذب کلسیم و منیزیم موجود در آب سخت ادامه دهند.

نرم شدن آب در ماشین ظرفشویی بسیار مهم است زیرا مواد شوینده در آب نرم بهترین عملکرد را دارند، بنابراین به شما کمک می کند به نتایج بهتری برسید. آب سخت می تواند ظروف شیشه ای را کدر کند و به مرور زمان نیز منجر به تجمع رسوب آهک در ماشین ظرفشویی شود.

علت چشمک زدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی

نمک ماشین ظرفشویی از کلرید سدیم ساخته شده است و به ماشین ظرفشویی شما کمک می کند تا عملکرد و نتایج را بهینه کند. از آنجایی که نمک ماشین ظرفشویی به طور موثر آب را نرم می کند، این رسوبات سنگین رسوب آهک در ماشین ظرفشویی شما جمع نمی شود و به تمیزتر به نظر رسیدن ظروف شما کمک می کند و از ایجاد لک جلوگیری می کند.

اگر نشانگر نمک ماشین ظرفشویی روشن باشد چه باید کرد؟

وقتی کد خطای کم نمک را می بینید یا نشانگر نمک روشن است، به سادگی نمک بیشتری اضافه کنید. نمک به نرم شدن آب سخت برای تمیز کردن بهتر کمک می کند. برای خاموش نمودن چراغ نمک ماشین ظرفشویی مراحل زیر را دنبال نمایید.

  • ابتدا به دلایل امنیتی دستگاه را خاموش کرده و آب را ببندید.
  • ماشین ظرفشویی را باز کنید و سبد پایینی ظروف را بیرون بکشید.
  • ظرف نمک را باز کنید.
  • با یک سرنگ بزرگ، آب را از مخزن خارج کنید.
  • آب تمیز را داخل مخزن بریزید، آن را با محتویات باقیمانده مخلوط کنید.
  • مجدداً مقداری آب داخل مخزن بریزید، نمک اضافه کنید و سعی کنید ماشین ظرفشویی را روشن کنید.

در بیشتر موارد، چنین تمیز کردن ساده کمک می کند و نشانگر خاموش می شود. اگر مشکل برطرف نشد، ممکن است مشکل از خود سنسور نمک باشد، که باید تعویض شود.

چگونه بفهمیم سنسور نمک خراب است ؟

چرا سنسور نمک حتی پس از تمیز کردن مخزن خاموش نمی شود؟ شاید مشکل از خرابی یا گرفتگی خود سنسور باشد. لازم است سنسور نمک را جدا کرده و با مولتی متر بررسی کنید. یک تست ساده نشان می دهد که آیا این سنسور کار می کند یا خیر. اگر خود سنسور کار می کند، می توانید سعی کنید آن را تمیز کنید و همزمان سیم کشی آن را بررسی کنید. سنسور معیوب باید تعویض شود. بنابراین، تمام اقدامات فوق برای حل مشکل یک حسگر طراحی شده است. اگر پس از تمام دستکاری های فوق، مشکل حل نشده باقی بماند، ارزش تماس با تعمیراوکی را دارد.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان
آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی
4 جلسه اول این دوره ارزشمند رو رایگان دانلود کن
کافیه فرم زیر رو پر کنی و روی دکمه دانلود رایگان جلسات بزنی