علت صدای جیر جیر یخچال ال جی

علت صدای جیر جیر یخچال ال جی

جیر جیر کردن یخچال های ال جی و هر گونه صدای دیگری از این برند یخچال، می تواند علل مختلفی داشته باشد که باید آن را به سرعت بررسی کرده و پس از پیگیری های لازم دست به تعمیر آن زد. در این مواقع توصیه می شود خودتان کاری با یخچال نداشته باشید و ترجیحا برای تعمیر یخچال با متخصص تماس بگیرید. از بین چند علت صدای جیر جیر یخچال ال جی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1.قرار نگرفتن کشو

در برخی موارد کشو های یخچال به طور صحیح و کامل در داخل یخچال قرار نگرفته اند و در نتیجه، یخچال به علت لرزش کشوها دچار سر و صدا می شود و این امر با جا به جایی کشوی یخچال برطرف می گردد و امری چندان جدی نیست.

2.خرابی یا پارگی لاستیک در یخچال

پارگی لاستیک لولای در یخچال باعث می شود در هنگام باز و بسته شدن آن صدای جیر جیر ایجاد شود. در این هنگام باید با تعمیرکار لوازم برقی تماس بگیرید. این امر اگر در ابتدای مشکل بر طرف گردد آسیب چندانی به یخچال نمی رساند و هزینه چندانی نیز برای دارنده یخچال در بر نخواهد داشت.

یخچال ال جی.

3.عملکرد نادرست فن

یخچال نیز مانند موتورهای وسایل برقی دیگر نیاز به فن دارد. فن یخچال مسئولیت خنک نگهداشتن موتور یخچال را بر عهده دارد. در صورت خراب بودن فن یخچال و یا ایجاد هر گونه اختلال در عملکرد آن باید به سرعت با متخصص و تعمیرکار تماس گرفته شود. زیرا اگر فن یخچال کار نکند، ممکن است موتور یخچال نیز سوخته و از کار بیفتد. این امر باعث ایجاد هزینه ای گزاف برای تعمیر یخچال خواهد شد.  

4. شکستن بخش های مختلف یخچال

این امر نیز به طور کلی علت صدای جیر جیر یخچال ال جی خواهد بود. دلیل این جیر جیر تکان خوردن این بخش شکسته در هنگام فعالیت یخچال است. این مشکل نیز به سادگی با هزینه ای اندک در ابتدای خرابی، قابل تعمیر می باشد.

5.تراز نبودن دستگاه یا نصب اشتباه آن

در هنگام قرار دادن دستگاه یخچال باید به مکان قرار گرفتن یخچال به طور کامل دقت کرد. در صورت تراز نبودن دو طرف یخچال، به مرور زمان تکان های یخچال باعث می شود این وسیله به سر و صدا بیفتد. برای رفع این مشکل نیازی به تماس گرفتن با تعمیرکار نیست. شما به راحتی با قرار دادن یک تکه ابر یا سنگ یا کارتون می توانید به سادگی این عدم تراز بودن را مهار کرده و به این مشکل خاتمه دهید تا دیگر صدایی از یخچال به گوش شما نرسد.

علت جیر جیر یخچال

6. خرابی کمپرسور یخچال

یکی دیگر از علت های صدای یخچال و به ویژه جیر جیر آن می تواند خرابی کمپرسور یخچال باشد. کمپرسور یخچال وظیفه کمپرس کردن گاز به درون یخچال را دارد. تا به واسطه آن یخچال بتواند هوای درون خود را سرد کند و در نتیجه محل مناسبی برای نگهداری خوردنی ها گردد. در صورت خراب شدن کمپرسور باید با تعمیرکار تماس بگیرید. زیرا اگر دیر اقدام به این کار کنید ممکن است غذاهای داخل یخچال فاسد شود و ضرر زیادی را متقبل شوید. متاسفانه هزینه خرابی کمپرسور هزینه بسیار بالایی است.

7.از کار افتادن اپراتور یخچال ها

در این بخش آسیب وارد شده به یخچال بسیار جدی است. زیرا اپراتور یخچال مسئولیت برنامه ریزی برای یخچال را به عهده دارد. به زبان دیگر اپراتور یخچال مدیر یخچال است و در صورت خراب شدن، یخچال دچار اختلال های جدی می گردد و دیگر نمی تواند وظایف خود را به درستی انجام دهد و باید برای تعمیر آن به سرعت تعمیرکار مجرب را از این امر آگاه ساخت.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان