علت خرابی ماشین ظرفشویی ال جی

علت خرابی ماشین ظرفشویی ال جی

علت خرابی ماشین ظرفشویی ال جی چیست؟ خرابی ماشین ظرفشویی ال جی و عدم عملکرد صحیح آن دلایل بسیاری میتواند داشته باشد. بروز هر نوع خرابی در هر یک از قطعات ماشین ظرفشویی منجر به روشن نشدن ماشین ظرفشویی و یا عدم عملکرد صحیح آن میشود. با بررسی انواع دلایل خرابی در ماشین ظرفشویی میتوان مشکلات ایجاد شده را به راحتی رفع کرد.

بیشتر بدانید : علت سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی

علت خرابی ماشین ظرفشویی ال جی

نشانه‌های بسیاری وجود دارد که خبر از خرابی ماشین ظرفشویی ال جی میدهد. با توجه به نشانه‌های میتوانید ماشین ظرفشویی را در اسرع وقت تعمیر کنید. پس از کشف علت خرابی ماشین ظرفشویی ال جی سریعا در صدد رفع آن باشید. چرا که عدم توجه به علت خرابی ظرفشویی الجی میتواند باعث بروز خرابی‌های بیشتر شود و یا خرابی قبلی را بدتر کند.

مهمترین خرابی‌‎های ماشین لباسشویی ال جی:

  • دوشاخه ماشین لباسشویی به پریز برق متصل است اما روشن نمیشود
  • ظرف ها خشک نمیشوند و پس از خروج از ماشین ظرفشویی همچنان خیس هستند
  • آب درون ماشین ظرفشویی کاملا تخلیه نمیشود
  • صداهای غیر معمول از داخل دستگاه به گوش میرسد
علامت f در ماشین ظرفشویی ال جی

دوشاخه ماشین لباسشویی به پریز برق متصل است اما روشن نمیشود

علت خرابی ماشین ظرفشویی ال جی و روشن نشدن آن دلایل متعددی دارد. اگر ماشین ظرفشویی به پریز برق متصل نباشد، روشن نشدن آن نگران کننده نیست. اما اگر به پریز برق متصل باشد و همچنان روشن نشود قضیه قدری نگران کننده خواهد بود. دلیل روشن نشدن ماشین ظرفشویی میتواند به دلایل زیر مربوط باشد:

  • سوئیچ قفل درب ماشین ظرفشویی خراب شده است

ماشین ظرفشویی تنها زمانی شروع به کار میکند که درب دستگاه به خوبی بسته شده باشد. اگر درب ماشین ظرفشویی ال جی به هر دلیلی بسته نشود و یا سوئیچ قفل درب خراب شده باشد، دستگاه شروع به کار نخواهد کرد.

  • تایمر خراب شده است

دلیل روشن نشدن ماشین ظرفشویی میتواند به دلیل خرابی تایمر باشد. چرا که تایمر وظیفه دارد برق را به ترتیب به قطعات مختلف دستگاه وصل کند.

چنانچه علت خرابی ماشین ظرفشویی ال جی گزینه‌های فوق نباشد، به سراغ گزینه‌های بعدی بروید.

ظرف ها خشک نمیشوند

علت خرابی ماشین ظرفشویی ال جی و خشک نشدن ظروف چیست؟ ماشین ظرفشویی برنامه‌های مختلفی برای شستشو ظروف دارد. از این رو ممکن است دلیل خشک نشدن ظروف به دلیل انتخاب برنامه نامناسب باشد. چرا که ممکن است برنامه‌ای که شما انتخاب میکنید حالت خشک نداشته باشد. چنانچه از این مورد مطمئن هستید، به سراغ بررسی گزینه‌های بعدی میرویم:

  • چینش ظروف اشتباه است

چینش ظروف درون ماشین ظرفشویی باید به گونه‌ای باشد که آب اضافی درون گودی ظروفی مانند پیاله جمع نشود. عدم چینش صحیح ظروف میتواند یکی از دلایلی باشد که از خشک شدن ظروف جلوگیری میکند.

  • ترموستات خراب شده است

خرابی ترموستات رابطه مستقیمی با خشک نشدن ظروف دارد و جز مواردی است که به عنوان علت خرابی ظرفشویی الجی از آن یاد میشود. اگر ترموستات خراب شده باشد هیتر قبل از رسیدن به دمای مطلوب غیر فعال میشود.

علت خرابی المنت ظرفشویی

دلایل خرابی ماشین ظرفشویی ال جی

آب درون ماشین ظرفشویی کاملا تخلیه نمیشود

آیا میدانید علت خرابی ماشین ظرفشویی الجی و خالی نشدن آب درون آن چیست؟ یکی از سرسام آور ترین مشکلات ماشین ظرفشویی مربوط به تخلیه نشدن آب درون دستگاه است. زمانی که مقدار آب زیادی درون دستگاه جمع شده باشد نمیتوان درب آن را باز کرد. چرا که مقدار زیادی از فضای آشپزخانه را کثیف خواهد کرد.

اما چرا آب درون ماشین ظرفشویی تخلیه نمیشود؟

  • لوله تخلیه آب مسدود شده است

مسدود بودن لوله تخلیه آب از سری دلایلی است که از تخلیه شدن آب درون دستگاه جلوگیری میکند

  • پمپ تخلیه خراب شده است

خرابی پمپ تخلیه آب نیز میتواند از در خالی نشدن آب درون دستگاه دخیل باشد.

برای تشخیص علت خالی نشدن آب درون دستگاه با یک نفر تکنسین ماهر تماس بگیرید.

صداهای غیر معمول از داخل دستگاه به گوش میرسد

به گوش رسیدن صدای‌های غیر معمول میتوان یکی از مواردی باشد که به عنوان علت خرابی ماشین ظرفشویی ال جی مطرح میشود. در حالت کلی ایجاد شدن صدای‌های غیر معمول چندین علت طبیعی و یا فنی میتواند داشته باشد:

  • مشکل فنی جدی درون دستگاه وجود دارد
  • پایه های ماشین ظرفشویی تراز نیست
  • برخی از قطعات ماشین ظرفشویی شکسته است

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان