دیر روشن شدن یخچال

علت دیر روشن شدن یخچال چیست؟

علت دیر روشن شدن یخچال چیست؟ دیر روشن شدن یخچال می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. ممکن است زیاد به آن توجه نکرده باشید، ولی یخچال پر کاربردترین وسیله در خانه شما است. این وسیله دائما و به صورت شبانه روزی در حال کار کردن در آشپزخانه شماست. اما ممکن است شما هم با این قضیه مواجه شده باشید که یخچال شما دیر روشن می شود و برایتان این سوال به وجود آمده باشد که علت دیر روشن شدن یخچال چیست؟ در این مقاله قصد داریم تا به این سوال پاسخ دهیم. پس در ادامه با همراه باشید.

پس علت دیر روشن شدن یخچال چیست؟

اگر یک یخچال فریزر را جا به جا کرده باشید یا اینکه یک یخچال نو خریده باشید، می دانید که برای روشن کردن آن باید چند ساعتی صبر کنید. اما دلیل این موضوع چیست؟ پاسخ کوتاه این است که عملکرد یخچال شما با کمی دیر روشن شدن، با ثبات بیشتری انجام می شود. این موضوع به دلیل روغنی است که در کمپرسور دستگاه وجود دارد. این روغن اگر به سیستم تبرید نشت کند، باعث انسداد آن می شود.

روغن کمپرسور یخچال چیست؟

روغن کمپرسور یکی از اسم هایی است که ممکن است با آن آشنا نباشید. همان طور که گفته شد دلیل دیر روشن شدن یخچال، همین روغن کمپرسور است. وظیفه این روغن در کمپرسور این است که هر قسمتی که دمای آن زیاد شود را روغن کاری و خنک کند. بدین ترتیب سایش درون کمپرسور به شدت کاهش می یابد. بدون وجود این روغن، یخچال و فریزرها عمر بسیار کوتاهی خواهند داشت.

علت دیر روشن شدن یخچال چیست؟ دلایل دیگر

یکی دیگر از دلایل دیر روشن شدن یخچال، وجود محافظ درون آن است. مطمئنا با محافظ برق به صورت کامل آشنایی دارید. کار این دستگاه این است که هنگامی که ولتاژ برق ثبات ندارد، دستگاه را خاموش نگه داشته تا از وارد شدن صدمه به آن جلوگیری کند. استفاده از محافظ برق در همه دستگاه های الکترونیکی توصیه می شود. در برخی از یخچال ها، یکی از دلایل دیر روشن یخچال، وجود محافظ برق در آن است. در واقع هنگام روشن کردن یخچال و اتصال آن به برق، چند ثانیه ای زمان می برد تا یخچال شروع به کار کند. دلیل این موضوع وجود محافظ در یخچال است. بنابراین کمی تاخیر در روشن شدن یخچال کاملا طبیعی است.

دیر روشن شدن یخچال

مشکل در اتومات یخچال نیز یکی دیگر از دلایل دیر روشن شدن یخچال است. یخچال ها به گونه ای طراحی شده اند که کمپرسور آنها دائما خاموش و روشن شود. در واقع یخچال با استفاده از سنسور های مختلف، دمای محیط را بررسی می کند و در صورت لزوم کمپرسور را خاموش یا روشن می کند. در برخی از اوقات مشکل در سیستم اتومات یخچال، باعث می شود تا کمی تاخیر بین خاموش و روشن شدن آن به وجود بیاید.

خرابی سنسور های یخچال نیز می تواند باعث دیر روشن شدن یخچال شود. در واقع در صورت خرابی این سنسور ها، اطلاعات به صورت درست به برد اتوماتیک یخچال ارسال نمی شود و زمان زیادی برای روشن شدن مجدد آن لازم است.

در این مقاله به دلایل مختلف دیر روشن شدن یخچال پرداخته شد. اما اگر یخچال فریزر شما عملکرد درستی ندارد به گونه ای که مواد غذایی درون آن دچار مشکل می شود، می توانید از یک تعمیر کار کمک بگیرید. تعمیر کار قطعات مختلف یخچال را بررسی کرده و در صورت لزوم آنها را تعویض یا تعمیر می کند. همچنین در صورت اینکه یخچال شما گارانتی دارد، بهترین کار استفاده از خدمات گارانتی و عدم دستکاری یخچال است. امیدواریم که مطالعه این مطلب در رابطه با دلایل مختلف تاخیر در روشن شدن یخچال برای شما مفید بوده باشد.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

4 پاسخ

    1. سلام آقای سهرابی روزتون بخیر
      اول عذرخواهی میکنم که با تاخیر طولانی دارم پیامتون رو پاسخ میدم
      ممنونم از پیامتون، برقرار باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان