علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به دلیل متوقف شدن ماشین لباسشویی خود در حین انجام کار  تمایل دارید تا اطلاعات بیشتری در مورد علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار به دست آورید.

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به دلیل متوقف شدن ماشین لباسشویی خود در حین انجام کار  تمایل دارید تا اطلاعات بیشتری در مورد علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار به دست آورید. عوامل و شرایط زیاد و متفاوتی در متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار دخیل هستند. در این مقاله قصد داریم به بررسی این مشکل در ماشین های لباسشویی بپردازیم. ذکر این نکته حائز اهمیت است که تعمیرات ماشین لباسشویی کاری بسیار تخصصی است و به مهارت خاصی نیز نیاز دارد. بنابراین، در صورت بروز هر گونه مشکلی برای جلوگیری از به وجود آمدن خسارات بیشتر حتما با یک متخصص و کارشناس حرفه ای تماس بگیرید.

علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار کدامند؟

در صورتی که ماشین لباسشویی در ابتدای کار روشن شده اما در واسط سیکل شستشو به طور ناگهانی خاموش شود، به احتمال زیاد دستگاه دچار مشکل الکتریکی یا مکانیکی شده و تعمیرات مورد نیاز است. علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار می تواند ناشی از خراب شدن دو شاخه برق ماشین لباسشویی باشد. در این حالت، اتصالات دو شاخه برق به دلیل بار الکتریکی زیاد قطع شده است. برای جلوگیری از بروز این مشکل حتما از محافظ برق استفاده نمایید. و اما علت دوم برای متوقف شدن ماشین لباس شویی درحین کار به معیوب بودن برد الکترونیکی ماشین لباسشویی مربوط می شود. خرابی قطعاتی مانند المنت یا شیر برقی باعث آسیب به برد الکترونیکی می شود و همین مسئله را می توان علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار دانست.

سوختن خازن پارازیت گیر ماشین لباسشویی

سوختن خازن پارازیت گیر ماشین لباسشویی از دیگر علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار به شمار می رود. این خازن در انتهای دو شاخه برق در درون دستگاه نصب شده و به دلیل بار زیاد می سوزد و بدین ترتیب باعث قطع شدن برق لباسشویی می گردد. مورد دیگر خراب شدن میکروسوئیچ درب می باشد. در صورت خرابی این قطعه، ماشین لباسشویی حین انجام کار متوقف خواهد شد. بار نامتعادل ماشین لباسشویی نیز از دیگر علل متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار به شمار می روند. پر کردن ماشین لباسشویی بیش از حد ظرفیت آن نیز باعث متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار خواهد شد. مورد دیگر معیوب شدن شیر ورودی آب می باشد که باعث می شود تا لباسشویی حین انجام کار متوقف می شود. 

پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی از علل متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار

علت متوقف شدن ماشین لباس شویی درحین کار را می توان به دلیل وجود مشکل در فیلتر و پمپ تخلیه ماشین لباس شویی نیز نسبت داد. این مشکل با تمیز کردن منظم لباسشویی و رفع گرفتگی پمپ تخلیه قابل حل است. دلیل دیگر برای متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار نقص در تایمر ماشین لباسشویی می باشد. همانطور که می دانید تایمر مغز متفکر ماشین لباسشویی محسوب می شود. در صورت بروز هر گونه مشکلی در تایمر، ماشین لباسشویی متوقف شده و دیگر کار نمی کند.

چگونه از متوقف شدن ماشین لباسشویی حین انجام کار جلوگیری کنیم؟

در این مقاله سعی کردیم شما را با علت متوقف شدن ماشین لباسشویی حین کار آشنا کنیم. در این قسمت نکاتی را یادآوری می کنیم که به شما کمک می کند تا از متوقف شدن ماشین لباسشویی خود حین انجام کار جلوگیری کنید. بهتر است از توزیع مساوی بار ماشین لباسشویی قبل از روشن کردن دستگاه اطمینان حاصل کنید. برنامه ماشین لباسشویی خود را مطابق با دفترچه راهنمای آن اجرا نمایید. به طور منظم فیلتر و پمپ تخلیه را تمیز کنید. از استفاده بیش از حد از مواد شوینده خودداری نمایید.

متخصصین و کارشناسان فنی مجرب در تعویض و تعمیر ماشین لباسشویی به شما کمک می کنند

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان