علت روشن نشدن فندک اجاق گاز

علت روشن نشدن فندک اجاق گاز

روشن‌نشدن فندک اجاق قدری مشکل ساز است. چرا که پس از خرابی اجاق گاز باید از روشهای دیگری برای روشن کردن اجاق گاز استفاده کنید. در پی چنین اتفاقاتی باید علت روشن نشدن فندک اجاق گاز را مورد بررسی قرار دهید. بررسی علت روشن نشدن فندک اجاق گاز برای تعمیر آن بسیار الزامی است.

در ادامه با بررسی دلایل موجود خواهیم دانست که چرا فندک اجاق گاز روشن نمیشود.

فندک اجاق گاز روشن نمیشود، مشکل جدی است یا سطحی؟

موارد متعددی وجود دارند که علت روشن نشدن فندک اجاق گاز را توضیح میدهند. در بین این دلایل مواردی وجود دارند که از بروز خرابی‌های جدی در فندک اجاق گاز خبر میدهند. در این بین حتی مواردی وجود دارند که جزو مشکلات سطحی به شما می‌آیند و به راحتی رفع میشوند. حتی میتوان چنین ادعا کرد که در برخی از شرایط فندک مشکل ندارد و مشکل جای دیگری است! در ادامه به بررسی انواع دلایل روشن نشدن فندک اجاق گاز میپردازیم.

نیم شدن فندک و علت روشن نشدن فندک اجاق گاز

از سری مسائلی که میتواند به عنوان علل روشن نشدن فندک اجاق گاز مطرح شود، نیم سوز شدن فندک است. اگر فندک نیم سوز شده باشد به خوبی کار نمیکند و دچار قطع و وصلی های متعدد میشود. برای مثال ممکن است که فندک گاهاً جرقه بزند و گاهاً جرقه نزند. تغییر رنگ فندک اجاق نیز میتواند نشانه دیگری برای نیم سوز شدن فندک باشد. اگر فندک نیم سوز شده باشد، باید توسط تکنسین ماهر در این زمینه تعمیر شود.

فندک اجاق گاز روشن نمیشود

فندک به طور کامل خراب شده است

ساده‌‎ترین علت روشن نشدن فندک اجاق گاز خراب شدن آن است. این مورد جزو عللی است که مستقیما به خود فندک مربوط میشود و جزو مشکلات جدی به شمار می‌آید. تعمیر فندک خراب شده امکان پذیر نیست. تنها راه موجود برای خلاصی از فندک خراب شده، تعویض آن است. برای تعویض فندک اجاق گاز بهتر است محصولی را انتخاب کنید که با برند اجاق گازتان منطبق باشد. چنانچه فندک منطبق بر اجاق گازتان را پیدا نکردید، نزدیک ترین محصول را انتخاب کنید.

اتصال الکتریکی فندک جدا شده است

فندک اجاق گاز جزو قطعاتی است که به کمک انرژی الکتریکی کار میکند. با متصل کردن اجاق گاز به برق هم میتوان از فندک اجاق گاز استفاده کرد و هم میتوان چراغ فر را در مواقع ضروری روشن نمود. اگر اتصالات الکتریکی فندک به هر نحوی جدا شده باشد، فندک کار نمیکند. برای رفع چنین مشکلی باید تمامی اتصالات الکتریکی مربوط به فندک اجاق گاز را چک کنید. برای شروع در ابتدا دو شاخه را چک کنید و سپس به سراغ سیم های داخلی بروید.

قفل کودک در وضعیت فعال قرار دارد

قفل کودک در شرایطی که امکان دارد کودک اجاق گاز را سهوا روشن کند، بسیار اهمیت دارد. با فعال کردن قفل کودک میتوان از خطرات بسیاری جلوگیری کرد.

در مواقعی ممکن است قفل کودک اجاق گاز روی وضعیت فعال باشد. اگر چنین باشد، فندک اجاق گاز روشن نمیشود. برای رفع این مشکل تنها کافیست قفل کودک را غیرفعال کنید. اگر دکمه های قفل کودک به هر دلیل خراب شده اند و غیر فعال نمیشوند، باید از یک تکنسین برای تعمیر و یا تعویض آنها کمک بگیرید.

فندک اجاق گاز روشن نمیشود

مرطوب بودن شعله ها و علت روشن نشدن فندک اجاق گاز

علت روشن نشدن فندک اجاق گاز میتواند به دلیل مرطوب بودن شعله ها باشد. از آنجایی که فندک اجاق به شعله ها بسیار نزدیک است، مرطوب بودن شعله ها میتواند به مسدود شدن فندک نیز منجر شود. اگر سری فندک مرطوب شده و با انواع مایعات مسدود شده باشد، فندک اجاق گاز روشن نمیشود. برای رفع این مورد بهتر است شعله ها را در ابتدا به کمک یک دستمال مناسب خشک کنید. سپس به کمک فندک یا کبریت اجاق گاز را روشن کنید تا گرمای حاصل هم شعله ها و هم فندک اجاق را خشک کند. نحوه نگهداری از اجاق گاز و تمیز کردن صحیح آن در جلوگیری از مسدود شدن فندک اجاق گاز بسیار موثر است.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان