علت خرابی ماشین لباسشویی ال جی

علت خرابی ماشین لباسشویی ال جی

ماشین لباسشویی ال جی یکی از لوازم خانگی بسیار پر کاربرد در هر خانه ای است. این وسیله به دلیل قدرت موتور فوق العاده، استفاده از تکنولوژی های جدید و تنوع و طرح های مختلف به یکی از محبوب ترین ماشین لباسشویی ها تبدیل شده است. این ماشین لباسشویی شستشوی سریع و با کیفیت را ارائه می دهد و در برخی مدل های جدید آن، دو نوع شستشوی مختلف به طور همزمان انجام می شود. آشنایی با علت خرابی ماشین لباسشویی ال جی می تواند به استفاده ی مفید از این دستگاه کمک زیادی کند پس با تعمیراوکی همراه شوید.

در حالت کلی شستشوی بدون صدا و لرزش، کیفیت مواد سازنده، طراحی متنوع و زیبا و پشتیبانی از برنامه های شستشوی مختلف از نکات برجسته در محبوبیت ماشین لباسشویی ال جی است. این ماشین لباسشویی بسیار با دوام است اما مانند هر لوازم الکتریکی دیگر ممکن است در هنگام استفاده دچار مشکلاتی شود. گرچه ال جی با داشتن گارانتی و پشتیبانی قوی مصرف کنندگان خود را حمایت می کند اما آشنایی با علت خرابی ماشین لباسشویی ال جی می تواند به استفاده ی مفید از این دستگاه کمک کند.

فهرستی از علت خرابی ماشین لباسشویی ال جی

در این قسمت فهرستی از متداول ترین علت خرابی ماشین لباسشویی ال جی را ذکر می کنیم:

  • نچرخیدن ماشین لباسشویی ال جی

دلایل مختلفی می تواند علت خرابی ماشین لباسشویی شود. نچرخیدن ماشین یکی از این مشکلات است. شکستگی تسمه یا گیر کردن موتور متحرک از رایج ترین دلایل این مشکل هستند. مورد اول به راحتی قابل حل است اما مورد دوم برای رفع به متخصص حرفه ای نیاز دارد.

  • روشن نشدن ماشین لباسشویی ال جی

با اینکه ال جی یک شرکت معتبر کره ای است و لوازم خانگی بسیار با کیفیتی تولید می کند. با این وجود برخی اوقات علت خرابی ماشین لباسشویی ال جی بر اثر خرابی واشر یا منبع تغذیه و یا ایراد در قطع کننده ی دستگاه می باشد. هر یک از این ایرادات می تواند دلیل روشن نشدن ماشین لباسشویی ال جی باشد.

عدم شستشوی لباس

یکی دیگر از مشکلات که در این نوع ماشین لباسشویی ممکن است با آن رو به رو شویم نشستن لباس به شکل مطلوب و با کیفیت است. در این مورد باید از مقدار مناسب شوینده همچنین از شوینده های HE استفاده شود.

  • تولید صدا

تمامی ماشین های لباسشویی در هنگام استفاده صدا هایی را تولید می کنند اما تغییر ناگهانی صدا یا شنیده شدن صدای چرخ دنده ها نشان دهنده ی بروز مشکلی در دستگاه است. این سر و صدا ممکن است به دلیل اشکال بلبرینگ، تسمه های محرک شکسته یا شل و یا قرقره محرک فرسوده ایجاد شده باشد.

  • تخلیه نکردن ماشین لباسشویی ال جی

علت خرابی ماشین لباسشویی ال جی می تواند خرابی پمپ تخلیه، گرفتگی شیلنگ تخلیه، سوئیچ درب معیوب یا سکه و فلزات باشند. تمامی این موارد می تواند دلیل تخلیه نکردن ماشین باشد.

ماشین لباسشویی بیش از حد می لرزد

این مشکل در ماشین لباسشویی می تواند به یکی از دلایل شکستگی حلقه های تعلیق، فرسودگی یاتاقان، شل شدن یا شکستگی تسمه محرک، ایراد فنر های تعادل یا لنت های لباسشویی باشد.

  • نشتی ماشین لباسشویی ال جی

مساله ی دیگر علت خرابی ماشین لباسشویی ممکن است به خط تامین آب، نامتعادل بودن، استفاده از مواد شوینده اشتباه/خیلی زیاد یا خرابی درب ماشین مربوط باشد.

نتیجه علت خرابی ماشین لباسشویی ال جی

 ماشین لباسشویی برای شستشوی سریع و کارآمد ساخته شده‌ است. با این حال، برای هر وسیله ای، گاهی مشکلاتی به وجود می آید. برای کمک به شما در رفع مشکلات رایج ماشین لباسشویی ال جی، این راهنما  گردآوری شده است.

واشرهای ال جی دارای عملکردهایی هستند که استفاده از آن ها آسان است، اما گاهی اوقات ممکن است باعث خطا شوند. به عنوان مثال، ممکن است یک کد خطا در صفحه نمایش ماشین لباسشویی ظاهر شود. با این حال، درک نحوه عملکرد این کد های خطا می تواند به شما کمک کند تا هر مشکلی را که در طول چرخه لباسشویی با آن مواجه می شوید، به سرعت حل کنید.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان