علت صدای جیر جیر ماشین لباسشویی

علت صدای جیر جیر ماشین لباسشویی

همه ماشین های لباسشویی هنگام استفاده صدای کمی ایجاد می کنند. با این حال، چندین صدا وجود دارد که ماشین لباسشویی نباید ایجاد کند، مانند صدای جیغ بلند در طول چرخه شستشو. چرا ماشین لباسشویی شما این صدا را ایجاد می کند؟ علت صدای جیر جیر ماشین لباسشویی چیست؟ وقتی ماشین لباسشویی شما در طول چرخه شستشو صدای جیر جیر می دهد، مطمئن شوید که ماشین را بیش از حد بارگیری نکرده اید یا وسایلی زیر مخزن و فیلتر گیر نکرده است. وقتی این موارد را رد کردید، می‌توانید برای تسمه‌های محرک فرسوده، قرقره‌های کثیف یا آسیب‌دیده، یا مجموعه کلاچ فرسوده در جعبه دنده عیب‌یابی کنید.

عیب یابی صدای جیر جیر در ماشین لباسشویی شما می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. اما نگران نباشید این راهنما به شما محتمل ترین علل و چگونگی حل آنها را نشان می دهد.

علت صدای جیر جیر ماشین لباسشویی

هنگامی که متوجه شدید صدای جیر جیر از ماشین لباسشویی در حین تکان دادن آن می آید، می توانید مشکلات زیر را عیب یابی کنید:

پیدا کردن علت اصلی صدای جیر جیر در ماشین لباسشویی شما به طور بالقوه می تواند یک فرآیند خسته کننده و وقت گیر باشد. به همین دلیل است که باید با بررسی مسائلی که می توانید به سرعت آنها را رد کنید، شروع کنید. به عنوان مثال، از خود بپرسید که آیا ماشین لباسشویی شما بیش از حد بارگیری شده است. هنگامی که وسایل داخل آن بیش از حد باشد، درام وزن بیشتری از حد معمول تحمل می کند. در نتیجه، فشار بیشتری روی تسمه ها، قرقره ها و سایر اجزای داخل دستگاه شما وارد می شود. این فشار باعث می شود ماشین لباسشویی صداهای غیرعادی ایجاد کند. این شامل صدای جیر جیر می شود که هنگام انجام فرآیند شستشو از دستگاه می شنوید.

چگونه از بار بیش از حد ماشین لباسشویی جلوگیری کنیم؟

ابتدا می توانید دفترچه راهنمای کاربر را بررسی کنید. سازنده اطلاعاتی در مورد وزنی که مدل ماشین لباسشویی شما می تواند تحمل کند ارائه می دهد. فرض کنید نمی توانید کتابچه راهنمای لباسشویی خود را پیدا کنید. در این صورت، به قانون سرانگشتی همیشگی پایبند باشید: ماشین لباسشویی خود را تا ⅔ حداکثر ظرفیت خود با لباس‌ها پر کنید. هر چیزی فراتر از آن برای ماشین لباسشویی شما زیاد است. به علاوه، در طول چرخه شستشو باعث ایجاد صدای جیر جیر می شود.

خرابی همزن می تواند علت صدای لباسشویی باشد ؟

وقتی مطمئن شدید که ماشین لباسشویی خود را بیش از حد مجاز پر نمی کنید، وقت آن است که نگاه دقیق تری به همزن بیندازید. همزن بخشی از درام لباسشویی نیست قطعه جداگانه ای است که سازندگان آن را با یک پیچ به پشت یا پایین درام متصل می کنند. در نتیجه، یک شکاف کوچک پایین همزن و سطح درام لباسشویی وجود دارد. همانطور که ماشین لباسشویی شما چرخه شستشو را طی می کند، اجسام کوچک ممکن است در همزن گیر کنند. هنگامی که همزن یا مخزن می چرخد، آن قسمت ها در برابر جسم گیر کرده ساییده می شوند و باعث ایجاد صدای جیر جیر بلندی می شوند که می شنوید. خوشبختانه، می توانید با برداشتن موقت همزن و آزاد کردن جسم گیر کرده، این مشکل را به سرعت برطرف کنید.

صدای جیر جیر می تواند از علائم ساییدگی کمربند نیز باشد. بسیاری از ماشین های لباسشویی موجود در بازار امروزه هنوز با استفاده از تسمه حرکت می کنند. هنگامی که موتور انرژی تولید می کند، تسمه ای را می چرخاند که این انرژی را به چرخش درام لباسشویی و سایر اجزای آن منتقل می کند. سازندگان معمولاً تسمه‌های لباسشویی را از لاستیک سیاه می‌سازند، ماده‌ای که در لاستیک‌ها یافت می‌شود. تسمه از طریق قرقره ها و کشنده ها حرکت می کند که اطمینان حاصل می کند که در اطراف موتور و هر جزء که در حال چرخش است محکم می ماند. با این حال، در یک دوره طولانی، کمربند دچار سایش عادی می شود. شل، پاره و فرسوده خواهد شد.

وقتی تسمه لباسشویی فرسوده می شود و چسبندگی آن را از دست می دهد، به خصوص در طول چرخه شستشو، جیرجیر می کند.در آن مرحله، تنها راه حل شما تعویض تسمه لباسشویی آسیب دیده است.

آیا تعویض تسمه ماشین لباسشویی آسان است؟

بله، تعویض تسمه ماشین لباسشویی یک فرآیند بسیار ساده است. ابتدا باید به کمربند دسترسی داشته باشید. معمولاً با برداشتن پانل پشتی ماشین لباسشویی انجام می شود. سپس کشنده را فشار دهید تا تسمه به سرعت جدا شود و آن را با یک تسمه جدید جایگزین کنید. به یاد داشته باشید که همیشه سمت شیاردار را به سمت داخل و سمت صاف را به سمت بیرون قرار دهید.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان