چرا ماشین ظرفشویی صدا میده

علت صدای ماشین ظرفشویی

استفاده از ماشین های ظرفشویی در چند سال گذشته افزایش داشته است. در واقع با پیشرفت تکنولوژی و همچنین مناسب تر شدن قیمت این دستگاه، خانواده های زیادی تصمیم به خرید ماشین ظرفشویی گرفته­ اند. اما علت صدای ماشین ظرفشویی یکی از مواردی است که برخی از خریداران این محصول ممکن است با آن مشکل داشته باشند. تقریبا تمام شرکت های مشهور تولید کننده ماشین ظرفشویی مانند ال جی، سامسونگ، بوش و غیره در تلاش هستند تا محصولی را تولید کنند که صدای کمی داشته باشد. یکی از مواردی که در تبلیغ ماشین ظرفشویی نشان داده می شود این است که این دستگاه تا چه اندازه در تمام مراحل شستشو بدون سر و صدا است.

به صورت کلی مدل های جدید ماشین ظرفشویی صدای کم تری دارند. با این وجود بهتر است که بدانید چه صداهایی در ماشین ظرفشویی طبیعی است و صداهای غیرعادی کدام صداها هستند. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی عوامل موثر بر علت صدای ماشین ظرفشویی بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

صدای ماشین ظرفشویی نرمال چگونه است؟

شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی در طی چند مرحله انجام می  گیرد. در هنگام فرآیند شستشو با باز شدن دریچه آب، چیزی در حدود دو گالن آب وارد ماشین ظرفشویی می شود. شما در طول این چرخه باید صدای ریخته شدن آب را بشنوید. اگر صدای آب با صدای وزوز یا جیغ و سوت بلند همراه باشد بدین معنی است که به احتمال زیاد دریچه ورودی آب فرسوده شده است.

در ادامه مراحل شستشو، شما به احتمال زیاد صدای خفیف پمپ موتور و صدای پاشیدن آب به ظروف را می شنوید. صدای ساییده شدن در طول مرحله شستشو یا آبکشی، می تواند نشان دهنده مشکل در موتور پمپ گردش آب باشد. صدای خراشیدن نیز در این مرحله می تواند نشان دهد که پروانه پمپ جا به جا شده یا باله ی آن شکسته شده است.

صدای ماشین ظرفشویی پس از اتمام چرخه شستشو

پس از اتمام چرخه شستشو، صدای ماشین ظرفشویی متفاوت خواهد شد. در این مرحله آب تخلیه می شود و در طول این مرحله صدای مکش را می شنوید. صدای خراش یا خش می تواند نشان دهنده مشکل در یاتاقان های موتور باشد. همچنین شیر تخلیه معیوب می تواند در حالت باز یا بسته گیر کند و در این صورت صدای وزوز مانندی را منتشر کند.

دلیل صدا دادن ماشین ظرفشویی

کدام قطعات باعث ایجاد صدا می شوند؟

همان طور که دیدید علت صدای ماشین ظرفشویی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. معمولا هر صدا مرتبط با یک قطعه است. پمپ تخلیه در صورتی که خراب شود یا با زباله های مواد غذایی مسدود شود باعث ایجاد صدا می شود. برای حل این مشکل می توانید پمپ دستگاه را کاملا تمیز کنید و ماشین ظرفشویی خود را مجددا راه اندازی کنید.

خرابی پمپ گردش آب نیز دیگر علت صدای ماشین ظرفشویی است. این پمپ ها با گذشت زمان به راحتی دچار فرسودگی شده و خراب می شوند. برای حل این مشکل می توانید به سادگی این پمپ را تعویض نمایید. دریچه ورودی آب نیز در صورت فرسودگی تغییر شکل می دهد. این موضوع باعث ایجاد صدا در ماشین ظرفشویی می شود.

علت صدای ماشین ظرفشویی می تواند نشان دهنده مشکل در دستگاه باشد. برای حل مشکل در ابتدا لازم است بدانید که کدام قطعه صدا می دهد و آن را تعمیر کنید. در صورتی که تخصصی در این زمینه ندارید بهتر است از یک متخصص استفاده کنید. متخصص می تواند منبع صدا را شناسایی کرده و بدون آسیب زدن به ماشین ظرفشویی آن را تعمیر کند. امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان