علت داغ شدن بدنه مایکروفر

علت داغ شدن بدنه مایکروفر

علت داغ شدن بدنه مایکروفر باید سریعا عیب یابی شده و در اسرع وقت رفع شود. چرا که عدم توجه به علت داغ شدن بدنه مایکروفر میتواند خرابی های بیشتری به مایکروفر وارد کرده و به قطعات دیگر نیز آسیب بزند.

به عبارتی زمانی که بدنه مایکروفر داغ می شود، حاکی از وجود مشکلی اساسی در درون مایکروفر است. این مشکل میتواند به دلیل وجود مشکلات خارجی و یا خراب شدن یکی از قطعات داخلی باشد. البته در برخی از موارد داغ شدن بدنه مایکروفر نگران کننده نیست و به راحتی قابل حل است.

چرا بدنه مایکروفر داغ می شود؟

مواردی بسیاری وجود دارد که میتواند علت داغ شدن بدنه مایکروفر را توضیح دهد. اما در بین آنها تنها یک مورد است میتواند به عنوان علت داغ شدن بدنه مایکروفر شما مطرح شود. البته برخی از اوقات ممکن است چند علت مختلف دلیلی بر داغ شدن بدنه مایکروفر باشد.

این 5 علت از مهمترین دلایلی هستند که باعث گرم شدن بدنه مایکروفر میشوند:

  • لامپ مگنترون خراب شده است
  • فن خنک کننده به خوبی کار نمیکند
  • قطعه TOD خراب است
  • ظروف نامناسبی درون مایکروفر قرار داده اید
  • انتخاب برنامه پخت طولانی مدت

البته برخی از مواقع تشخیص دادن صحیح علت داغ شدن بدنه مایکروفر غیر ممکن است و نیازمند حضور تکنسین ماهر است.

علت داغ شدن بدنه مایکروفر

لامپ مگنترون خراب شده است

خراب شدن لامپ مگنترون میتواند علت داغ شدن بدنه مایکروفر باشد. وظیفه این قطعه در مایکروفر بسیار حیاتی است. این قطعه به کمک انرژی الکتریکی امواج الکترومغناطیسی تولید کرده و هوای داخل مایکروفر را گرم میکند. زمانی که لامپ مگنترون خراب شود باعث ایجاد سوراخ در صفحه هدایت کننده امواج میشود. سوراخ شدن این صفحه باعث برخورد امواج الکترومغناطیسی با بدنه مایکروفر خواهد شد. اگر علت داغ شدن خرابی لامپ مگنترون باشد، باید سریعا برای تعمیر آن اقدام کنید

علت داغ شدن بدنه مایکروفر

خرابی فن خنک کننده

گرم شدن بیش از حد فضای داخل مایکروفر بسیار آسیب زننده است. از این رو در تمام مایکروفر ها فن خنک کننده تعبیه میشود. این قطعه وظیفه دارد از خنک شدن بیش از حد مایکروفر جلوگیری کرده و احتمال خراب شدن قطعات به دلیل تولید شدن گرمای بیش از حد را کاهش دهد.

خراب شدن فن خنک کننده علت داغ شدن بدنه مایکروفر میتواند باشد. چرا که عمل خنک کنندگی اتفاق نمی افتد و گرمای اضافی به بدنه مایکروفر منتقل میشود.

علت داغ شدن بدنه مایکروفر

قطعه TOD خراب است

تجهیزات برقی و الکتریکی سنسور های مختلفی دارند. از سری سنسور هایی که در مایکروفر ها تعبیه میشود، سنسور TOD است. این سنسور دمای داخل مایکروفر را کنترل میکند. زمانی که دمای مایکروفر بیش از حد افزایش یابد، این سنسور فعال میشود و آن را خاموش میکند. این عمل شبیه به اتوماتیک کردن یخچال و یا آبگرمکن است. چنانچه این سنسور به هر دلیل خراب شود، هیچ پیامی به منظور خاموش شدن مایکروفر به برد اصلی منتقل نخواهد شد. در پی همین اتفاق بدنه مایکروفر داغ می شود.

ظروف نامناسبی درون مایکروفر قرار داده اید

برای قرار دادن غذا و انواع خوراکی درون مایکروفر باید از ظروف استاندارد استفاده کنید. به عبارتی ظروفی که درون مایکروفر قرار میدهید نیز میتواند دلیل داغ شدن بدنه مایکروفر باشد. برای مثال ظروف فلزی نامناسب و غیر استاندارد را در نظر بگیرید. چنین ظروفی باعث تشدید امواج الکترومغناطیسی و گرم شدن بیش از حد دمای مایکروفر میشود. برای مثال یکی از ظروفی که ممکن است این امواج را تقویت کند، ظروف مسی است. برای رفع این مشکل تنها کافیست ظروف مناسبی را برای مایکروفر انتخاب کنید.

انتخاب برنامه پخت طولانی مدت

مایکروفر برنامه های پخت مختلفی دارد. چنانچه برنامه پخت طولانی مدتی را انتخاب کنید بدنه مایکروفر داغ می شود. البته این مشکل تنها در مایکروفر هایی که مدل های قدیمی تری دارند ایجاد میشود. در مدل های جدیدتر، با افزایش دمای بیش از حد و ناگهانی مایکروفر خود به خود خاموش میشود. برای حفظ عملکرد صحیح مایکروفر بهتر است از برنامه های پخت طولانی مدت به ندرت استفاده کنید.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان