علت روشن نشدن ماشین لباسشویی ال جی

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی ال جی

ال جی یک شرکت کره ای است که طیف گسترده ای از لوازم خانگی از جمله ماشین لباسشویی را تولید می کند. آنها در اکثر مواقع فوق العاده خوب کار می کنند. با این حال، برخی از مالکان ممکن است با نقصی مواجه شوند که باعث روشن نشدن لباسشویی ال‌جی شود. دلایل رایج و علت روشن نشدن ماشین لباسشویی ال جی ناشی از مشکلات الکتریکی داخلی است. در بسیاری از موارد، مشکل از برد کنترل اصلی، فیلتر نویز یا میکروسوئیچ POWER BUTTON است.

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی ال جی

وقتی صحبت از عیب یابی ماشین لباسشویی های ال جی یا هر برند دیگری می شود، بسته به اینکه ماشین لباسشویی درب از بالا باشد یا از جلو، مشکلات و راه حل های متفاوت دارد. اگر ماشین لباسشویی ال‌جی روشن نمی‌شود، معمولاً به دلیل اجزای یکسانی در ماشین‌های درب بالا و جلو است. بنابراین، تا زمانی که از ماشین لباسشویی ال‌جی استفاده می‌کنید، اطلاعاتی که در این مطلب به شما آموزش می دهیم برایتان مفید خواهد بود.

این روزها بسیاری از لوازم خانگی به چیزی که به عنوان برد مدار چاپی (PCB) یا برد کنترلی شناخته می شود، متکی هستند. ساده ترین راه برای توصیف برد کنترل به عنوان “مغز” کل لباسشویی ال جی است.

PCB به شکل یک برد مدار کوچک عرضه می شود. بسیاری از قطعات الکترونیکی کوچکتر روی برد تعبیه شده است. آنها با هم تمام قسمت های مختلف دستگاه را هماهنگ می کنند تا لباس های شما را در چرخه شستشو قرار دهند. PCBبرای عملکرد ماشین لباسشویی ال جی بسیار مهم است که اگر به هر دلیلی معیوب بود، یک یا چند عملکرد دستگاه دیگر کار نمی کند.

چرا خراب می شود: نشانه واضحی مبنی بر اینکه مشکلی در PCB وجود دارد زمانی است که لباسشویی کار می کند و به طور متناوب کار نمی کند. البته، اگر مشکل شدید باشد، کل دستگاه به هیچ وجه روشن نمی شود.

علت خرابی برد کنترل لباسشویی LG

دلایل متعددی وجود دارد که یک برد کنترل ممکن است خراب شود. شایع ترین در میان آنها سن است. بنابراین، اگر لباسشویی ال‌جی شما برای مدت طولانی استفاده می‌شود، به سادگی ممکن است به این دلیل باشد که برد مدار دچار ساییدگی و پارگی شده است و نیاز به تعویض دارد. علاوه بر این، ممکن است عوامل محیطی نیز مقصر باشند. شاید PCB به نحوی در معرض گرما، رطوبت یا گرد و غبار بیش از حد قرار گرفته باشد.

نوسانات الکتریکی، مانند مواردی که در طوفان های شدید اتفاق می افتد، همچنین می تواند به PCB آسیب برساند. کمترین دلیل برای خرابی PCB نقص یا طراحی ضعیف است. در حالی که هنوز امکان پذیر است، اما در مورد برندهای معتبر مانند LG که استانداردهای کنترل با کیفیت بالایی دارند، احتمال آن نسبتا کم است.

نحوه تعمیر: قبل از انجام هر نوع تعمیر، اولین کاری که باید انجام دهید این است که لباسشویی ال جی خود را ریست کنید که معمولاً به آن “تنظیم مجدد 5 ثانیه” می گویند و انجام آن بدون دردسر است. این مراحل را دنبال کنید:

  • منبع تغذیه را قطع کنید.
  • دکمه پاور را به مدت 5 ثانیه فشار دهید.
  • دکمه پخش/مکث را به مدت 5 ثانیه فشار دهید.
  • لباسشویی را دوباره به برق وصل کنید.

برای برخی از کاربران، این بازنشانی تنها چیزی است که لازم است. برای دیگران، ممکن است فقط به عنوان یک راه حل کوتاه مدت کار کند، یا ممکن است اصلا کارساز نباشد. اگر اینطور است، ممکن است مشکل از فیلتر نویز باشد یا ممکن است نیاز به تعویض برد کنترل داشته باشید.

چگونه برد کنترل لباسشویی را تعویض کنیم؟

تعویض برد کنترل یک فرآیند نسبتاً ساده است. در اینجا چیزی است که شما باید انجام دهید:

  • منبع تغذیه ماشین لباسشویی را قطع کنید.
  • به دفترچه راهنمای کاربر مراجعه کنید و برد کنترل را پیدا کنید. معمولاً پشت پنل کنترل جلو قرار دارد.
  • قبل از برداشتن برد کنترل از آن عکس بگیرید. به این ترتیب، یک عکس مرجع خواهید داشت که می توانید بعداً از آن استفاده کنید.
  • برد کنترل را بردارید و برد جدید را در آن قرار دهید. سپس کانکتورهای الکتریکی را دقیقاً به همان روش قبلی برگردانید. برای جلوگیری از اشتباه به عکسی که قبلا گرفته اید مراجعه کنید.

وسایل برقی مانند ماشین لباسشویی ال جی دارای یک قطعه الکتریکی هستند که به عنوان «فیلتر نویز» شناخته می شود. این نام می تواند برای بسیاری از افراد بسیار گیج کننده باشد، بنابراین بیایید سعی کنیم معنی آن را روشن کنیم. نویز الکترومغناطیسی است که اساساً نوسانات ولتاژ است.

در برخی موارد، این نوسانات می تواند برای ماشین لباسشویی شما بسیار خطرناک و آسیب رسان باشد، به همین دلیل است که بسیاری از مدل ها به فیلتر نویز متکی هستند. به زبان ساده، فیلتر نویز از ورود هرگونه نویز الکترومغناطیسی به مدار الکتریکی و ایجاد مشکل جلوگیری می کند.

چرا از کار می افتد: دو نشانه واضح وجود دارد که فیلتر نویز شما از کار افتاده است. اولاً، ممکن است صداهای استاتیک قابل شنیدن از ماشین لباسشویی بشنوید. یا به احتمال زیاد متوجه خواهید شد که کنترل پنل لباسشویی ال جی روشن نمی شود.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان