علت روشن نشدن المنت مایکروفر

علت روشن نشدن المنت مایکروفر

مایکروفر از سری تجهیزات مهم آشپزخانه است. امور آشپزی برخی از افراد بدون وجود مایکروفر لنگ میماند. گاهی ممکن است به دلیل خرابی المنت مایکروفر روشن نشود و اتفاقی که نباید، می‌افتد! برای رفع چنین مشکلی در ابتدا باید علت روشن نشدن المنت مایکروفر را تشخیص دهید. دلایل متعددی وجود دارند که علت روشن نشدن المنت مایکروفر را توضیح میدهند. با بررسی دقیق و اصولی المنت مایکروفر میتوان در صدد تعمیر و یا تعویض این قطعه برآمد. البته پیش از تشخیص علت روشن نشدن المنت مایکروفر باید بدانید که چه عوامل و دلایلی در پس این اتفاق وجود دارد.

در بندهای بعدی قرار است اطلاعات تفصیلی در مورد علت کار نکردن المنت مایکروفر در اختیارتان قرار دهیم تا خودتان بتوانید علت کار نکردن المنت مایکروفر را تشخیص دهید.

علت داغ شدن بدنه مایکروفر

علت روشن نشدن المنت مایکروفر چه میتواند باشد؟

خراب شدن المنت عملکرد صحیح مایکروفر را  مختل میکند. به عبارتی یک دستگاه مایکروفر بدون المنت دیگر مایکروفر نیست! چرا که المنت وظیفه دارد هوای داخل مایکروفر را گرم کند. در پی گرم شدن المنت و ساطع شدن گرما از آن هوای داخل مایکروفر نیز گرم میشود. المنت قطعه‌ای است که نسبت به انرژی الکتریکی حساس است و سریعا پس از جریان یافتن این انرژی گرم میشود.

در اینجا با اندکی تفکر میتواند فهمید که علت روشن نشدن المنت مایکروفر میتواند به 3 دلیل صورت بگیرد:

  • اشکالی در سیستم الکتریکی دستگاه ایجاد شده است و برق به درون دستگاه منتقل نمیشود
  • سیم اتصال المنت قطع شده است و نیروی الکتریکی به سمت آن جریان ندارد
  • المنت کلا خراب شده است و باید تعویض شود

این دو مورد جزو مهمترین دلایلی است که علت روشن نشدن المنت مایکروفر را توضیح میدهند. پیش از بررسی تمامی این دلایل بهتر است از اتصال مایکروفر به برق مطمئن شوید. چرا که ممکن است برق‌ها رفته باشد، پریز خراب باشد و یا بریدگی روی سیم خارجی مایکروفر وجود داشته باشد. پس از اینکه مطمئن شدید مایکروفر به برق وصل میشود شروع به یافتن علت روشن نشدن المنت مایکروفر کنید.

المنت سوخته است

قطعات الکتریکی و مکانیکی جز تجهیزاتی هستند که برایشان  طول عمر تعیین میشود. المنت مایکروفر نیز جز تجهیزات الکتریکی است و طول عمر مشخصی دارد. به عبارتی المنت ها، هر چه قدر هم باکیفیت باشند، پس از گذشت مدتی خراب میشوند. خراب شدن المنت مخصوصا زمانی که مدت زمان زیادی است از مایکروفر استفاده میکنید، کاملا طبیعی است. استفاده مداوم از مایکروفر و سرد و گرم شدن المنت در نهایت باعث سوختن المنت میشود.

اگر علت سوختن المنت باشد، باید حتما به فکر تعویض آن باشید. چرا که المنت سوخته را نمیتوان تعمیر نمود. برای تعویض المنت باید از یه نفر استاد کار بخواهید تا این امر را انجام دهد. در مواقعی ممکن است که حتی ایراد از المنت نباشد و وی بتواند دلیل اصلی روشن نشدن مایکروفر را تشخیص دهد. در حالت کلی بررسی شدن مایکروفر توسط تکنسین ماهر خالی از لطف نیست.

علت داغ شدن بدنه مایکروفر

سیم المنت قطع شده است

قطع شدن سیم رابط علت کار نکردن المنت مایکروفر نیز میتواند باشد. المنت به کمک جریان الکتریکی گرم میشود و سپس آن گرما را به داخل مایکروفر ساطع میکند. اگر سیمی که جریان الکتریکی را به المنت انتقال میدهد قطع شده باشد، المنت روشن نمیشود. تعمیر مایکروفر در چنین شرایطی بسیار آسان است. چرا که تنها کافیست سیم رابط را مجدد به المنت نصب کند.

قطع شدن سیم المنت دلایل متعددی دارد. یکی از این دلایل افتادن مایکروفر بر روی زمین است. وارد شدن ضربه های ناگهانی محل اتصال سیم رابط به المنت را قطع میکند.

علت کار نکردن المنت مایکروفر را درست تشخیص دهید

اولین اصلی که در مسیر تعمیر المنت باید پیش بگیرید، تشخیص صحیح علت کار نکردن المنت مایکروفر است. به عبارتی باید علت کار نکردن المنت مایکروفر را درست تشخیص دهید تا بتوانید در امر تعمیر آن موفق شوید. به کمک مقالات مختلف میتوانید اطلاعاتی در مورد علت روشن نشدن المنت مایکروفر پیدا کنید و آنها را یکی یکی با توجه به خصوصیات مایکروفر تان تطبیق دهید.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان