علت جمع شدن آب در مخزن نرم کننده لباسشویی

با علت جمع شدن آب در مخزن نرم کننده لباسشویی آشنا شوید

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که با مشکل جمع شدن آب در مخزن نرم کننده لباسشویی مواجه شده باشید. دراین مقاله قصد داریم تا در مورد علت جمع شدن آب در مخزن نرم کننده لباسشویی بحث کنیم. قبل از این که به بیان و حل این مشکل بپردازیم بهتر است که ابتدا با این قسمت از دستگاه آشنا شویم. جا پودری یکی از قطعه های خارجی ماشین لباسشویی محسوب می شود. تمیز نکردن این قسمت باعث ایجاد مشکلات زیادی می شود که برخی از ما کاملا از آن بی اطلاع هستیم.

جا پودری لباسشویی دارای بخش های مختلفی می باشد.  لاین اول مخصوص شستشوی مقدماتی البسه است. در این قسمت باید مواد شوینده به میزان نسبتا کمی ریخته شود. لاین دوم مربوط به شست و شوی اصلی البسه است. در لاین دوم باید از مواد شوینده ای استفاده شود که برای پاک کردن و سفید کردن لکه ها کاربرد دارد. اما لاین سوم مربوط به نرم کننده است.

حالا که با قسمت های مختلف جا پودری آشنا شدیم، با ما همراه باشید که تا دلیل جمع شدن آب در مخزن نرم کننده لباسشویی را بررسی کنیم.

علت جمع شدن آب در مخزن نرم کننده چه می باشد؟

جا پودری نیاز به تمیز کردن دارد. تمیز نکردن جا پودری علت جمع شدن آب در مخزن نرم کننده لباسشویی می باشد. در صورتیکه جا پودری تمیز نشود، لکه های مواده شوینده در داخل آن باقی مانده و تبدیل به یک ماده سیاه رنگ ژله ای می شود. همین ماده سیاه رنگ مانع از ورود مواد شوینده به داخل ماشین لباسشویی  شده و در نتیجه جمع شدن آب در مخزن نرم کننده خواهد شد.

تمیز نکردن جا پودری از علل جمع شدن آب در مخزن نرم کننده لباسشویی

نصب اشتباه لباسشویی و شیب زیاد دستگاه را می توان علت جمع شدن آب در مخزن نرم کننده لباسشویی دانست. شکستگی نیز از دیگر علل جمع شدن آب در مخزن نرم کننده لباسشویی به شمار می رود. شکستگی در قسمت متحرک مواد شوینده باعث ریختن آب به بیرون می شود. در این شرایط، بهتر است با یک کارشناس و یا تکنسین مجرب تماس گرفته تا نسبت به تعویض قطعه شکسته اقدام کند.

و اما دیگر علت جمع شدن آب در مخزن نرم کننده لباسشویی، استفاده بیش از حد از مواد شوینده می باشد. برخی از افراد این طور تصور می کنند که هر چه لباس کثیف تر باشد، مواد شوینده بیشتری باید درون دستگاه ریخته شود. ریختن بیش از حد مواد شوینده به داخل جا پودری باعث جمع شدن آب در مخزن نرم کننده و ریختن آن به بیرون خواهد شد.

استفاده بیش از حد از مواد شوینده از علل جمع شدن آب در مخزن نرم کننده لباسشویی

جا پودری چگونه باید شسته و تمیز شود؟

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، تمیز نبودن جا پودری علت جمع شدن آب در مخزن نرم کننده لباسشویی می باشد. برای حل این مشکل می بایست جا پودری به خوبی شسته شود. در این قسمت نحوه شستشو و تمیز کردن جا پودری را توضیح خواهیم داد.

برای شستن جا پودری ابتدا دستگاه را از پریز برق بیرون بکشید و سپس جا پودری را از جا بیرون آورید. برای درآوردن جا پودری باید شاسی که بر روی بخش نرم کننده وجود دارد را فشار داده و سپس جا پودری را به آرامی بیرون بکشید.

قطعه های جا پودری را بیرون آورده و با استفاده از برس آن ها را بشویید. بهتر است از مواد شوینده برای تمیز کردن جا پودری استفاده کنید. قسمتی که جا پودری در آن قرار می گیرد نیز باید به خوبی تمیز شود تا بقایای به جا مانده از مواد شوینده به خوبی از بین برود. بعد از شستشو، جا پودری را خشک کرده و سر جای خود قرار دهید.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان