علت ارور دادن ماشین لباسشویی دوو

علت ارور دادن ماشین لباسشویی دوو

آیا ماشین لباسشویی دوو کد خطا دارد؟ علت ارور دادن ماشین لباسشویی دوو چه میتواند باشد؟ در اینجا اطلاعاتی وجود دارد که به شما در شناسایی ارور های ماشین لباسشویی دوو کمک میکند. با شناسایی کد خطا یا کد های خطا میتوان در صدد تعمیر ماشین لباسشویی برآمد. ارور های ماشین لباسشویی دوو که در ادامه مطلب آورده شده است به شما کمک خواهد کرد تا بدانید چه قسمتی از ماشین لباسشویی دوو معیوب شده است. این کدهای خطای ممکن است برای همه ماشین لباسشویی های دوو صادق نباشد. ممکن است مجبور شوید عیب‌یابی بیشتری انجام دهید تا ببینید چه چیزی ممکن است علت ارور دادن ماشین لباسشویی دوو شده باشد.

لیست ارور های ماشین لباسشویی دوو

با جمع آوری یک لیست از ارور های ماشین لباسشویی دوو میتوان به راحتی این دستگاه را عیب یابی کرد. لیست ارور های ماشین لباسشویی دوو به این شرح است:

  • کد خطای E2
  • کد خطای E5
  • کد خطای E6
  • کد خطای E7
  • کد خطای E8
  • کد خطای E9
  • کد خطای H2
  • کد خطای H4
  • کد خطای H6
  • کد خطای H8
  • کد خطای IE
  • کد خطای LE
  • کد خطای OE
  • کد خطای PEF
  • کد خطای UE
علت کار نکردن خشک کن لباسشویی اتوماتیک

کد خطای ماشین لباسشویی دوو E2

علت ارور دادن ماشین لباسشویی دوو میتواند به دلیل پر شدن آب بیش از حد به درون دیگ لباسشویی باشد. این ارور با علامت E2 روی صفحه ی ماشین لباسشویی نمایان میشود.

کد خطای ماشین لباسشویی دوو  E5

ارور های ماشین لباسشویی دوو شامل کد E5 نیز میشود. کد E5 خطای ولتاژ بالا را گزارش میدهد. پیش از رفع این خطا ابتدا لباسشویی را خاموش و از برق بکشید.

کد خطای ماشین لباسشویی دوو  E6

علت ارور دادن ماشین لباسشویی دوو میتواند به دلیل گیر کردن لباس ها بین واشر و دیگ لباسشویی باشد. علت این امر شاید به دلیل خرابی موتور و یا برد کنترل PCB است.

کد خطای ماشین لباسشویی دوو E7

علت ارور دادن ماشین لباسشویی دوو شاید به دلیل چرخش دیگ در جهت مخالف است. این خطا با علامت E7 روی صفحه نمایش داده میشود. برای رفع این خطا سنسور اثر هال را چک کنید.

کد هشدار ماشین لباسشویی دوو  E8

اگر علت ارور دادن ماشین لباسشویی دوو به دلیل عملکرد نامطلوب موتور باشد، این خطا را مشاهده خواهید کرد. در صورت مشاهده این خطا تمامی موارد مربوط به موتور لباسشویی را چک کنید.

کد هشدار ماشین لباسشویی دووE9

در بین ارور های ماشین لباسشویی دوو، کد E9 مربوط به بروز خطا در سنسور فشار است. در چنین شرایطی باید ایراد وارده به سنسور فشار را بررسی و رفع کنید.

کد هشدار ماشین لباسشویی دوو  H2

این کد بروز خطا در سنسور دمای شستشو را خبر میدهد. برای مثال ممکن است سنسور دما قطع و یا کلا خراب شده باشد.

کد هشدار ماشین لباسشویی دوو H4

اگر ماشین لباسشویی بیش از حد گرم شده باشد، هشدار H4 نمایان میشود. برای رفع این ارور سنسور دما و سطح آب را چک کنید.

کد هشدار ماشین لباسشویی دوو H6

مشاهده کردن خطای H6 با بروز خرابی در المنت گرم کننده ماشین لباسشویی همراه است. برای رفع این ارور سیم کشی و ترمیستور را مورد بررسی قرار دهید.

کد هشدار ماشین لباسشویی دوو H8

اگر ماشین لباسشویی به اندازه کافی آب نداشته باشد، ارور H8 فعال میشود. به عبارتی با مشاهده این خطا خواهید فهمید که ماشین لباسشویی به اندازه کافی آب ندارد.

کد هشدار ماشین لباسشویی دوو IE

اگر ماشین لباسشویی ورود آب به درون دیگ را تشخیص ندهد، خطای IE را مشاهده خواهید کرد. برای رفع این خطا شیر ورودی و سایر موارد مربوط به ورود آب را چک کنید.

کد هشدار ماشین لباسشویی دوو LE

باز ماندن درب لباسشویی میتواند علت ارور دادن ماشین لباسشویی دوو باشد که با علامت LE نمایان میشود. دلیل بسته نشدن درب میتواند به دلیل خراب شدن چفت درب باشد.

کد هشدار ماشین لباسشویی دوو OE

اگر آب داخل دیگ تخلیه نشود، این هشدار در ماشین لباسشویی مشاهده میشود. این خطا میتواند علل زیادی داشته باشد. یکی از آنها خرابی پمپ تخلیه است.

کد هشدار ماشین لباسشویی دوو PEF

فیلتر تخلیه نقش مهمی در عملکرد صحیح ماشین لباسشویی دارد. مسدود شدن فیلتر ماشین لباسشویی با هشدار PEF روی صفحه نمایان میشود.

کد خطای ماشین لباسشویی دوو UE

اگر وزن لباس هایی داخل ماشین لباسشویی زیاد باشد، ماشین لباسشویی به خوبی نمیچرخد. از این رو خطای UE را مشاهده خواهید کرد.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و مشاوره رایگان