علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی

علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی

وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی ، بعد از اولین استفاده کاملا طبیعی است. زمان باز کردن در مخزن نمک ، جاری شدن و بیرون ریختن آب کاملا طبیعی میباشد. همچنین با شارژ و پر کردن مخزن نمک، آب جابجا شده و سرازیر میشود. برای بسیاری از افراد به ویژه کاربران تازه وارد، این موضوع نگران کننده است اما اصلا جای نگرانی نیست. علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی به این دلیل است که نمک در آب حل شده و محلول آب و نمک جهت احیا کردن رزین ظرفشویی استفاده می شود. مخزن نمک در ماشین ظرفشویی اغلب در گوشه و انتهای ماشین قرار دارد. یک درپوش پیچی در بالای آن وجود دارد که باید آن را باز کنید تا بتوانید مخزن را دوباره پر کنید.

دیگر علت وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی این است که، نرم شدن آب در عملکرد ماشین ظرفشویی بسیار مهم و موثر است. مواد شوینده در آب نرم که سختی کمتری دارد بهترین عملکرد را دارند، بنابراین این موضوع به شما کمک می کند به نتایج بهتری در کار با ماشین ظرفشویی برسید.

آب سخت می تواند ظروف شیشه ای را کدر کرده و یا ممکن است شاهد لکه ی آب روی ظروف پس از خشک شدن باشید و همچنین به مرور زمان منجر به تجمع رسوب آهک در بعضی از قطعات ماشین ظرفشویی شود.

کاربرد نمک ماشین ظرفشویی چیست؟

ماشین ظرفشویی جهت گرفتن سختی و رسوب آب و عملکرد بهتر، نیاز به نمک دارد. سدیم موجود در نمک مخصوص ماشین ظرفشویی به همراه گلوله های رزین موجود در ماشین، برای جذب سختی آب کار می‌کند. بدون استفاده از نمک، گلوله های رزین اشباع شده و نمی توانند کلسیم و منیزیم یا به عبارت ساده تر سختی و رسوب موجود در آب را جذب کنند. برای براق نگه داشتن ظروف شیشه‌ای و عاری بودن سطح ظروف از رسوب و آهک، نیاز به پر کردن مخزن نمک ماشین ظرفشویی بصورت منظم دارید.

نمک ماشین ظرفشویی را کجا بریزیم؟

خوشبختانه، پر کردن مخزن نمک ماشین ظرفشویی برای اکثر ماشین ها، یک فرایند ساده است. اگر دستگاه شما دارای مخزن نمک باشد، این مخزن در قسمت پایین و کف دستگاه قرار می گیرد. ابتدا باید سبد پایینی را بردارید و سپس درپوش مخزن را باز کنید. با استفاده از قیف مخصوص ماشین، نمک را در مخزن بریزید تا مخزن پر شود. بیشتر آب موجود در مخزن به دلیل جابجایی نمک به بیرون سرازیر می شود. توجه کنید که بیش از حد نمک در مخزن نریزید و مخزن را تا لبه پر نکنید. قبل از بستن درپوش مخزن، بررسی کرده که داخل در تمیز بوده و سپس درپوش را محکم ببندید تا در طول چرخه شستشو نمک از مخزن نشتی نکند.

در حین پر کردن مخزن نمک ماشین ظرفشویی، امکان دارد مقداری نمک کف ماشین بریزد. بنابراین بعد از شارژ نمک، حتما یک مرتبه شستشو با برنامه کوتاه داشته باشید تا نمک ماشین ظرفشویی که کف دستگاه ریخته است، باعث خوردگی استیل کف و سایر قطعات نشود. همچنین میتوانید سطح داخل ماشین ظرفشویی را با یک پارچه مرطوب پاک کنید یا آن را با آب تمیز بشویید.

توجه کنید که اگر حین شارژ، نمک بیرون مخزن بریزد و به حال خود رها شود، می تواند باعث زنگ زدگی داخل ماشین ظرفشویی شده و یا ظروف ظریف داخل ماشین ظرفشویی، مانند ظروف شیشه‌ای و کریستال را خراش دهد. امکان دارد در طول استفاده از ماشین ظرفشویی با مشکل نشتی نمک از مخزن ماشین ظرفشویی مواجه شوید. این مشکل می تواند به دلیل آب بند نبودن در مخزن نمک و یا خراب بودن و ایراد خود مخزن باشد، در این مورد حتما با نمایندگی های مجاز تعمیرات لوازم خانگی تعمیر اوکی در تماس باشید.

نمک ماشین ظرفشویی

چه زمانی مخزن نمک در ماشین ظرفشویی دوباره پر شود؟

برخی از ماشین‌ها دارای نشانگر داخلی هستند و اطلاع می‌دهند که مخزن نمک ماشین ظرفشویی باید شارژ شود. برای برخی از ماشین‌ها، این نشانگر به صورت چراغی است که روی صفحه کنترل چشمک می‌زند. البته در بیشتر ماشین های ظرفشویی دیجیتال نمادی شبیه S انگلیسی یا دو فلش خمیده و معکوس هم وجود دارد و برای این که در خاطر شما بماند این علامت ابتدای کلمه ی SALT انگلیسی یا همان نمک می باشد , سایر ماشین‌های ظرفشویی دارای یک شناور در درپوش مخزن نمک هستند. هنگامی که مخزن پر شود، شناور به راحتی قابل مشاهده خواهد بود. اگر نمی توانید شناور را ببینید، وقت آن است که مخزن را دوباره پر کنید. اگر متوجه شدید که ظروف شیشه ای با رگه های سفید یا کدر شدن از ماشین ظرفشویی خارج می شوند، نشانه آن است که ماشین ظرفشویی نمک کافی برای رفع سختی آب را ندارد.

لازم است بدانید که بسته به عدد تنظیمی نمک روی ماشین ظرفشویی روند مصرف نمک تغییر خواهد کرد , اگر سختی و رسوب آب محل زندگی شما بالا باشد باید عدد تنظیم نمک بالا باشد تا بتواند شستشوی بدون لکه و تمیزی ارائه دهد , در این حالت ممکن است مثلا هر 20 بار شستشو و استفاده از ماشین ظرفشویی , نیاز به شارژ نمک باشد . اگر سختی و رسوب آب محل شما کم و اصطلاحا آب نرم باشد, باید عدد تنظیم نمک روی ماشین ظرفشویی شما کم باشد تا نتیجه ی بهینه و درستی از شستشوی ماشین ظرفشویی بگیرید, در این حالت ممکن است مثلا بعد از هر 40 بار شستشو , مخزن نمک ماشین ظرفشویی نیاز به شارژ داشته باشد

عدد تنظیم نمک ظرفشویی از H1 تا H7 می باشد , برای مناطقی که سختی آب پایین است اعداد پایین تر و برای مناطقی که سختی آب بالاست باید اعداد بالاتر تنظیم نمک انتخاب شود.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

یک پاسخ

  1. سلام وقت بخیر بعد از پر کردن نمک فراموش کردم درپوش مخزن نمک را ببندم و ماشین ظرفشویی را روشن کردم و پس از اتمام شستشو دیدم درپوش نبستم حالا مشکلی پیش نمیاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان